۳۰ بهم ۱۳۹۵
نماینده سابق مجلس مطرح کرد:

نظام معلمی اگر جوهره سیاسی داشته باشد به نتیجه نمی رسد

عبدالوحید فیاضی با اشاره به طرح تشکیل سازمان نظام معلمی گفت: راه اندازی نظام معلمی با پیش فرض حل معضل وضعیت معیشتی معلمان، یک موضوع انحرافی است و اگر جوهره حرکت این نهاد، سیاسی باشد قطعا ضد خودش عمل خواهد کرد.

۱ خرد ۱۳۹۵

قانون ساخت مدارس در مسکن مهر خاک می خورد/ شهرک‌های ۲۸۰واحدی بدون مدرسه

فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، در نظر نگرفتن فضاهای آموزشی و تربیتی در مسکن مهر را دارای عوارض تربیتی دانست و از اجرایی نشدن قانون ساخت یک مدرسه به ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی، انتقاد کرد./ هم اکنون سایت های مسکن مهر کشور ۳۵ هزار مدرسه نیاز دارند/ با ادامه این روند آموزش وپرورش مجبور می‌شود به مشکلات آموزشی مناطق مسکن مهر در سراسر کشور ورود کند، در حالی که حل این مشکل وظیفه وزارتخانه مذکور نیست چراکه خود با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند.

۱۸ ارد ۱۳۹۵

مجلس به دنبال شفاف‌سازی عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان/ ایرادهایی به اساسنامه وارد است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه دولت بدهی خود را با صندوق ذخیره فرهنگیان صاف کند، معتقد است مسئولان این صندوق باید به فکر چرخش چرخ این صندوق با فعالیت‌های مناسب اقتصادی باشند.

۱۷ ارد ۱۳۹۵

تعداد درس‌های تاثیرگذار در معدل کنکور به‌تدریج افزایش می‌یابد/ تصمیم‌گیرنده، سازمان سنجش است

فیاضی، نماینده مجلس با اشاره به رأی مثبت مجلس به کلیات اصلاحیه قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و وظایف آموزش و پرورش در رعایت عدالت آموزشی، گفت: اجرای قانون اعمال شرط معدل در کنکور مشروط بر این است که آموزش و پرورش امتحانات نهایی را به صورت استاندارد برگزار کند و در غیر این صورت نمی‌توان شرط معدل را در کنکور اعمال کرد.

۱۵ ارد ۱۳۹۵

بررسی ادغام آموزش‌وپرورش با وزارت علوم در برنامه ششم

در نشست «بررسی چالش های آموزشی» طرح پیشنهادی ادغام وزارت آموزش و پرورش با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

۱۲ ارد ۱۳۹۵

کنکور مانعی جدی برای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است

نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش: آموزش و پرورش قرار است تغییر ماموریت ماهیت بدهد و در واقع فقط به انتقال دانش و محفوظات تاکید نداشته باشد و خوب زیستن را در ساحت های مختلف به دانش آموزان بیاموزد. از این منظر وقتی به کنکور نگاه می کنیم، آن را یک مانع جدی می بینیم./ سبطی، مدیر انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور از آموزش و پرورش در خصوص فراهم کردن ملزومات برگزاری سه ساله امتحانات نهایی درخواست کرد و گفت: البته این کار برای این وزارت خانه دشوار است و هزینه زیادی خواهد داشت؛ در سال چهارم، نیروی متخصص کافی برای تصحیح برگه در سطح ملی نداریم

۱۱ ارد ۱۳۹۵
فیاضی عنوان کرد:

کیفیت دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان باید مورد بررسی قرار گیرد

سخنگوی کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس با بیان اینکه باید دید فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان با ورود به کلاس‌های درس چقدر می‌توانند توانایی‌های خود را نشان دهند، گفت: طبق بررسی کارشناسان اما واگرهای در میزان موفقیت این دانشگاه وجود دارد.

۲ ارد ۱۳۹۵

لزوم سازمان‌دهی مشارکت‌های مردمی و نهادهای مدنی در اداره امور آموزش و پرورش

فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: توسعه مشارکت‌ها در آموزش و پرورش تنها شامل مشارکت بخش‌های خصوصی نمی‌شود و مشارکت‌های عام برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ضروری است./ مشارکت‌های عام از سوی مردم، نهادهای مدنی، دستگاه‌های دولتی و اجرایی نسبت به دغدغه‌های تعلیمی و تربیتی در کشور همنوایی و هم‌‎فکری ایجاد می‌کند و در کنار این نهادها، صاحبان قدرت و ثروت نیز باید به آموزش و پرورش توجه داشته باشند.

