۲۳ تیر ۱۳۹۶

تخصیص ۱۳۷ میلیارد تومان به بخش عشایر در برنامه ششم توسعه

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه ششم توسعه ۱۳۷ میلیارد تومان بودجه به بخش عشایر اختصاص داده شده است و از وزیر آموزش وپرورش می‌خواهیم به واسطه زحمات زیاد معلمان عشایر، سختی کار، به این قشر کم توقع تعلق گیرد.

۲۰ تیر ۱۳۹۶
معاون وزیر:

بسیاری از پروژه‌های آموزش و پرورش به دلیل کمبود بودجه به نتیجه نمی‌رسد

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای آموزش با کیفیت، معلمان باید تخصص کافی برای تدریس در مقطع ابتدایی داشته باشند و لازم است ما تمرکز خود را بر توانمندسازی بیشتر معلمان قرار دهیم.

۱۹ تیر ۱۳۹۶
معاون وزیر مطرح کرد؛

مهیا شدن زیرساخت‌های لازم برای آموزش استاندارد در دوره پیش‌دبستان و ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: زیرساخت‌های لازم برای ایجاد استاندارد‌های آموزشی مقطع پیش دبستان و ابتدایی فراهم می‌شود.

۱۷ تیر ۱۳۹۶
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مطرح کرد؛

لزوم اصلاح طرح ارزشیابی توصیفی

حکیم‌زاده: ایده طرح ارزشیابی توصیفی بسیار مترقی است ولی به دلیل وجود برخی نواقص با مشکلاتی مواجه شد که باید اشکالات آن برطرف شود. «عدالت آموزشی» به این معنی نیست که فقط شرایط تحصیل برای افراد فراهم شود بلکه باید آموزش «با کیفیت» ملاک اصلی در ارزیابی‌ها قرار گیرد تا بتوانیم به اهداف کلان دست پیدا کنیم.

۱۲ تیر ۱۳۹۶
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش:

ساختار فرهنگی مناطق محروم یکی از دلایل اصلی عدم پوشش تحصیلی است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، ساختار فرهنگی مناطق محروم را یکی از دلایل اصلی عدم پوشش تحصیلی دانش آموزان دانست.

۱۲ تیر ۱۳۹۶
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

دلایل فرهنگی مانع تحصیل دختران در مناطق محروم است

حکیم زاده: پایین بودن پوشش تحصیلی در مناطق محروم صرفاً دلیل اقتصادی ندارد، گاهی دلایل فرهنگی در این مناطق پررنگ‌تر از مسائل اقتصادی است، مثلاً خانواده‌ها دختران خود را به دلیل عدم وجود معلم همجنس به مدرسه نمی‌فرستند.

۱۱ تیر ۱۳۹۶

هشت میلیون دانش‌آموز ابتدایی مهر ماه راهی مدارس می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: هشت میلیون دانش‌آموز و نوآموز پیش دبستانی و ابتدایی مهر ماه امسال راهی مدارس می‌شوند.

۱۱ تیر ۱۳۹۶
معاون وزیر:

ارزشیابی توصیفی دانش آموزان ابتدایی آسیب شناسی می‌شود

معاون آموزش ابتدایی از آسیب شناسی و اصلاح طرح ارزشیابی توصیفی در سال جاری خبر داد.

۱۰ تیر ۱۳۹۶
معاون وزیر:

باید به دانش آموزان باهوش آموزش‌های متفاوت ارائه کرد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ بسیاری از دانش‌آموزان تیزهوشی که غربال شده و به مدارس استعدادهای درخشان می‌روند کشور را ترک می‌کنند و اگر آماری در این رابطه بگیریم، وضعیت هیچ کشوری مانند ما نیست.

۱۰ تیر ۱۳۹۶

جذب ۱۸۰ هزار نوآموز پیش دبستانی در مناطق محروم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:آمادگی کامل داریم تا هر دانش آموزی بتواند به تحصیل خود ادامه دهد و این موضوع می تواند با مشارکت وزارت رفاه پررنگ تر شود اما نمی شود بودجه فعالیتها را به ارگان خاصی بدهند و ما را متولی بدانند.

