۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

در شرایط ایده‌آل، معلم نباید در استخدام آموزش و پرورش باشد

مهرمحمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفتگوی اختصاصی با مرکز رصد کنکاش: معلم می‌تواند در سیستم دیگری به خدمت گرفته شود و تا زمانی که انرژی دارد و توانمند است؛ بتواند در کلاس درس حضور داشته باشد. منظور من خرید خدمات از شرکت‌های تخصصی نیست؛ هرچند ممکن است این روش، شکلی برای محقق شدن ایده فوق باشد؛ اما این ایده محدود به این قالب نیست.

۲۱ آذر ۱۳۹۶
سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان:

دانشگاه فرهنگیان مشکلات اساسی بودجه‌ای دارد

سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان گفت: مدل اجرایی دانشگاه فرهنگیان نیاز به بازبینی جدی دارد و نمی توان با این مدل به کار ادامه داد.

۲۳ آبان ۱۳۹۶
سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

ساختار نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان ترمیم می‌شود

سرپرست دانشگاه فرهنگیان از ایده مدل کاهش پردیس‌های دانشگاهی و ترمیم ساختار نیروی انسانی خبر داد.

۱۴ تیر ۱۳۹۶

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه فرهنگیان ایران و دانشگاه آیچی ژاپن

به منظور تقویت برنامه های آموزشی بین المللی و بهره مندی از تجربیات موثر در زمینه تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان ایران و دانشگاه تربیت معلم آیچی ژاپن تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

انتظار جامعه از معلم نقش تربیتی اوست

مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان: انتظار جامعه از معلم نقش تربیتی اوست که در سند تحول هم بر ایفاء همین نقش تربیتی و مربیگری توسط معلم تاکید شده است. دانشگاه فرهنگیان باید در فرایند تربیت معلم برای دانشجو معلم بستری را فراهم کند تا زیستی را برای ایفاء نقش های پیش گفته اجتماعی و تربیتی در عرصه تربیت شهروندی تجربه کند.

۱۴ فروردین ۱۳۹۶

رشد ۱۴ درصدی سوادآموزی در کشور/ افزایش نرخ باسوادی در ایران تا ۹۴.۷ درصد

مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان: پذیرش دانشجو از کنکور سراسری به گونه ای اتفاق بیفتد که با مسئله، معضلات و مشکلات کمتر برای مدیریت دانشگاه همراه باشد. برنامه مهارت آموزان جدید از نظر اجرایی شرایط مشابه سال گذشته را نداشته و می بایست بازنویسی و بازنگری می شد.

۲۲ بهمن ۱۳۹۵
سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

ما موظفیم تربیتِ معلم با کیفیت برتر را در دانشگاه فرهنگیان تعقیب کنیم

مهر محمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان: کیفیت مسئله اول و آخر دانشگاه است و با حیات و فلسفه وجودی دانشگاه گره خورده است. تربیت معلم طراز دانشگاهی و طراز غیر دانشگاهی باید از نظر کیفیت محسوس باشد. جهش در کیفیت ِتعلیم و تربیت توجیه کننده ایجاد شان دانشگاهی برای تربیت معلم کشور است. ما موظفیم تربیتِ معلم با کیفیت برتر را در دانشگاه فرهنگیان تعقیب کنیم. تشکیل گروه های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان بسیار پیچیده تر و متفاوت از تاسیس آن در دیگر دانشگاه ها بود. گروه های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان به سمت تخصصی تر شدن بروند و انتظار ویژه از آنان در زمینه ایفای نقش در اقامه کیفیت بیشتر از گذشته شود. دانشگاه فرهنگیان برای حفظ کیفیت و پاسخ به حجم کمی مورد نیاز آموزش و پرورش ناگریز از حرکت به سمت وحدت فرماندهی و کثرت نهاد های شریک در جریان تربیت معلم است.

۲۲ بهمن ۱۳۹۵
سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

ما موظفیم تربیتِ معلم با کیفیت برتر را در دانشگاه فرهنگیان تعقیب کنیم

مهر محمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان: کیفیت مسئله اول و آخر دانشگاه است و با حیات و فلسفه وجودی دانشگاه گره خورده است. تربیت معلم طراز دانشگاهی و طراز غیر دانشگاهی باید از نظر کیفیت محسوس باشد. جهش در کیفیت ِتعلیم و تربیت توجیه کننده ایجاد شان دانشگاهی برای تربیت معلم کشور است. ما موظفیم تربیتِ معلم با کیفیت برتر را در دانشگاه فرهنگیان تعقیب کنیم. تشکیل گروه های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان بسیار پیچیده تر و متفاوت از تاسیس آن در دیگر دانشگاه ها بود. گروه های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان به سمت تخصصی تر شدن بروند و انتظار ویژه از آنان در زمینه ایفای نقش در اقامه کیفیت بیشتر از گذشته شود. دانشگاه فرهنگیان برای حفظ کیفیت و پاسخ به حجم کمی مورد نیاز آموزش و پرورش ناگریز از حرکت به سمت وحدت فرماندهی و کثرت نهاد های شریک در جریان تربیت معلم است.

