سید سعید نجیبی

مجموع امتیاز كل: 86
مجموع امتیاز فصل جاری: 0
میانگین امتیاز كل: 12.29 از 30
تعداد مطالب: 7
حوزه‌های فعالیت:

۶ دی ۱۳۹۵

لزوم اولویت‌بندی ارتباطات علمی در قالب سند دیپلماسی علم و فناوری

روابط علمی ‌و فناوری با کشورهای پیشرفته در صورتی موجب رشد و ارتقای کشور می‌شود که در کنار تعاملات دانشگاهی با کشورهای مذکور، ارتباطات شرکت‌های دانش‌بنیان نیز برقرار شود؛ که این کار علاوه بر پیشرفت در‌ زمینه علمی، موجب ارتقای فناوری در کشور نیز می‌شود.

۳۰ مهر ۱۳۹۵

اجازه ایران برای دسترسی آزاد یونسکو به اطلاعات آموزشی و تربیتی کشور

تعهدات ایران در پذیرش برنامه ۲۰۳۰ یونسکو قابل تأمل است از جمله دسترسی آزاد یونسکو و مجامع بین‌المللی به اطلاعات آموزشی و تربیتی کشورمان؛ ارائه اطلاعات کشور به سازمانهای بین‌المللی آن‌ هم مطابق با خواست آنها چه نفعی برای کشور دارد؟

۲۷ مهر ۱۳۹۵

قصه بی‌پایان ادغام دو دانشگاه

به عقیده برخی کارشناسان، با توجه به تفاوت ماهیت متفاوت تأسیس، عملکرد و روند متفاوت جذب دانشجو، ادغام دو دانشگاه فنی-حرفه‌ای و علمی-کاربردی اشتباه و غیرمنطقی است و در آینده باعث خسارت‌های قابل‌توجهی می‌شود.

۲۴ مهر ۱۳۹۵

دانشگاه آزاد ؛ از شرط‌گذاری برای طرح آمایش تا افزایش بی‌رویه ظرفیت

علاوه بر سهم‌خواهی ۵۰ درصدی دانشگاه آزاد برای پذیرفتن طرح آمایش ذیل وزارت علوم، متأسفانه رویکرد افزایش ظرفیت به حدی در این دانشگاه غالب شده که برخی کلاس‌های آن با ۱۲۰ نفر تشکیل می‌شود.

۱۴ مهر ۱۳۹۵

پیشنهادی برای رفع معضل تأمین مالی دانشگاه‌ها

به عقیده برخی کارشناسان، تنها راه کارآمد کردن نظام فعلی آموزش عالی و برون‌رفت از گرداب کسری بودجه و معضل تأمین مالی دانشگاه‌ها در اتخاذ رویکرد عدم وابستگی مالی دانشگاه به دولت نهفته است.

۱۰ مهر ۱۳۹۵

رونق دوباره رشد علمی در انتظار تغییر رویکرد مسئولین

مسئولین باید آرامش را به دور هرگونه فضاسازی سیاسی بر دانشگاه‌ها حاکم کنند تا با ایجاد انگیزه در میان اساتید و دانشجویان، فضای دانشگاه‌ها بیش از پیش رنگ و بوی علمی و پژوهشی به خود بگیرد. با اصلاح این رویکردها و سیاست‌ها، دور شدن از حاشیه‌ها و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان، رشد علمی کشور می‌تواند روند پرشتاب خود را باز یابد.

۲۳ شهریور ۱۳۹۵

آینده نامعلوم بین‌المللی‌سازی آموزش عالی

وابسته کردن پیشرفت علمی کشور به برقراری روابط بین‌المللی دانشگاهی و اشتیاق وصف‌ناپذیر مسئولین آموزش عالی برای جهانی‌شدن در کنار بی‌برنامگی‌های موجود زمینه‌ساز رکود علمی و خروج دانشجویان از کشور شده است.