۲۷ شهریور ۱۳۹۶

نماینده مجلس: وضعیت مهاجرت نخبگان در ایران غیرعادی و بحرانی نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است مهاجرات نخبگان در کشور ما در قیاس با سایر کشورهای دنیا در شرایط بحرانی و غیر معمول قرار ندارد.

۲۱ شهریور ۱۳۹۶
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

آگاهی و توانایی دانش‌آموزان در حوزه‌های سوانح طبیعی و فضای مجازی افزایش یابد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کاربردی کردن محتوای دروس در مدارس نیاز مبرم جامعه امروز است، گفت: باید آگاهی و توانایی دانش‌آموزان نسبت به سوانح طبیعی و فضای مجازی افزایش داد.

۲۱ شهریور ۱۳۹۶
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

آگاهی و توانایی دانش‌آموزان در حوزه‌های سوانح طبیعی و فضای مجازی افزایش یابد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کاربردی کردن محتوای دروس در مدارس نیاز مبرم جامعه امروز است، گفت: باید آگاهی و توانایی دانش‌آموزان نسبت به سوانح طبیعی و فضای مجازی افزایش داد.

۱۱ شهریور ۱۳۹۶

نماینده مجلس: تعطیلی واحدهای پیام نور در شهرستان‌ها موجد آسیب‌‌های اجتماعی است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است اگر قرار باشد با تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور، واحدهای دانشگاهی در شهرستان ها تعطیل شوند، آسیب‌های اجتماعی و نارضایتی ایجاد می‌شود.

۶ شهریور ۱۳۹۶

نماینده مجلس: در جلسه کمیسیون آموزش تفاهم خوبی بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد ایجاد شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ایجاد تفاهم و تعیین تکلیف رشته محل‌های اختلافی دانشگاه آزاد و ارائه گزارش کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

۲۴ تیر ۱۳۹۶

نماینده مجلس: طرح مجلس درباره رشته‌های دانشگاه آزاد تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح مجلس درباره رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

۱۲ تیر ۱۳۹۶

سخنگوی کمیسیون آموزش: آمادگی قانون‌گذاری در حوزه تجاری‌سازی ایده‌های علمی را داریم

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پارک فناوری پردیس را نمونه‌ خوبی دانستند که در آن ضمن فراهم‌سازی فرصت برای پرورش استعدادهای جوانان، زمینه را برای پرورش ایده‌های آنان فراهم می‌کند.

۲۸ خرداد ۱۳۹۶
نمانیده مجلس:

اخذ وجه اجباری از اولیا دانش‌آموزان در مدارس دولتی تخلف است

میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: هیچ مدرسه دولتی حق ندارد با اجبار اقدام به دریافت پول به منظور هزینه ثبت نام کند زیرا در غیر این صورت تخلف است. نباید فراموش کرد که ارائه کمک مردمی به مدارس منع قانونی ندارد و نباید در دایره تخلفات محسوب شود. در مجموع روند دریافت وجه طی سال‌های گذشته تاکنون ادامه داشته و این مهم به دلیل کمی بودجه در آموزش و پرورش است؛ اعتبارات آموزش و پرورش بر اساس عملکرد پیش بینی نمی‌شود لذا از ابتدای آغاز فصل بازگشایی مدارس مشخص است که در مهرماه برای اجرای برخی امور باید هزینه انجام شود که عده‌ای از مدیران اقدام به دریافت پول می‌کنند.

۲۱ خرداد ۱۳۹۶

کلیات لایحه بازگشایی مدارس در کمیسیون آموزش رد شد /ارسال «گزارش رد» به هیات رئیسه مجلس

میرزاده، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: کلیات لایحه لایحه بازگشایی مدارس از سوی نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات به دلایل متعددی رد شد اما با این وجود «گزارش رد» این لایحه به هیات رئیسه مجلس تقدیم می‌شود و در صورت صلاح‌دیدِ این هیات در صحن علنی به منظور بررسی و رای‌گیری آورده خواهد شد. این لایحه علاوه بر نداشتن پیوست تقویمی، درباره برگزاری آزمون‌های نهایی در زمان‌های متفاوت نیز فکری نکرده بود چراکه سوالات استاندارد به کفایت در دسترس آموزش و پرورش نیست و این موضوع موجب گسترش تقلب علمی می‌شود.