۶ دی ۱۳۹۵
سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

شمار مراکز دانشگاه فرهنگیان کشورکاهش می‌یابد

مهر محمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان: در حال حاضر ۱۰۰ واحد دانشگاهی وابسته به دانشگاه فرهنگیان در کشور وجود دارد که بر اساس استانداردها در این حوزه این میزان باید به ۶۴ پردیس در کشور برسد. اعتقاد ما بر این است که در محیط های کوچک که ظرفیت لازم برای پشتیبانی تربیت معلم ندارند، نباید واحد دانشگاهی تاسیس شود ۲۵ مرکز این دانشگاه که در حال حاضر فعال است تغییر خط کاری خواهند داشت و از واحد دانشگاهی بودن خارج می شوند و در مسیر برگزاری دوره های کوتاه مدت ضمن خدمت به کار گرفته می شوند. در صورت ایجاد ۷۸ هزار صندلی در دانشگاه فرهنگیان سالانه ۳۴ هزار نیروی جدید به آموزش و پرورش وارد می شود.

۸ آذر ۱۳۹۵

عابدی به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی- اجتماعی دانشگاه فرهنگیان منصوب شد

طی حکمی از سوی دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین عین اله عابدی به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی- اجتماعی دانشگاه فرهنگیان منصوب شد.

۳۱ مرداد ۱۳۹۵
سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

دغدغه تامین هزینه مالی در دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد

مهر محمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان: مخاطب و طرف ما مهارت‌آموزان نبوده، بلکه آموزش و پرورش است./ در خصوص منبع تأمین هزینه‌ها دغدغه‌ای نداریم./ ظرفیت ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان باید با توافق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تعیین و اعلام شود./ اینکه تکلیف سرپرستی بنده چه خواهد شد را نه می‌دانم و نه پیگیری کرد‌ه‌ام.

۲۹ مرداد ۱۳۹۵

لزوم برنامه ریزی برای توسعه تربیت معلم و استفاده از تجربه سایر کشورها

مهر محمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان: برای توسعه تربیت معلم و به کارگیری از نیروی‌های سایر کشورها برنامه‌ریزی‌هایی باید انجام شود./ در سال ۹۵ اولین همایش بین‌المللی که در برنامه‌ها گنجانده شده با محوریت طرح‌هایی مبتنی بر کرسی یونسکو بوده./ اخذ کرسی یونسکو در کارنامه جزو دستاوردهای این نهاد آموزشی محسوب می‌شود که این امر یک مأموریت جهانی است.

۲۷ مرداد ۱۳۹۵
سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

دانشگاه فرهنگیان یگانه مجری تربیت معلم نیست

مهر محمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان: دانشگاه فرهنگیان محوریت مطلق تربیت‌ کننده را نداشته./ جذب نیرو از طریق ماده ۲۸ سبب می شود تا ظرفیت بهینه‌ای برای تربیت نیروی انسانی تأمین شود./ این نهاد آموزشی برای تربیت معلمانی‌ با کیفیت بر پا شده که اگر تحت تأثیر کمیت‌ها باشیم، باز می‌مانیم.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، تربیتِ معلّم طی دوره ­های چهارساله، دوساله و یک ساله از اهداف دانشگاه برشمرد

دکتر مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برنامه­ های راهبردی توسعه ی دانشگاه و نیاز سالانه آموزش و پرورش به ۳۰ تا ۳۵ هزار نیروی جدید، تربیتِ معلّم طی دوره ­های چهارساله، دوساله و یک ساله را از اهداف دانشگاه برشمرد.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

اجرای طرح آموزش استعداد یابی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با همکاری و هزینه سازمان ملی استعدادهای درخشان و بنیاد ملی نخبگان

مصوبه های سه جلسه اخیر هیات رئیسه به ریاست دکتر مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، اعلام شد که یکی از آنها به شرح زیر بود: اجرای طرح آموزش استعداد یابی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با همکاری و هزینه سازمان ملی استعداد های درخشان و بنیاد ملی نخبگان، در قالب تفاهم نامه ای که به امضای مسئولان ذیصلاح طرفین می رسد.