تنظیمات چاپ
دسته‌بندی:
تاریخ:
۲۸ دی ۱۳۹۶ &#۱۵۸۷;&#۱۵۷۵;&#۱۵۹۳;&#۱۵۷۸; ۱۵:۵۶

فروشگاه‌های زنجیره‌ای خارجی؛ تهدیدی مخرب از واردات/ اینفوگرافی

سپردن تامین بازار مصرف به دست فروشگاه‌های خارجی در حالی صورت می‌گیرد که در شرایط فعلی کشور با بحران بیکاری خصوصا در قشر جوان مواجه بوده و اهمیت توجه به ظرفیت‌های داخلی دوچندان شده است. ضربه همزمان به تولید و عرضه با ورود فروشگاه‌های خارجی عرضه کننده محصولات خارجی تاثیری به مراتب عمیق‌تر از ورود صرف محصولات خارجی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.
به گزارش عیارآنلاین، طی سال‌های گذشته و به خصوص پس از اجرای برجام، موضوع ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای به داخل کشور به طور جدی مطرح شد. در همین رابطه و به عنوان یکی از جدیدترین نمونه‌های آن، افروز بهرامی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت از رایزنی با کشورهای مختلف برای حضور در ایران خبر داده و ضمن اعلام ثبت قطعی قرارداد با فروشگاه «دکتلون» فرانسه (decathlon) برای حضور در ایران، گفت: «این فروشگاه فرانسوی اجناس را با برند دکتلون وارد بازار ایران می‌کند».   سپردن تامین بازار مصرف به دست فروشگاه‌های خارجی در حالی صورت می‌گیرد که در شرایط فعلی کشور با بحران بیکاری خصوصا در قشر جوان مواجه بوده و اهمیت توجه به ظرفیت‌های داخلی دوچندان شده است. ضربه همزمان به تولید و عرضه با ورود فروشگاه‌های خارجی عرضه کننده محصولات خارجی تاثیری به مراتب عمیق‌تر از ورود صرف محصولات خارجی به اقتصاد کشور وارد می‌کند. چنانچه با ورود محصولات خارجی، تنها تولید ضربه خواهد خورد اما ورود فروشگاه‌های خارجی، نه تنها با عرضه محصولات خارجی و ذائقه‌سازی، تولید را به خطر می‌اندازد، که به نظام عرضه کشور هم ضربه خواهد زد.