۲۳ فرو ۱۳۹۷
عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی در گفت‌وگو با عیارآنلاین:

با شفافیت آرای نمایندگان مجلس موافقم

عباس پاپی‌زاده در پاسخ به این سوال که «آیا تا کنون طرحی برای شفاف شدن آرای نمایندگان مجلس و انتشار عمومی آن در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مطرح شده است؟» گفت: «تا کنون چنین پیشنهادی نبوده است. ولی پیشنهاد خوبی است که می‌توانیم روی آن کار کنیم».

۱۲ اسف ۱۳۹۶
عضو کمیسیون کشاورزی:

بودجه در نظر گرفته‌شده در سال ۹۷ برای خرید تضمینی، یک چهارم مبلغ مورد نیاز است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: حداقل اعتبار مورد نیاز برای خرید تضمینی بین ۶ تا ۸ هزار میلیارد تومان است اما عدد در نظر گرفته شده دولت در لایحه بودجه یک چهارم این ارقام است.

۲۹ دی ۱۳۹۶
عضو کمیسیون کشاورزی:

قانون انتزاع جزو مترقی‌ترین قانون‌ها است که ۳۰ درصد آن هم اجرایی نشده است

متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی در حوزه سورتینگ،‌ بسته‌بندی و بازارهای صادراتی کمرنگ عمل کرده است. این وزارتخانه کم‌کاری‌هایی داشته به عنوان مثال با وجود بازارهای اطراف مانند روسیه، کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای CIS، عراق و امثالهم شاهدیم که حضور ایران به شدت کمرنگ است، دلیل آن بخشی به دلیل اجرا نشدن درست قانون انتزاع و بخش دیگر به دلیل کم‌کاری شدید وزارت جهاد کشاورزی است. قانون انتزاع جزو مترقی‌ترین قانون‌ها است که ۳۰ درصد آن هم اجرایی نشده که اگر اجرا می‌شد بسیاری از مشکلات اکنون حل شده بود.

۲۹ دی ۱۳۹۶
عضو کمیسیون کشاورزی:

بدنه دولت و وزارت صنعت مخالف اجرای قانون انتزاع بودند و تلاش کردند این قانون اجرا نشود

پاپی‌زاده: به‌دلیل مشکلاتی که در صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی وجود داشت قانون انتزاع را تصویب شد. از روز اول تصویب این قانون هم وزارت صنعت و هم بدنه دولت مخالف با اجرای این قانون بودند و بعد از تصویب قانون نیز از هر حربه‌ای استفاده کردند که این قانون اجرا نشود.با فشار مجلس دو وزیر صنعت و کشاورزی را کنار هم نشاندیم تا تعهد بدهند که این قانون اجرا شود که تنها بخشی از ابزارها مانند شرکت بازرگانی دولتی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد اما ابزار تنظیم بازار همچنان در بخش وزارت صنعت باقی ماند. باید اتحادیه‌های مرتبط با محصولات کشاورزی در زیرمجموعه وزارت جهادکشاورزی فعال می‌شد، اما همچنان در زیرمجموعه اصناف و وزارت صنعت باقی ماند.

۲۳ دی ۱۳۹۶
عضو کمیسیون کشاورزی:

دولت در اجرای کامل قانون خرید تضمینی گندم خلاف قانون عمل می‌کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت در اجرای قانون خرید تضمینی گندم خلاف قانون عمل می‌کند و قشری از تولیدکنندگان که مدافع قوی و لابی قوی در حاشیه دولت نداشته باشند، مانند کشاورزان مظلوم واقع می‌شوند.

۴ دی ۱۳۹۶
عضو کمیسیون کشاورزی:

وزارت‌ نیرو فقط به‌دنبال انتقال آب و سدسازی است، که اگر نکند عملاً وجود وزارت نیرو منتفی است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مشکل کم‌آبی به مدیریت و اجرا نشدن الگوی کشت باز می‌گردد. وزارت نیرو هم به دنبال این است که کجا آب بیشتری وجود دارد که در آنجا کار سدسازی یا انتقال آب به استان دیگر را شروع کند.

