۸ خرداد ۱۳۹۵

یک نماینده مجلس: در بسیاری کشورها کیفیت مدارس دولتی بالاتر از مدارس خصوصی است

سلیمی، نماینده مجلس: در بسیاری از کشورها کیفیت سرویس‌دهی امور آموزشی و تربیتی در مدارس دولتی بالاتر از مدارس خصوصی است. همچنین آموزش و پرورش باید در بخش جذب معلم، آموزش‌های ضمن خدمت، نظارت و ارزیابی به صورت جدی‌تر ورود کند.

۷ خرداد ۱۳۹۵

آموزش و پرورش به اندازه کافی معلم برای زبان‌های دیگر تربیت نکرده است

سلیمی نماینده مجلس: بعد از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص زبان انگلیسی قضاوت‌های دقیقی انجام نشده است. آموزش و پرورش به اندازه کافی معلم برای زبان‌های دیگر مانند زبان‌های آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی تربیت نکرده است و اگر بخواهد در این خصوص کلاسی تشکیل دهد، معلم ندارد./ اجازه دهیم دانش‌آموزان خودشان زبان خارجی مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

۴ خرداد ۱۳۹۵

مردم نگران ایجاد سنگ بنای خصوصی سازی در آموزش و پرورش هستند

سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس: قانون مدارس این نگرانی را در بین مردم ایجاد کرده است که ما سنگ بنای خصوصی‌سازی و واگذاری آموزش و پرورش را در کشور بنا نهاده‌ایم./ به نظر بنده مصوبه مجلس با توجه به اینکه با قانون اساسی مغایرت دارد مورد ایراد شورای نگهبان قرار می‌گیرد و اگر به مجلس بازگشت، امیدواریم نمایندگان مجلس با حوصله در این خصوص تصمیم بگیرند.

۱۲ اسفند ۱۳۹۴

نگاه دست دوم به «امور تربیتی» وجود دارد/ «پرورشی» به کما رفته است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: امروزه نگاه به امور تربیتی به عنوان یک نگاه دست دوم مطرح است و امور تربیتی را به عنوان اولویت اول در آموزش و پرورش به حساب نمی‌آوریم.

۶ بهمن ۱۳۹۴

عضو کمیسیون آموزش مجلس: برون سپاری در آموزش و پرورش موجب تحمیل هزینه به مردم شده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه برون سپاری در بخش آموزش و پرورش باید با دقت صورت گیرد، گفت: ما در مجلس به این موضوع اعتراض جدی داریم و اعتقاد داریم این برون‌سپاری‌ها باعث شده است هزینه‌ آموزش عمومی از جیب مردم پرداخت شود.

۲۳ آذر ۱۳۹۴

کمیسیون آموزش مجلس برنامه ششم توسعه در امر آموزش عالی را زیرنظر دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون با دقت و حساسیت خاص، پیش نویس ارائه شده سازمان مدیریت به دولت در برنامه ششم توسعه را زیر نظر دارد.

۱۴ مهر ۱۳۹۴

نگاه شایسته‌ای در توزیع امتیازات اجتماعی به معلم نشده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: باید در گام اول نقش معلم و مرتبه آن را در جامعه پررنگ‌تر ببینیم؛ این درحالیست که در توزیع امتیازات اجتماعی، نتوانسته‌ایم به معلم نگاه درستی داشته باشیم.