۴ مهر ۱۳۹۶
عضو کمسیون بهداشت:

تجمیع بیمه‌ها و به دنبال آن استفاده از کارت سلامت در رفع مشکلات بیمه ای موثر است

پوربافرانی: شبکه ملی سلامت و استفاده از ظرفیت الکترونیکی شدن درتشکیل پرونده های سلامت به طورحتم از همپوشانی بیمه ای جلوگیری می کند، ضمن اینکه تجمیع بیمه ها و به دنبال ان استفاده از کارت سلامت نیز در رفع مشکلات بیمه ای موثر است؛ بنابراین تا زمانی که چنین موردی اجرایی نشود، نمی توان راهکاری را برای جلوگیری از همپوشانی درنظرگرفت.

۱۰ شهریور ۱۳۹۶
عضو کمیسیون بهداشت:

عدم کیفیت داروهای داخلی نسبی است

پوربافرانی: عدم کیفیت داروهای داخلی نسبی است، : گاها در مسیر تولید داروها اشکالاتی پیش می‌آید که به کیفیت دارو لطمه می‌زند اما این اشکالات موقتی است و نمی‌توان ان را به تمامی داروهای تولید داخل نسبت داد. در حقیقت تولیداتی که به بهره‌برداری رسیده سیر تکاملی را طی کرده اند اما شاید در رقابت با تولیدات خارجی در سطوح پایین‌تری قرار گیرند.

۸ مرداد ۱۳۹۶
عضو کمسیون بهداشت مجلس:

بیمه‌ها حمایت چندانی از زوجین نابارور نداشته و مردم باید هزینه سنگین درمان را از جیب بپردازند

پوربافرانی: هزینه درمان ناباروری بسیار بالا است و این موضوع مهمترین چالش زوج های نابارور است، بیمه ها حمایت چندانی از زوجین نداشته و مردم باید هزینه سنگین درمان را از جیب بپردازند. با توجه به تعداد بالای زوج های نابارو در کشور انتظار می رود در کنار حمایت جدی بیمه ها از درمان ناباروری به ایجاد و توسعه مراکز تخصصی درمان ناباروری نیز توجه شود.

۴ مرداد ۱۳۹۶
عضو کمسیون بهداشت مجلس:

باید با عطاری‌هایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند برخورد قانونی شده و نسبت به پلمب و تعطیلی آنها اقدام کرد

پوربافرانی: واقعیت آن است که گرایش و اقبال مردم به سمت استفاده از فرآورده های طبیعی افزایش یافته است اما این دلیل نمی شود که ۹۰ درصد عطاری ها بدون پروانه کسب و مجوز فعالیت کنند؛ در حقیت فعالیت بدون مجوز این تعداد عطاری فاجعه بار بوده و نیازمند ورود جدی دستگاه های مسئول است. باید با عطاری هایی که بدون مجوز فعالیت می کنند برخورد قانونی شده و نسبت به پلمب و تعطیلی آنها اقدام کرد زیرا فعالیت بدون مجوز تشدید تخلفات را به دنبال دارد.

۱ مرداد ۱۳۹۶
عضو کمیسیون بهداشت:

با پیشگیری می‌توان درصد زیادی از مرگ و میرها آن را کاهش داد

پوربافرانی: بدون شک اجرای پرونده الکترونیک می تواند بستری در توسعه خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری ها باشد. واقعیت آن است که درصد زیادی از مرگ و میرها در کشور براثر بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، فشارخون و آسم رقم می خورد که با پیشگیری می توان آن را کاهش داد.

۲۶ خرداد ۱۳۹۶
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

با انجام دادن آزمون وُسع بیمه‌شدگان جدید بیمه سلامت در صورت تمکن مالی در خرید خدمت خود مشارکت می‌کنند

قربانی: دولت برای بهبود اوضاع، ناچار به کاهش هزینه‌های اضافی در حوزه سلامت شده است که بدون شک تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه و بیمارستان‌ها از جمله این اقدامات است. اجرای آزمون وُسع برای مشارکت بیمه‌شدگان سلامت در خرید خدمت نیز اقدام دیگری در کاهش هزینه های سلامت است تا دهک های پایین بتوانند از خدمات بهداشتی و درمان نیز بهره مند شوند.
با انجام دادن آزمون وُسع بیمه‌شدگان جدید بیمه سلامت در صورت تمکن مالی در خرید خدمت خود مشارکت می‌کنند.