۳ دی ۱۳۹۶

در بودجه سال ۹۷ درآمد عمومی ۴۷٫۱، جمع یارانه‌ها ۳۳٫۵ و بودجه

در سال ۹۶ اعتبار درآمد عمومی ملی بخش کشاورزی ۴ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان بوده که این عدد در سال ۹۷، ۲ هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان یعنی ۴۷٫۱ درصد کاهش داشته است. همچنین جمع یارانه‌های سال ۹۶، ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که اکنون به ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده، یعنی ۳۳٫۵ درصد کاهش داشته است. همچنین جمع کل اعتبارات بخش کشاورزی در سال ۹۶ که شامل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هزینه‌ای می‌شود، ۱۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است که همین عدد می‌شود ۱۶ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان، به عبارتی بودجه بخش کشاورزی ۱۳ درصد منفی شده است.

۱۳ مهر ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

طرح تشکیل «وزارت آب، محیط زیست و منابع طبیعی» و «وزارت انرژی» کلید خورد

پاپی‌زاده نماینده دزفول با بیان اینکه در موضوع حفظ منابع آبی کشور دیگر در شرایط آزمون و خطا نیستیم تصریح کرد: ما به اتفاق سایر نمایندگان مجلس به این جمع بندی رسیدیم تا پیشنهاد طرح تشکیل دو وزارتخانه «آب، محیط زیست و منابع طبیعی» و «انرژی» را با محوریت فرار از بحران‌ها و چالش‌های زیست محیطی، مورد پیگیری قرار دهیم.

۲۷ شهر ۱۳۹۶
عضو کمیسیون کشاورزی:

مجلس جلوی واردات ۹۳ هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای را گرفت

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از جلوگیری واردات ۹۳هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای خبر داد.

۲۱ شهر ۱۳۹۶

اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغالزایی روستایی صرف خرید املاک در شهرها نشود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به طرح ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغالزایی روستایی گفت: این خطر وجود دارد که اعتبار مذکور را افرادی غیر از روستائیان دریافت کنند و یا به نام اشتغال در یک روستا گرفته شده و صرف خرید املاک در شهرها شود.

۲۱ مرد ۱۳۹۶
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با عیارآنلاین:

زیرساخت خرید محصولات کشاورزی بر اساس قیمت تضمینی فراهم نیست

پاپی‌زاده با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت‌های طرح قیمت تضمینی، گفت: از این مدل، برای فروش ذرت در استان خوزستان استفاده شد، ولی موفق نبود؛ چراکه زیرساخت‌هایی نظیر انبارها، خشک‌کن‌ها و سایر سخت‌افزارها وجود نداشت.

۱۱ مرد ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

کشاورزان با اجرای طرح قیمت تضمینی گندم، سریع‌تر به وجه حاصل از فروش محصول خود می‌رسند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزان با اجرای طرح قیمت تضمینی گندم، سریعتر به وجه حاصل از فروش محصول خود می‌رسند، گفت: بخش خصوصی به جای دولت، گندم می خرد.

۳۱ تیر ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

ستاد تنظیم بازار اختیارات وزیر جهاد کشاورزی را دور می‌زند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت از طریق ستاد تدبیر یا ستاد تنظیم بازار اختیارات وزیر جهاد کشاورزی را دور می‌زند؛ یعنی ثبت سفارشی که وزارت جهاد کشاورزی باید دستورش را بدهد را دور می‌زند و فرد دیگری درباره آن دستور می‌دهد.

۲۱ تیر ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

زمانی که وزارت بازرگانی داشتیم، تراز تجاری ما مدام منفی بود

پاپی زاده: عده‌ای به‌دنبال احیای وزارت بازرگانی هستند. آن زمانی که ما وزارت بازرگانی داشتیم، تراز تجاری ما مدام منفی بود. کمتر می‌توان بازرگانی را که حامی تولید داخل باشد مشاهده کرد. باید نام وزارت بازرگانی را وزارت واردات گذاشت زیرا تجربه نشان می‌دهد این وزارتخانه عمدتاً بر واردات متمرکز بوده است، دغدغه وزارت بازرگانی هرچه بوده حمایت از تولید و تولیدکننده داخل نبوده است.

۲۹ خرد ۱۳۹۶
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس:

ممنوعیت چرای دام برای حفاظت از گیاهان دارویی منطقی نیست

پاپی‌زاده: با توجه به اینکه اعتقاد داریم،چرای دام درکشوربایدکنترل شده باشد اما نمی توان برای محافظت از گیاهان دارویی در ارتفاعات و روستاها مانع چرایی دام شد و از همین رو اگرخواهان افزایش تولیدات گیاهان دارویی برای صادرات و تامین بازار داخلی هستیم باید با آمایش تولید، مناطق مستعدکشور را شناسایی و طبق الگوی کشت گیاهان مختلف دارویی را با نظم تولید به زیرکشت برد.