۲۰ خرداد ۱۳۹۶
نماینده مجلس مطرح کرد؛

ضرورت توجه به نیاز جامعه و بازار کار در اجرای طرح هدایت تحصیلی

میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی در مدارس موجب توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی خواهد شد. در اجرای طرح هدایت تحصیلی باید به نیاز جامعه و از طرفی بازار کار آینده کشور توجه جدی شود زیرا در صورت عدم رعایت موارد مذکور شاهد فارغ التحصیلان بیکار خواهیم بود. نباید از توجه به مولفه آمایش سرزمین در اجرای طرح هدایت تحصیلی غافل شویم.

۱۶ خرداد ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی به جمع‌بندی نرسید

میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با حضور نماینده دولت و اعضای کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به تعاریف متعدد و البته بازه گسترده‌ای که در خصوص معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی وجود دارد، جمع بندی صورت نگرفت و مقرر شد دوشنبه هفته آینده این موضوع در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شود.

۷ خرداد ۱۳۹۶

سند ۲۰۳۰ براساس گزارش وزیر آموزش‌وپرورش از دستور خارج شده است

میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: سند ۲۰۳۰ با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونانش و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و نمایندگانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز نماینده یونسکو در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت. زیر آموزش و پرورش و معاونانش در این جلسه تصریح کردند که سند ۲۰۳۰ الزام‌آور نیست و آماری نیز ارائه دادند که نشان می‌داد این سند تقریبا اکنون از دستورکار آموزش و پرورش خارج شده و به جای آن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدنظر وزارتخانه متبوعش قرار خواهد گرفت که اهداف والاتری را نسبت به سند ۲۰۳۰ شامل شده و دغدغه‌های آموزشی کشور را بهتر پاسخ می‌گوید.

۱ خرداد ۱۳۹۶
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

آموزش‌وتربیت کودکان باید یک متولی مشخص داشته باشد

میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: ر ساله شهریه پیش‌دبستانی‌ها و مهدکودک‌ها با هدف ارتقاء کیفی آن‌ها، افزایش پیدا می‌کند اما این افزایش‌ها در بیشتر مواقع توجیه ندارد چراکه در پی آن کیفیت خدمات تربیتی و آموزشی تغییری نمی‌کند. همچنین افزایش بی‌ضابطه شهریه‌های مهدکودک‌ها را آسیبی برای خانواده‌ها است. ارائه محتواهای آموزشی مقطع پیش‌دبستانی با نظارت سازمان بهزیستی و مشخص کردن میزان شهریه با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی، نوعی آشفتگی را القا می‌کند بنابراین باید برای این مهم فکری کرد.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

بنا داریم که اجرای سند تحول بنیادین را جدی پیگیری کنیم

میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: در خصوص دستور دیروز رئیس مجلس برای تهیه گزارش درباره سند آموزش ۲۰۳۰، قبل از عید نوروز، کمیسیون آموزش و تحقیقات با مسئولان وزارتخانه‌ جلساتی داشت و تذکرات لازم به آنها داده شد. مسئولان وزارتخانه در پاسخ به اعضای کمیسیون گفتند که این سند صرفاً یک همکاری بوده و الزامی برای ادامه و ضمانت اجرایی برای قطع همکاری وجود ندارد که گزارش این جلسات در اختیار مجلس قرار می‌گیرد. بنا داریم که اجرای سند تحول بنیادین را جدی پیگیری کنیم و دیگر بعد از دستور مقام معظم رهبری، صحبت از اجرای سند ۲۰۳۰ موضوعیت ندارد.

۲۲ فروردین ۱۳۹۶

تدوین نظام حقوقی معلمان راهکاری برای رفع بی‌عدالتی موجود میان معلمان و استادان دانشگاه

میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: پیگیری و تدوین طرح قانون نظام حقوقی معلمان برای معلمان لازم است چراکه در نظام رتبه‌بندی به معیشت معلمان به درستی پرداخته نشده است ضمن آنکه باید مشخص شود معلم کارمند است یا فردی علمی همچون استادان دانشگاه. باید برای شخصیت علمی معلمان جایگاه خاصی قائل بود و این اجازه را که بتواند خارج از مدرسه فعالیت علمی کرده به آن‌ها داد و برای این تلاش علمی ارزش مالی و معنوی قائل شد. اگرچه نظام رتبه‌بندی معلمان نیز برای رسیدگی به وضعیت معلمان شکل گرفته است اما لایحه مدنظر دولت می‌تواند این نظام را که بیشتر بر رتبه‌بندی علمی معلمان تمرکز دارد تکمیل کند.