تنظیمات چاپ
تاریخ:
۲۰ آذر ۱۳۹۷ &#۱۵۸۷;&#۱۵۷۵;&#۱۵۹۳;&#۱۵۷۸; ۱۲:۰۰

تحویل اولین محموله ریل ملی توسط ذوب آهن + تصاویر

اولین محموله ریل تولید داخل از نوع UIC60 با استاندارد های روز اروپا توسط کارخانه ذوب آهن تحویل داده شد. این نوع ریل مناسب خطوط پر سرعت تا 250 کیلومتر بر ساعت بوده و اصلی ترین نوع ریل مورد نیاز کشور محسوب می شود.
به گزارش عیارآنلاین اولین محموله ریل تولید داخل از نوع UIC60 با استاندارد های روز اروپا توسط کارخانه ذوب آهن تحویل داده شد. این نوع ریل مناسب خطوط پر سرعت تا 250 کیلومتر بر ساعت بوده و اصلی ترین نوع ریل مورد نیاز کشور محسوب می شود. پیش از این نوع دیگری از ریل (U33) که مناسب خطوط فرعی و سرعت های کمتر از 160 کیلومتر بر ساعت است، توسط این کارخانه تولید و تحویل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی شده بود. حدود 15 درصد نیاز کشور به ریل مربوط به نوع U33 حدود 15 است و ریل UIC60 که طی هفته جاری بارگیری شد سهم حدودا 80 درصدی در سبد نیاز کشور به ریل را تشکیل می دهد. این محموله که شامل 193 تن ریل  UIC60 شامل 179 شاخه ریل 18 متری است بارگیری و تحویل شرکت سازه های صنعتی آذران شد. همچنین طی روزهای گذشته از واحد گاززدائی تحت خلا این کارخانه رونمایی شد که با این اتفاق فرایند تولید شمش ریل کامل شد. در این رابطه بهنام جمشیدی کارشناس ریل در مصاحبه با خبرنگار عیارآنلاین گفت: خوشبختانه با راه اندازی واحد VD و تحویل اولین محموله ریل UIC60 می توان ماموریت ذوب آهن را تقریبا تمام شده دانست، چرا که زنجیره تولید یک محصول فولادی مهم به نام ریل به صورت کامل پیاده و عملیاتی شد. وی ادامه داد: مراحل پیش از تولید شمش تا قبل از این نیز در داخل کشور وجود داشت، بنابراین دو فاز کلی نورد و ریخته گری شمش برای تولید ریل مورد نیاز بود که هر دو توسط ذوب آهن به سرانجام رسید. جمشیدی درباره تولید ریل مترو افزود: البته ریل مترو نوعی میانی از ریل های UIC60 و U33 به شمار می رود که تولید این دو ریل به معنی توانایی ذوب آهن در تولید ریل مترو نیز به شمار می رود. البته سهمی کمتر از 5 درصد نیاز کشور به ریل راه آهن را ریل مترو تشکیل می دهد.