محمد دیبایی

مجموع امتیاز كل: 72
مجموع امتیاز فصل جاری: 0
میانگین امتیاز كل: 12 از 30
تعداد مطالب: 6
حوزه‌های فعالیت:

۲۴ خرداد ۱۳۹۴
در حاشیه سومین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر

همه ابهامات یک اجلاس

به‌جای اینکه ابتدا رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر به بحث گذاشته شود، سپس شاخص‌های انتخاب‌شده به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشته شود. شاهد هستیم که ابتدا از سوی وزارت علوم، شورای دانشگاه‌های برتر تشکیل‌شده و پس‌ازآن کار رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.

۶ خرداد ۱۳۹۴

تفاوت ضریب سختی کار میان زنان و مردان

با بازگشت به قانون کار (که ویرایش‌های متعددی به‌صورت سالانه روی آن صورت گرفته) امروز این پرسش مطرح می‌شود که آیا پارادایم موجود همه جوانب فطری و انسانی را سنجیده است؟

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

آیین‌نامه ارتقای اساتید در هزار توی تغییر(۱)

با دقت در بند بند آیین‌نامه‌های ۱۰ سال گذشته ارتقای اساتید، آنچه به نظر می‌رسد عدم حصول نتیجه‌ای مطلوب از ادامه روند حاضر برای کشور و مردم خواهد بود که اگر چنین بود، بازخورد و نتیجه بخشی آن طی این سال‌ها بر همگان روشن می‌شد یا حداقل شاهد بازنویسی مکرر آن در بازه‌های زمانی کوتاه نبودیم.

۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

جریان ادغام واحدهای دانشگاهی و تعیین وضعیت دانشگاه‌های غیر بهره‌ور

رشد قارچ گونه مؤسسات آموزش‌عالی، زنگ هشدار مسئولان برای ورود جمع بسیاری فارغ‌التحصیل مدرک به دست و فاقد توانمندی لازم علمی به بازار کار را به صدا درآورد. در سال‌های اخیر برخی از این واحدها با معضلی به نام صندلی‌های خالی و خطر ورشکستگی روبرو شدند…

۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
چالشهای پیش روی استقلال دانشگاهها(1)

پاسخگویی درقبال عملکرد، لازمه استقلال دانشگاه‌ها

تجربه جهانی نشان می دهد، به دلیل عدم وجود منابع بی پایان و محدودیت های فراوان برای تأمین مالی در تمامی دانشگاه ها و سیستم های آموزش عالی متکامل و پیشرفته، دانشگاه در قبال جامعه و حاصل آموزش و پژوهش خود پاسخگو بوده و چه بسا بخش مهمی از منابع مالی خود را به صورت مستقیم و از طریق فعالیت های اقتصادی تأمین می‌کند.

۱۸ اسفند ۱۳۹۳

تأثیر نظام تأمین مالی دانشگاه‌ها بر جهت‌گیری پژوهش‌ها

با این مدل استادی که در قالب پروژه با فضای کسب و کار یا دولت تعامل دارد، در نتیجه زحمات خود دریافت منابع مالی بهتری دارد و به دانشجویان ارشد و کارآمد خود نیز توان پرداخت حقوق از محل پروژه را خواهد داشت.