۲۵ شهریور ۱۳۹۶
وزیر اسبق آموزش و پرورش:

برای نظارت بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید شورایی از دانشمندان تعلیم و تربیت تشکیل شود

اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش: برای نظارت بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید شورایی از دانشمندان تعلیم و تربیت تشکیل شود تا این سند به صورت سلیقه‌ای اجرا نشود. در دوره‌ای خواستیم نظافت مدرسه را خود دانش‌آموزان انجام دهند که با مخالفت والدین مواجه شد در حالی که آموزش مسائل زندگی از مدرسه آغاز می‌شود و والدین باید با این مسئله همراهی کنند.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
وزیر اسبق آموزش و پرورش:

باید در سند تحول افرادی انتخاب شوند که با وزیر کار کنند

وزیرسابق آموزش و پرورش به بررسی چالش‌های اصلی فرهنگیان وچگونگی راهکارهای برون‌رفت از این شرایط و آمادگی برای دوره انتخابات به تفصیل اشاره کرد.

۸ اسفند ۱۳۹۵
وزیر اسبق آموزش و پرورش:

خیلی از مسئولان هیچ توجهی به سند تحول بنیادین ندارند و آن را نادیده گرفته‌اند

اکرمی: سند تحول بسیار آرمانی و خوب نوشته شده است اما این سند وقتی می‌تواند تحقق پیدا کند که از شخص وزیر گرفته تا مدیران و معاونان همه براساس یک‌سری ویژگی‌های مناسب انتخاب شوند. باید دید فردی که انتخاب می‌شود تا چه حد از لحاظ اخلاقی، اسلامی و .. فرد موثری است. یکی از ویژگی‌های خوب سند تحول این است که می‌‌گوید همه مسئولان که وظیفه تربیتی دارند باید براساس سند عمل کنند، در صورتی که خیلی از مسئولان هیچ توجهی به این سند ندارند و آن را نادیده گرفته‌اند.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش:

عده زیادی از نمایندگان مجلس به «ما» نرسیده‌اند/ همه دنبال مدیر مورد علاقه خود هستند

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: عده زیادی از نمایندگان مجلس به «ما» نرسیده‌اند و در «من» خود باقی مانده‌اند و همه دنبال مدیر مورد علاقه خود هستند.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

دخالت برخی نمایندگان دست آموزش و پرورش را می‌بندد

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با یادآوری وظیفه نمایندگان که تقنین و نظارت بر اجرای قانون است، گفت: این که افرادی دخالت کنند و بگویند مدیری در آموزش و پرورش تغییر کند، دست آموزش و پروررش را می‌بندند.

۱۱ آبان ۱۳۹۳
تفسیر نهایی از بسته هفتگانه حمایتی از مدارس غیر انتفاعی چیست؟

اظهارات متضاد راجع به گسترش مدارس غیرانتفاعی

۲۶ شهریور ۹۳ بسته­‌ی هفت‌گانه­‌ی حمایتی آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی ابلاغ گردید. با ابلاغ این بسته‌، بحث­ها و ابهامات مختلفی پیرامون نحوه‌ی واگذاری مدارس دولتی به مؤسسان مدارس غیرانتفاعی مطرح گردید. با توجه به اهمیت موضوع به برخی از این ابهامات اشاره می‌شود.

۶ آبان ۱۳۹۳
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش:

تحقیقاتی در خصوص واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی انجام می‌شود

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: مشغول انجام تحقیق در خصوص واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی هستم.

۷ شهریور ۱۳۹۳
مشاور وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

مشکلات اخلاقی و وجود تبعیض مهمترین ضعف نظام آموزشی‌ است

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: مردم باید احساس کنند از هر گروه، طبقه، نژاد و مذهبی هستند یا اصولگرا و اصلاح‌طلب، هر چه هستند مساوی و برابر هستند؛ اما این احساس آنطور باید و شاید در جامعه وجود ندارد.