۲۲ خرد ۱۳۹۷
عضو هیئت مدیره راه‌آهن در گفت‌وگو با عیارآنلاین مطرح کرد:

بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره در پایان سال ۹۸

رسولی با اشاره به تفاهم‌نامه اخیر بنیاد مستضعفان با کشور عراقی در رابطه با ساخت خط ریلی شلمچه-بصره گفت: طول دوره­ مطالعه و احداث این طرح در تفاهم­‌نامه دو سال در نظر گرفته شده است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان نیمه اول سال ۹۷ مطالعات فاز یک و دو تمام شود و آماده شروع عملیات اجرایی و احداث شویم. یک سال و نیم هم عملیات اجرای این پروژه زمان می‌برد.

۱۹ ارد ۱۳۹۷
عضو هیئت مدیره راه‌آهن در گفت‌وگو با عیارآنلاین:

برای تولید ریل ملی نهایت همکاری را با ذوب‌آهن کرده‌ایم

رسولی با بیان اینکه اگر ذوب‌آهن ریل با استاندارد‌های مورد نیاز راه‌آهن را تولید کند از آن حمایت می‌کنیم گفت: در خصوص تأمین ریل (داخلی) شرکت راه‌آهن امتیازهای فراوانی به ذوب‌آهن داده چراکه معتقد است تولید ریل ملی دستاورد ارزشمندی برای کشور می‌باشد. اینکه کالای خوب و با کیفیت وجود داشته باشد و راه‌آهن و سایر شرکت‌‌های بهره‌بردار نخواهند از آن استفاده کنند عملی ناپسندیده است.

۱۷ ارد ۱۳۹۷

عضو هیات مدیره راه آهن: خط ریلی زاهدان-میرجاوه در اولویت طرح‌های راه‌آهن قرار خواهد گرفت

میرجاوه با توجه به حجم بالای کالاو مسافر قطعاً در اولویت بندی و برنامه ریزی راه آهن کشور قرار خواهد گرفت.

۲۶ اسف ۱۳۹۶

عضو هیات مدیره راه آهن: توسعه خطوط ریلی در شکوفایی اقتصاد ملی تاثیر مستقیم دارد

عضوهیات مدیره راه آهن کشور گفت: توسعه خطوط حمل و نقل ریلی در توسعه اقتصاد ملی تاثیر بسیاری دارد به همین دلیل در صدد انجام اقدامات جدیدتر برای توسعه این بخش هستیم.

۲۶ اسف ۱۳۹۶

عضو هیئت مدیره راه آهن: خط راه آهن اهواز به اصفهان از طریق فاینانس احداث می شود

اهواز – عضو هیئت مدیره راه آهن کشور در ارتباط با خط راه آهن اهواز ـ ایذه ـ اصفهان گفت: بر اساس توافقات انجام شده، این پروژه از طریق فاینانس احداث خواهد شد.

۸ دی ۱۳۹۶

عضو هیأت مدیره راه‌آهن: برای تحقق اهداف راه‌آهن در توسعه شبکه ریلی ۸۴ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است

عضو هیأت مدیره راه‌آهن گفت: برای تحقق اهداف راه‌آهن و دستیابی به سهم ۳۰ درصدی حمل بار و ۲۰ درصدی جابه‌جایی مسافر، ۸۴هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که تلاش می‌شود ۵۰ درصد این رقم توسط بخش خصوصی تأمین شود.

۱۹ آبا ۱۳۹۶

عضو هیأت مدیره راه‌آهن: حاضریم برای کارخانه‌ها روسازی ریلی رایگان انجام دهیم

عضو هیأت مدیره راه‌آهن با بیان اینکه اتصال مراکز بار به شبکه ریلی ضروری است، گفت: به کارخانه‌ها پیشنهاد داده‌ایم با تأمین مالی زیرساخت راه‌آهن از سوی آنها، حاضریم روسازی را رایگان انجام دهیم.

۳ اسف ۱۳۹۵

اخذ مصوبه ۷.۵ میلیارد دلاری ضمانت سرمایه‌گذاری ریلی از شورای اقتصاد‌

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن گفت: راه آهن بر اساس قانون بودجه سال ۹۳ تبصره ۲ بند «ق»، مصوبه ۷.۵ میلیارد دلاری ضمانت سرمایه‌گذاری ریلی را از شورای اقتصاد اخذ کرد.

۲۶ دی ۱۳۹۴

اتصال همه مراکز بار کشور به شبکه ریلی/ تأمین مالی با مشارکت دولت و ‌صاحبان کارخانه‌ها

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن گفت: به تازگی برنامه‌ریزی کرده‌ایم برای اتصال همه مراکز کالا در کشور به خط‌آهن سراسری، با تأمین هزینه زیرساخت خط‌آهن توسط دولت و هزینه روسازی توسط صاحبان کارخانه‌ها، اتصال ریلی به صورت مشارکتی انجام شود.

۲۲ دی ۱۳۹۴
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن

حکمی درباره حمل‌ونقل ریلی در لایحه برنامه ششم ندیده‌ایم

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن با بیان این‌که در سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب در دو بند بر حمل‌ونقل ریلی تاکید شده است، گفت:‌ این در حالی است که در دو لایحه برنامه دولت حکمی درباره حمل‌ونقل ریلی وجود ندارد.

۲۱ دی ۱۳۹۴
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن

بودجه ۶۴۰ میلیارد تومانی از محل عوارض گازوئیل حاصل نشد/ ‌کمبود اعتبار دولت کار دستمان داد

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن با بیان اینکه برای تحقق سهم ۲۰ درصدی راه‌آهن و جاده از محل عوارض گازوئیل با همه ارگان‌های ذی‌ربط رایزنی داشته‌ایم اما به نتیجه نرسیده‌ایم، گفت: به واریز درصدی پایینی از این سهم قانونی خود نیز راضی هستیم.

۱۴ دی ۱۳۹۴
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن

ردپایی از راه‌آهن در برنامه ششم نیست‌/ پنج سال دیگر عقب افتادیم

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن با بیان اینکه در سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه ششم دو بند درباره توسعه راه‌آهن وجود داشت اما این دو بند در برنامه ششم حذف شد، گفت: ردپایی از راه‌آهن در برنامه ششم توسعه وجود ندارد و با این نگاه پنج سال دیگر‌ عقب افتادیم.

۱۲ تیر ۱۳۹۴

افزایش سرعت سیر ناوگان فقط در گرو برقی‌کرن راه‌آهن نیست!

برای بهره‌برداری مناسب از تمام شبکه‌ی ریلی کشور و کاهش زمان سیر در تمامی مسیرها لازم است با پرداخت هزینه‌های جزئی راه اندازی سیستم‌های کنترل قطار (ATC) در دستور کار قرار گیرد.

۱ آذر ۱۳۹۳
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن:

۳۴درصد بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی راه‌آهن تخصیص داده شد

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از تخصیص ۳۴ درصدی بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی راه‌آهن خبر داد و گفت:‌ ۶۴ درصد از اعتبارات راه‌آهن در حوزه زیرساخت و ناوگان تخصیص یافت.