اسماعیل طالبی

مجموع امتیاز فصل جاری:
میانگین امتیاز كل: از 30
تعداد مطالب:
مجموع امتیاز كل:
حوزه‌های فعالیت:

۱۱ ارد ۱۳۹۷
بررسی سیاست‌های کشور آلمان در قبال اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها/4

گروه‌های علمی در دانشگاه، راهبر اهداف کلان علمی

از نقاط شاخص در آموزش عالی آلمان می‌توان به مبحث گروه‌های علمی-پژوهشی اشاره کرد. گروه‌هایی که، محور آموزش عالی آلمان هستند و در راس آنها استاد دانشگاه قرار دارد. در این کشور یک استاد موفق کسی است که بتواند اهداف کلان علمی را با گروهی از کارکنان و متخصصان ذیل خود، دنبال کرده و به سرانجام برساند.

۲۰ اسف ۱۳۹۶
بررسی سیاست‌های کشور آلمان در قبال اعضای هیئت علمی /3

انتصاب اساتید در آلمان رقیبی جدی برای فرایند ارتقا

ارتقا اساتید در کشور آلمان با سایر نظامات آموزش عالی دنیا متفاوت است. در آلمان ارتقا لزوماً سلسله مراتبی نیست و یکی از دلایل مهمی که این سیستم ارتقا را توجیه می¬کند به هم‌پیوستگی جذب و ارتقا در سیستم آموزش عالی آلمان است.

۲۴ دی ۱۳۹۶
بررسی سیاست‌های آلمان در قبال اعضای هیئت علمی/2

مسیر دستیابی به کرسی استادی؛ پر زحمت و در عین‌حال متنوع

برای دستیابی به کرسی استادی در آلمان مسیرهای متفاوتی وجود دارد. مسیرهایی که در عین تفاوت و تنوع، مسیرهای پرزحمتی هستند و این تفاوت علایق اشخاص و تنوع نیازهای دانشگاه است که تنوع این مسیرها را توجیه می‌کند.

۶ دی ۱۳۹۶
بررسی سیاست‌های کشور آلمان در قبال اعضای هیئت علمی/1

تحقق اهداف کلان هم‎زمان با آزادی علمی؛ اساس سیاست‌گذاری دانشگاه

در سیستم آموزش عالی آلمان، اختیارات دولت به‌تدریج از بالا به پایین تفویض می‌شود و در عوض پاسخگویی این اختیارات مطالبه می‌شود. درواقع می‌توان اساس سیاستگذاری دولتی اعضای هیئت علمی در آلمان را در تشکیل مفهوم دوتایی و متناسب “اختیار-پاسخگویی” یا “آزادی آکادمیک-کنترل خروجی‌محور”، دانست.