۱۷ مهر ۱۳۹۶

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره آمار کمبود معلم آمارهای متناقض به مجلس می‌دهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از نبود معلم در برخی از مدارس حاشیه شهرهای بزرگ، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش درباره آمار کمبود معلم آمارهای متناقض به مجلس می‌دهد.

۲۱ شهریور ۱۳۹۶

آموزش و پرورش به خسران کمبود معلم متخصص در مقطع ابتدایی پایان دهد

ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات: تغییر نظام آموزشی به ۶-۳-۳ موجب کمبود معلم در مقطع تحصیلی ابتدایی شده که باید برای پایان دادن به این خسران آموزشی فکری کرد. معلمانی با تخصص‌های دیگر وظیفه خطیر تربیتی را در مدارس برعهده دارند، در حالی که تخصص و تجربه در این مهم بسیار حائز اهمیت است لذا وزیر جدید آموزش و پرورش باید برای تخصصی کردن آموزش در وزارتخانه متبوعش برنامه‌ریزی کنند.

۲۱ شهریور ۱۳۹۶
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:

آموزش و پرورش به خسران کمبود معلم متخصص در مقطع ابتدایی پایان دهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: تغییر نظام آموزشی به ۶-۳-۳ موجب کمبود معلم در مقطع تحصیلی ابتدایی شده که باید برای پایان دادن به این خسران آموزشی فکری کرد.

۲۰ شهریور ۱۳۹۶
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تغییرات در آموزش و پرورش زمینه‎‌ساز اجرای سند تحول بنیادین شود

ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: متاسفانه رفتارهای سیاسی و انگیزه‌های شخصی در عزل و نصب‌ها می‌تواند آموزش و پرورش یا هر دستگاه دیگری را با مشکلات و خلاءهای متعددی رو به رو کند به همین دلیل وزراء به ویژه وزیر آموزش و پرورش به دلیل مشکلات متعدد این وزارتخانه باید در زمینه فوق دقت نظر بیشتری اعمال کند. باید با شاخص‌های عینی و نه صرفا ذهنی عملکرد مسئولان و مدیرکل‌های آموزش و پرورش ارزیابی شود و آنگاه برای تغییر و تحولات اقدام کرد، آقای بطحایی نباید افرادی را خارج از بدنه آموزش و پرورش وارد این وزارتخانه کند. امید است این تغییرات موجب اجرای سند تحول بنیادین شود.

۲۰ شهریور ۱۳۹۶
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

سندتحول بنیادین مبنای به‌روزرسانی سطح علمی معلمان باشد

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: هر نوع اقدامی در راستای تعلیم و بروزرسانی سطح علمی معلمان باید بر اساس سندتحول بنیادین باشد، به عبارتی شیوه‌های تعلیم و تربیت و بروزرسانی سطح علمی معلمان نباید با اظهار نظر مسئولان تبیین شود و باید بر اساس معیار و شاخص مشخص باشد. امیدوارم مسئولان وزارت آموزش و پرورش از سردادن شعار در اجرای سیاست‌های سندتحول بنیادین بپرهیزند تا شاهد تعلیم و تربیتی مبتنی بر آموزه‌های دینی و ارزش‌های انقلابی باشیم.

۳۱ مرداد ۱۳۹۶

نماینده مجلس: رشته‌های بدون کارایی حذف شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وجود برخی از صندلی‌های خالی در رشته‌های تحصیلی را محصول عدم توجه به اجرای هدایت صحیح تحصیلی و افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها بدون آینده نگری دانست.

۱۸ تیر ۱۳۹۶

نماینده مجلس: در صورت حذف رشته‌های دانشگاه آزاد، طرح دوفوریتی به صحن علنی مجلس ارائه می‌دهیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تایید تنها ۱۵۰۰ رشته محل دانشگاه آزاد اسلامی از سوی وزارت علوم، گفت: توافقی که میان مسئولان این وزارتخانه و دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش انجام شد محقق نشده است و در صورت حذف رشته‌های دانشگاه، طرح دوفوریتی به صحن علنی مجلس ارائه می‌دهیم.

۹ تیر ۱۳۹۶

عضو کمیسیون آموزش: وزارت علوم با تدبیر لازم با موضوع رشته‌های دانشگاه آزاد برخورد نکرد

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه درایت ولایتی در دانشگاه آزاد باعث از بین رفتن حیاط خلوت برخی شد، گفت: وزارت علوم با تدبیر لازم با موضوع رشته‌های دانشگاه آزاد برخورد نکرد.

۲۳ خرداد ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

تنها مدارس غیرانتفاعی و دولتی اجازه دریافت شهریه را دارند

ابطحی، نماینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: به دلیل ناناتوانی در تأمین هزینه‌ها، مدارس غیرانتفاعی ایجاد شده‌اند و این مدارس به همراه مدارس هیات امنایی تنها مدارس مجاز به دریافت شهریه آن هم طبق ضوابط هستند، هرچند این فرار به جلو برای تامین هزینه‌ها، به قیمت گرانی برای جامعه تمام شد چراکه شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی آموزشی را در پی داشت. برنامه ششم مدارس را به دو دسته دولتی و غیردولتی تقسیم کرده است لذا مدارس دولتی نمی‌توانند طبقه‌بندی شوند و از مردم شهریه دریافت کنند. به محض اجرای برنامه ششم و ابلاغ دستورالعمل آن مدارسی که نه دولتی و نه غیردولتی هستند باید تعطیل شوند یا به یکی از این دو دسته تغییر ماهیت دهند.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
نماینده مردم خمینی‌شهر:

واردات بی‌رویه ۱۰هزار کارخانه را تعطیل کرد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت بیش از ۱۰هزار واحد صنعتی متوقف شده است، گفت: واردات بی‌رویه یکی از دلایل توقف این کارخانه‌ها و کارگاه‌ها است، البته باید گفت بخشی از این واردات بی‌رویه نتیجه “برجام” است.