۳۱ فرو ۱۳۹۵

بودجه سال ۹۵، امکان استخدام معلمان حق‌التدریس را می‌دهد/ سازمان مدیریت با آموزش‌وپرورش همکاری کند

فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: استخدام نیروهای حق‌التدریسی و دیگر افراد متقاضی در آموزش و پرورش منوط بر دریافت ردیف استخدامی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است و عدم ورود سازمان مدیریت در ایجاد این ردیف استخدامی به دلیل نبود منابع کافی برای تامین هزینه‌های آن است/آموزش و پرورش باید ۵۰ درصد ردیف استخدامی بازنشستگان خود را به جذب نیروی جدید اختصاص دهد.

۳۰ فرو ۱۳۹۵

رأی دیوان عدالت اداری نمی‌تواند نقض قانونی باشد که مجلس وضع کرده/ پای مؤسسات کنکور در لغو قانون درمیان است

فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: رأی صادره در دیوان عدالت اداری نمی‌تواند نقض قانونی باشد که مجلس وضع کرده است؛ لذا کمیسیون آموزش وتحقیقات بر اجرای این قانون پافشاری دارند./ ممکن است ایراد دیوان عدالت اداری بر آیین نامه سازمان سنجش و پذیش باشد، نه مصوبه مجلس؛ لذا فردا در این خصوص بحث خواهد شد./ البته برخی همچون ناشران کتاب‌های آموزشی و مؤسسات کنکور پشت این ماجرا قرار دارند و به دنبال تحریک دانش آموزان و رایزنی با مسئولان دولتی و نمایندگان برای لغو این قانون هستند.

۲۰ فرو ۱۳۹۵

اجرای درست طرح ادغام وزارتین آموزش و پرورش و علوم، منوط به به همت دولت‌ها و حضور یک وزیر توانمند

فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش: معتقدیم کلیت ساختار وزارت آموزش و پرورش معیوب است/ وزارت علوم ساختاری در پیش گرفته که رضایتمندی از آن بیشتر است و طرح فوق نیز تعمیم این ساختار را مد نظر دارد،/ در طرح ادغام وزارتین آموزش و پرورش و علوم، سعی بر همانندسازی ساختار آموزش و پرورش با وزارت علوم شده است/ در این همسان‌سازی شاخص‌های منابع انسانی تعریف می‌شود تا هر فردی که وارد وزارت آموزش شد معلم محسوب شود و فرقی با استاد دانشگاه نداشته باشد/ به دنبال تصویب این طرح در مجلس نهم هستیم اما اگر زمان کافی نداشتیم حتما آن در اختیار نمایندگان دوره دهم قرار خواهیم داد.

۱۷ فرو ۱۳۹۵

استفساریه نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور در نوبت طرح در صحن علنی/ تعیین تکلیف برای کنکور۹۵

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از تلاش کمیسیون خود برای تعیین تکلیف تأثیر ۲۵درصدی سوابق تحصیلی در کنکور۹۵ خبر داد و تصریح کرد: استفساریه این موضوع در نوبت طرح در صحن علنی است.

۱۷ فرو ۱۳۹۵

ابهام در سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۹۵

در حالی که تعداد زیادی از داوطلبان کنکور منتظرند تا سهم ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور مشخص شود، هنوز پرونده این موضوع در مجلس باز نشده است.

۲۲ اسف ۱۳۹۴

پیشنهاد تأسیس مرکز سنجش صلاحیت معلمان از سوی کمیسیون آموزش مطرح شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: علاقه‌مندی کمیسیون به افزایش بودجه وزارت آموزش و پرورش به ویژه در بخش عمرانی است و تلاش های خوبی در کمیسیون تلفیق صورت گرفته است./ وی بررسی جزئیات طرح نظام رتبه بندی معلمان از دیگر موارد دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات عنوان کرد و اظهار داشت: تاسیس مرکز سنجش صلاحیت معلمان و رعایت تناسب پرداخت ها با عناوین و نیز تعیین عناوین برای رتبه بندی معلمان از جمله این پیشنهادات جهت اصلاح جزئیات طرح نظام رتبه بندی معلمان است.

۱۷ اسف ۱۳۹۴

افزایش مدارس تیزهوشان، نخبه‌گزینی را کاهش داده بود/ سیاست وزارت آموزش و پرورش قابل دفاع است

سخنگوی کمیسیون آموزش با تاکید بر ادغام مدارس سمپاد و اینکه این مدارس باید از تعریف مشخصی برخودار باشند، گفت: روند افزایشی این مدارس در سال های اخیر سبب شده که دانش‌آموزان خاص و دارای نبوغ، تنها شاگردان این مدارس نباشند؛ درواقع افزایش کمیت، کیفیت بهترگزینی را کاهش می‌دهد و کف هوشمندی و نه سقف آن مورد توجه قرار می‌گیرد.