۲۹ مرداد ۱۳۹۶
حسن‌تاش مطرح کرد؛

عاملین کرسنت باید مجازات می شدند اما قرارداد اجرا می‌شد

اگردولت یازدهم به تبعات وزیر شدن زنگنه بر پرونده کرسنت تعمق می کردند،اورا به این وزارتخانه بر نمی گرداندند چراکه به هرحال کسی که ذی مدخل اشتباهی بوده به سختی می تواندآن را حل وفصل کند.

۸ دی ۱۳۹۴

آیا زمان برای ادغام دو وزارت نفت و نیرو مناسب است؟

احکام منتشر شده برای برنامه ششم بار دیگر مساله ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو تحت عنوان وزارت انرژی را مورد توجه قرار داده است. چه خوب بود که تنظیم کنندگان این احکام قبل از صدور آن، سوابق این موضوع را بررسی می‌نمودند. در برنامه سوم ادغام این دو وزارتخانه در کنار بسیاری ادغام‌های دیگر مورد توجه قرار گرفته بود اما این مورد تنها حکم ادغام برنامه سوم بود که اجرا نشد و نهایتا مجلس شورای اسلامی در این حکم تجدید‌نظر نمود و تشکیل شورای عالی انرژی را جایگزین آن کرد. با این سابقه مناسب بود که تنظیم‌کنندگان احکام برنامه ششم دلایل عدم ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو و دلایل تجدید نظر در برنامه سوم را بررسی می‌نمودند تا مشخص می‌شد که در آن زمان چه موانع و مشکلاتی بر سر راه این ادغام وجود داشته است و آیا این موانع بر طرف شده است یا نه؟

۱۸ آبان ۱۳۹۴

حسنتاش: توسعه میادین نفتی نقشه راه جامع می خواهد/جهان پساتحریم جهان پس از مرگ نیست

قرارداد بستن یک هدف نیست این قرارداد‌ها یک وسیله برای جذب سرمایه و دانش فنی برای توسعه میادین است. بنابراین باید اول یک نقشه راه جامع برای توسعه میادین هیدروکربنی در کشور وجود داشته باشد و در آن مشخص شود که اولویت‌های ما چیست

۱۹ شهریور ۱۳۹۳
گزارشی از وضعيت ناكارآمد صنعت پتروشيمي و تداوم خام‌فروشي

محصولات پتروشيمي همچنان «خام» صادر مي‌شود و «نهايي» وارد

با وجود تأكيد همه‌جانبه دولت‌ها بر توسعه صنايع پتروشيمي، نگاهي گذرا به اين صنعت نشان مي‌دهد پتروشيمي همچنان در چرخه خام‌فروشي به سر برده و نشانه‌هايي از تبديل محصولات پتروشيمي به كالاي نهايي ديده نمي‌شود.