۲ آبان ۱۳۹۶

نماینده مجلس: اکثر نمایندگان کمیسیون آموزش نسبت به غلامی نظر مثبت دارند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه نظر اکثریت کمیسیون متبوعش نسبت به وزیر پیشنهای علوم مثبت است، گفت: نمایندگان آقای غلامی را درخصوص موضوعاتی همچون آمایش سرزمینی، حذف کنکور و مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها مورد سوال قرار دادند.

۱ آبان ۱۳۹۶
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

کمک‌های خیرین به سمت استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس هدایت شوند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کمک‌های خیرین و دولت باید به سمت استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس هدایت شوند، تصریح کرد: پیشرفت ۵۷ درصدی طرح استانداردسازی وسایل گرمایشی طی ۶ سال کافی نیست.

۲۴ مهر ۱۳۹۶
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تغییر مدیران راه حل مشکلات آموزش و پرورش نیست

میرزاده: اگر از هر یک از معلمان، مدیران مدارس و نیروهایی بدنه این وزارتخانه درخصوص راهکار حل مشکلات عدیده‌شان سوال شود به یقین هیچ کدام، تغییر مدیران را به‌عنوان راهکار عنوان نخواهند کرد چراکه مشکلات صرفا با تعویض نیروها حل نخواهند شد. تغییرات و انتصابات باید از داخل بدنه آموزش و پرورش باشد تا مشکلات از سوی آن‌ها به درستی لمس شده باشد.

۱۱ مهر ۱۳۹۶
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

کمیسیون آموزش به دنبال اخذ نظر کارشناسانه از مجلس درخصوص تعیین تکلیف حق‌التدریسان و آموزشیاران است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است تعیین تکلیف حق‌التدریسان و آموزشیاران به لایحه‌ای جامع نیاز دارد.

۲۷ شهریور ۱۳۹۶

نماینده مجلس: وضعیت مهاجرت نخبگان در ایران غیرعادی و بحرانی نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است مهاجرات نخبگان در کشور ما در قیاس با سایر کشورهای دنیا در شرایط بحرانی و غیر معمول قرار ندارد.

۲۱ شهریور ۱۳۹۶
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

آگاهی و توانایی دانش‌آموزان در حوزه‌های سوانح طبیعی و فضای مجازی افزایش یابد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کاربردی کردن محتوای دروس در مدارس نیاز مبرم جامعه امروز است، گفت: باید آگاهی و توانایی دانش‌آموزان نسبت به سوانح طبیعی و فضای مجازی افزایش داد.

۲۱ شهریور ۱۳۹۶
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

آگاهی و توانایی دانش‌آموزان در حوزه‌های سوانح طبیعی و فضای مجازی افزایش یابد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کاربردی کردن محتوای دروس در مدارس نیاز مبرم جامعه امروز است، گفت: باید آگاهی و توانایی دانش‌آموزان نسبت به سوانح طبیعی و فضای مجازی افزایش داد.

۱۱ شهریور ۱۳۹۶

نماینده مجلس: تعطیلی واحدهای پیام نور در شهرستان‌ها موجد آسیب‌‌های اجتماعی است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است اگر قرار باشد با تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور، واحدهای دانشگاهی در شهرستان ها تعطیل شوند، آسیب‌های اجتماعی و نارضایتی ایجاد می‌شود.

۶ شهریور ۱۳۹۶

نماینده مجلس: در جلسه کمیسیون آموزش تفاهم خوبی بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد ایجاد شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ایجاد تفاهم و تعیین تکلیف رشته محل‌های اختلافی دانشگاه آزاد و ارائه گزارش کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

۲۴ تیر ۱۳۹۶

نماینده مجلس: طرح مجلس درباره رشته‌های دانشگاه آزاد تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح مجلس درباره رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

۱۲ تیر ۱۳۹۶

سخنگوی کمیسیون آموزش: آمادگی قانون‌گذاری در حوزه تجاری‌سازی ایده‌های علمی را داریم

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پارک فناوری پردیس را نمونه‌ خوبی دانستند که در آن ضمن فراهم‌سازی فرصت برای پرورش استعدادهای جوانان، زمینه را برای پرورش ایده‌های آنان فراهم می‌کند.

۲۸ خرداد ۱۳۹۶
نمانیده مجلس:

اخذ وجه اجباری از اولیا دانش‌آموزان در مدارس دولتی تخلف است

میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: هیچ مدرسه دولتی حق ندارد با اجبار اقدام به دریافت پول به منظور هزینه ثبت نام کند زیرا در غیر این صورت تخلف است. نباید فراموش کرد که ارائه کمک مردمی به مدارس منع قانونی ندارد و نباید در دایره تخلفات محسوب شود. در مجموع روند دریافت وجه طی سال‌های گذشته تاکنون ادامه داشته و این مهم به دلیل کمی بودجه در آموزش و پرورش است؛ اعتبارات آموزش و پرورش بر اساس عملکرد پیش بینی نمی‌شود لذا از ابتدای آغاز فصل بازگشایی مدارس مشخص است که در مهرماه برای اجرای برخی امور باید هزینه انجام شود که عده‌ای از مدیران اقدام به دریافت پول می‌کنند.

۲۱ خرداد ۱۳۹۶

کلیات لایحه بازگشایی مدارس در کمیسیون آموزش رد شد /ارسال «گزارش رد» به هیات رئیسه مجلس

میرزاده، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: کلیات لایحه لایحه بازگشایی مدارس از سوی نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات به دلایل متعددی رد شد اما با این وجود «گزارش رد» این لایحه به هیات رئیسه مجلس تقدیم می‌شود و در صورت صلاح‌دیدِ این هیات در صحن علنی به منظور بررسی و رای‌گیری آورده خواهد شد. این لایحه علاوه بر نداشتن پیوست تقویمی، درباره برگزاری آزمون‌های نهایی در زمان‌های متفاوت نیز فکری نکرده بود چراکه سوالات استاندارد به کفایت در دسترس آموزش و پرورش نیست و این موضوع موجب گسترش تقلب علمی می‌شود.

۲۰ خرداد ۱۳۹۶
نماینده مجلس مطرح کرد؛

ضرورت توجه به نیاز جامعه و بازار کار در اجرای طرح هدایت تحصیلی

میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی در مدارس موجب توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی خواهد شد. در اجرای طرح هدایت تحصیلی باید به نیاز جامعه و از طرفی بازار کار آینده کشور توجه جدی شود زیرا در صورت عدم رعایت موارد مذکور شاهد فارغ التحصیلان بیکار خواهیم بود. نباید از توجه به مولفه آمایش سرزمین در اجرای طرح هدایت تحصیلی غافل شویم.

۱۶ خرداد ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی به جمع‌بندی نرسید

میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با حضور نماینده دولت و اعضای کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به تعاریف متعدد و البته بازه گسترده‌ای که در خصوص معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی وجود دارد، جمع بندی صورت نگرفت و مقرر شد دوشنبه هفته آینده این موضوع در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شود.