۲۶ خرداد ۱۳۹۶

پوربافرانی: با تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه هزینه‌های سلامت کاهش پیدا می‌کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: واقعیت آن است که نظارت و کنترل بر نحوه تجویز و ارایه خدمت به بیماران امری بدیهی است که می تواند به کاهش هزینه های اضافی در حوزه سلامت کمک کند اما این اقدام باید به گونه ای باشد تا به نحوه ارایه خدمت به بیماران خللی وارد نکند.

۲۶ خرداد ۱۳۹۶
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تعیین سقف پرداخت دفترچه‌های درمانی نباید به محدودیت خدمت به بیماران منتهی شود

هاشمی: اینکه وزارت بهداشت به دنبال کاهش هزینه‌های طرح تحول سلامت است اقدام قابل قبولی است زیرا طرح تحول نیازمند اصلاحاتی است. البته ناگفته نماند که نباید تعیین سقف پرداخت برای دفترچه های بیمه درمانی به معنای محدودیت تلقی شود بلکه لازم است برای شفاف سازی ها، تعریف درستی از تعیین سقف دفترچه های بیمه صورت گیرد. باید در تعیین سقف پرداخت دفترچه های بیمه درمانی منافع بیماران در نظر گرفته شود تا تاثیرگذاری بهتری بر طرح تحول سلامت داشته باشد.

۲۴ خرداد ۱۳۹۶
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه به کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان می‌انجامد

پوربافرانی: تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه به کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان می‌انجامد، بعلاوه قطعا تجویزهای صورت گرفته از سوی پزشکان نیز ساماندهی شود.

۲۲ خرداد ۱۳۹۶
گزارش یک نیم‌روز مجلس از لایحه تفکیک سه وزارتخانه:

از فلج شدن تولید ملی تا بازگشت به عقب

در جلسه بررسی لایحه تفکیک سه وزارتخانه، نمایندگان بحث‎های مهمی درباره اثرات این تفکیک بر تولیدملی، واردات، رکود مسکن، مشکلات جوانان و.. بیان کردند که نهایتاً دوفوریت لایحه رأی نیاورد و نمایندگان به یک‌فوریت آن رأی مثبت دادند.

۲۰ خرداد ۱۳۹۶
پوربافرانی در گفت‎وگو با عیارآنلاین:

لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها نیازمند کار کارشناسی است

نماینده مردم نائین در مجلش شورای اسلامی پیرامون «لایحه دوفوریتی تفکیک وزارتخانه‌ها» گفت: در مورد لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها باید کار کارشناسی بشود که نیاز جامعه ما و ضرورت چه چیز را ایجاب می‌کند و این مسئله هر روز درگیر مسائل سلیقه‌ای نشود.

۹ خرداد ۱۳۹۶
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

کمبود بیمارستان‌های تخصصی عامل افزایش هزینه‌های درمان سوختگی است

پوربافرانی: درمان سوختگی بسیار هزینه بر است، بهبود وضعیت این بیماران نیازمند افزایش پوشش بیمه ای، تخت های سوختگی و همچنین بیمارستان های مجهز است.

۱ خرداد ۱۳۹۶
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارورند

عباسعلی پوربافرانی: ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارورند که متاسفانه هزینه بسیار درمان ناباروری زنان و مردان، عدم پوشش بیمه‌ای، کمبود مراکز تخصصی دولتی برای درمان این افراد در شرایطی که هزینه‌های درمان در بخش خصوصی هم بسیار است، ضرورت ورود وزارت بهداشت و درمان را بیش از پیش کرده است.

۲۷ فروردین ۱۳۹۶
در جلسه کمیسیون بهداشت با لاریجانی مطرح شد؛

ضرورت توجه به رفع نواقص طرح تحول سلامت

نمایندگان کمیسیون بهداشت در جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس به بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان و تبیین فرمایشات رهبری با توجه به شعار سال در این حوزه پرداختند.

۲۹ آذر ۱۳۹۵

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: سلامت مردم را نمی توان به بخش خصوصی واگذار کرد

پوربافرانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: برخی از وظایف حاکمیتی است و از این رو در جایی که سلامت مردم مدنظر قرار می گیرد باید با احتیاط پیش رفت در این باره نمی توان سلامت مردم را به بخش خصوصی واگذار و مقوله نظارت هم به بوته فراموشی سپرده شود.