۱۳ فروردین ۱۳۹۶

اعطای مجوز به بیش از ۴۰۰۰ مهدکودک از سوی آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پروش گفت: تاکنون تمهیدات لازم برای اعطای مجوز به بیش از ۴۰۰۰ موسس و متقاضی مهدکودک ثبت نام شده در سامانه آموزش و پرورش، صورت گرفته است.

۸ اسفند ۱۳۹۵

پوشش تحصیلی بیش از ۱۰۹ هزار کودک لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل

حکیم پور، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش: پوشش تحصیلی ۱۰۹ هزار و ۸۳۸ دانش آموز لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل انجام شده است. به منظور شناسایی و جذب افراد بازمانده از تحصیل برنامه انسداد مبادی بی سوادی از سال ۸۹ آغاز و درسال ۹۲ شیوه نامه اجرایی آن به مدارس ابلاغ شد. دلایل متعددی برای تحصیل نکردن افراد در هر منطقه وجود دارد، بنابراین نمی توان برای همه یک نسخه واحد ارائه داد و ما نیازمند بسترسازی و‌آگاه سازی خانواده ها هستیم تا فرصت های لازم را برای تحصیل کودکان فراهم کنند. در برنامه انسداد مبادی بی سوادی به منظور واردکردن کودکان کار و خیابانی به سیستم تعلیم وتربیت، روش های آموزشی کامل انعطافی مدنظراست که بتواند شرایط را برای آموزش مهارت های مصونیت از آسیب های اجتماعی به کودکان خیابانی، فراهم کند.

۳۰ بهمن ۱۳۹۵
معاون وزیر مطرح کرد؛

تغییرات شتابزده عامل افت تحصیلی دوره ابتدایی

حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش: هرگونه تغییر در نظام آموزشی در صورت فراهم نکردن تمهیدات و زیرساخت های لازم اثرات مخربی به دنبال دارد که تا سال ها ادامه خواهد داشت. هنگامی که معلم و کتاب درسی به درستی در خدمت آموزش قرار نگیرد، نتیجه آن افت تحصیلی است که اکنون در مقطع ابتدایی با آن مواجه هستیم. در سال های گذشته شاهد برخی تغییرات بنیادی در آموزش ابتدایی بودیم و شاید هیچ مقطعی این همه تغییرات را در زمان کوتاه تجربه نکرده باشد. طبق آمار به هنگام اجرای سیستم آموزشی ۳ – ۳- ۶ ، و اضافه شدن یک پایه به دوره ابتدایی ۱۱ هزار معلم کمبود داشتیم که به ناچار از معلمان دوره متوسطه بهره گرفته شد. کودکانی که در طرح سنجش از نظر توانایی یادگیری ‘کودکان مرزی’ باشند وارد مدارس عادی می شوند که این امر مزیت های زیادی دارد و امروز در دنیا نیز روی این امر تاکید می شود. حدود ۱۰۹ هزار و ۸۳۸ کودک لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل تحت آموزش قرار گرفته اند چالش جدی آموزش ابتدایی بحث نخبه پروری و استعداد درخشان در مقطع متوسطه و طبقه بندی مدارس است، از جمله تحولات مثبتی که در نحوه ارزشیابی در سال های گذشته در دوره ابتدایی اتفاق افتاده بحث ارزشیابی توصیفی است که یک نگاه مترقی نسبت به امر ارزشیابی به شمار می رود.

۱۹ بهمن ۱۳۹۵

شناسایی مناطق کمتر برخوردار در چهار استان به صورت ضربتی

حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش: طبق درخواست وزیر آموزش و پرورش به دنبال طرح ضربتی برای شناسایی مناطق کمتر برخوردار در ۴ استان کشور هستیم. تلاش می کنیم تا فرصت آموزشی برابرو دسترسی به آموزش را برای تمام فرزندان ایران زمین فراهم کنیم.

۱۲ بهمن ۱۳۹۵
معاون آموزش ابتدایی:

مشارکت جمعی در مدارس باید جایگزین رقابت شود

حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش: مشارکت جمعی در مدارس باید جایگزین رقابت شود. امیدواریم زمینۀ مشارکت و کار جمعی در مدارس فراهم شود.

۳ بهمن ۱۳۹۵
معاون آموزش ابتدایی:

توجه به تجهیزات و امکانات مدارس و نحوه استفاده از آن‌ها امری ضروری است

حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش: توجه به تجهیزات و امکانات مدارس و نحوه استفاده از آن ها امری ضروری است و امید است در تجهیز مدارس به امکانات آموزشی دقت ویژه ای به عمل آید. کار اصلی ستاد، برنامه ریزی کلان و سیاست گذاری می باشد تا گام های خوب و مؤثری در راستای کیفیت بخشی به امر آموزش برداریم.

۱۳ دی ۱۳۹۵

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی منصوب شد

طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش، دکتر رضوان حکیم زاده، سرپرست معاونت آموزش ابتدایی این وزارتخانه شد.