۷ تیر ۱۳۹۶
معاون وزیر:

اجرای شتاب زده نظام ۳-۳-۶ اثرات منفی در سیستم آموزشی داشته است

حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش: بسیاری از مشکلاتی که اکنون در نظام آموزشی با آن مواجه هستیم به دلیل اجرای طرح شتاب زده ۳-۳-۶ در زمان فعالیت وزیر وقت بوده و هنوز اثرات منفی آن باقی مانده است. به کارگیری نیروی بدون تخصص کافی در امر آموزش بر کیفیت یادگیری تاثیر منفی داشته و نمی‌توان در کوتاه مدت این تاثیرات را حذف کرد.

۴ تیر ۱۳۹۶

یکسان سازی استانداردهای پذیرش، نظارت و آموزش نوآموزان پیش‌دبستانی

در کارگروه مشترک معاونان وزارتخانه‌های «آموزش و پرورش» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» مقرر شد استانداردهای پذیرش، نظارت و حتی آموزش نوآموزان پیش‌دبستانی یکسان شده و در این زمینه از اساتید دانشگاه کمک گرفته شود. همچنین طرفین متعهد شدند ضمن آسان سازی مراحل صدور مجوز پیش دبستانی پنجره مشترکی وجود داشته باشد و بعد از تأیید معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی مجوز تأسیس صادر شود. در پایان این جلسه مقرر شد ظرف یک ماه آیین‌نامه، شیوه‌نامه و هر آنچه که برای اداره، نظارت و آموزش نوآموزان پیش دبستانی نیاز است فراهم شود تا در قالب یک طرح مشترک اجرایی شود.

۳ تیر ۱۳۹۶

استفاده از دانش آموزان تیزهوش در مدارس عادی تحت عنوان دستیار معلم

حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش: در آموزش‌های نوین به معلمان می‌آموزند که چگونه با دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه و استعداد برتر کار کنند و از توانمندی دانش‌آموزان دارای استعداد برتر برای کمک به یادگیری سایر دانش‌آموزان استفاده می‌کنند. انتظار داریم که تا سال ۱۴۰۰ مجموعه مدارس استعدادهای درخشان به شکل فعلی وجود نداشته باشد البته باید فرصت‌های خوبی برای دانش‌آموزانی که دارای استعدادهای فراتر از حد معمول هستند، فراهم شود. جریان دانش‌آموزی در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند و چرا باید به جای تقویت مدارس دولتی مدل اداره آنها را تغییر دهیم؟ نباید دانش‌آموزان تیزهوش را نادیده گرفت بلکه از طریق برنامه‌های اضافه در مدارس عادی باید به صورت دستیار معلم از آنها استفاده کرد.

۳۰ خرداد ۱۳۹۶

حمایت تحصیلی آموزش و پرورش از ۳۶۰ هزار دانش‌آموز افغان

حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش ایران آمادگی دارد در زمینه های متعددی شامل آموزش و توانمند سازی معلمان مقاطع مختلف، مدرسان دوره های تربیت معلم و توسعه آموزش های فنی حرفه ای در افغانستان با توجه به شرایط بومی و آموزش و پرورش کودکان با نیازهای خاص، تجارب خود را در اختیار این کشور قرار دهد. در ایران ضمن ثبت نام کودکان لازم التعلیم در دبستان ها، میزبان ۳۶۰هزار دانش آموز افغانستانی هستیم.

۲۹ خرداد ۱۳۹۶

برگزاری کلاس‌های ویژه برای نوآموزان مناطق ۲ زبانه

حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش: سند رفع محرومیت آموزشی مناطق محروم در ۴ استان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان تدوین شده است. با توجه به اینکه توجه ویژه به زبان مادری و زبان های محلی از اولویت های این دفتر است تلاش شده در زمینه آشنایی بیشتر نوآموزان کلاس های ویژه ای در این خصوص تشکیل شود. در تابستان ۹۵ تعداد ۸۶ هزار و ۷۵۰ نفر از نوآموزان در این کلاس ها شرکت کرده اند و هزینه برگزاری کلاس ها به صورت استانی از سوی دولت تامین و پرداخت شده است و هزینه کلاس های دیگر که در طول سال تحصیلی انجام می شود در قالب اعتبارات دوره پیش دبستانی به استان ها تخصیص یافته است.