۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

جذب معلم تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد

هروی، نماینده مجلس با تاکید براینکه اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش را نجات دهیم باید ورود نیرو به آن تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد/ در طول ۳۷ سال گذشته به جز موارد جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم، در زمینه جذب معلم کاملا غیرکارشناسی عمل شده است

۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

طولانی شدن نبود رییس بر مسند ریاست دانشگاه فرهنگیان به مصلحت کشور و نظام تعلیم و تربیت نیست

هروی، عضو کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس: دانشگاه فرهنگیان آنچنان که انتظار می‌رود در فعالیت‌های خود حرفه‌ای و جدی نیست؛ درواقع این دانشگاه نتوانسته آن جایگاه را به نحو مطلوب بدست آورد و اداره آن نزدیک به ۵۲ ماه با سرپرست قابل تامل است؛ هرچند این موضوع چندین بار در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیری شد./ این دانشگاه برای انتخاب رئیس منتظر تصمیم مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این مسئولان هنوز در انتخاب مدیر برای این مرکز حساس تربیتی و آموزشی به نتیجه نرسیده اند

۹ بهمن ۱۳۹۴

کمیسیون آموزش افزایش ۳ هزار میلیارد تومانی را برای اجرای رتبه بندی ضروری می‌داند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نظام رتبه‌ بندی که بخش نخست آن در سال ۹۴ اجرا شد نتوانست خواسته فرهنگیان را برآورده کند، گفت: این طرح عقیم مانده و ادامه آن نیاز به مطالعه و کارشناسی بیشتر روی جزئیات دارد.

۱ دی ۱۳۹۴
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

بررسی سهم آزمون و مصاحبه دکتری در مجلس به هفته بعد موکول شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بررسی ماده ۵ طرح سنجش و پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی درخصوص سهم نمرات آزمون و مصاحبه در پذیرش دوره های دکتری به جلسه هفته آینده مجلس موکول شد.

۱۱ آبان ۱۳۹۴

مجلس از عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش در نحوه اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان راضی نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش طرح نظام رتبه‌بندی معلمان را بدون ارجاع آن به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به مرحله اجرا برده، تصریح کرد: برخی از مسئولان، تغییرات را فقط در ظواهر امر می‌بینند.

۵ شهریور ۱۳۹۴

معضل بیسوادی جدی‌تر از آن است که می‌اندیشیم/دولت باید لایحه بدهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آمار بالای بیسوادی در درازمدت سایه سنگین خود را بر توسعه علمی و بازارهای جهانی خواهد انداخت.

۳۱ تیر ۱۳۹۴
هروی کیفیت آموزش عالی را بر تعداد پذیرش دانشجو ارجح دانست؛

گام مثبت وزارت علوم در جلوگیری از رشد قارچ گونه مؤسسات غیر دولتی

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس معتقد است برخی مؤسسات آموزش عالی که دارای ساده ترین زیرساخت های دانشگاهی نیستند باید از دور خارج شده و مجوز آنها نیز لغو شود.

۲۸ خرداد ۱۳۹۴
رئیس کمیته آموزش عالی مجلس:

زخم‌های ساختاری بر پیکره آموزش عالی / نگرانی از افزایش فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس گفت: علی‌رغم تذکرات فراوان در خصوص جلوگیری از توسعه بی رویه آموزش‌های کمی همچنان شاهد بی توجهی مسئولان هستیم.

۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
هروی مطرح کرد؛

بررسی مشکلات پردیس‌های بین‌المللی با حضور مسئولان وزارت علوم/ضرورت ایجاد تحول در آموزش عالی

رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی مشکلات مربوط به پردیس های بین المللی با حضورمسئولان وزارت علوم درنشست فردای کمیته متبوع خود خبرداد و گفت: نظام‌های ناهماهنگ در وزارت علوم موجب پسرفت درکیفیت علمی دانشجویان شده است.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

تدوین طرح یک‌فوریتی ممنوعیت فروش پایان‌نامه‌ها/ اغلب رساله‌ دوره‌های تحصیلات تکمیلی فاقد هرگونه خلاقیت است

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس از تلاش برای تدوین طرح یک فوریتی ممنوعیت فروش پایان‌نامه‌ها خبر داد.

۳۰ فروردین ۱۳۹۴
رییس کمیته آموزش عالی مجلس:

صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها باز خورد عملکرد کمی در آموزش عالی است/ ضرورت روز آمد کردن رشته‌های دانشگاهی

هروی گفت: یکی از چالش‌های کنونی آموزش عالی مواجهه با حجم زیادی بالغ بر چند هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های کشور است که این شرایط نتیجه عملکرد صرفاً کمی و به دور از کیفیت این حوزه در طی سال‌های قبل بوده است.

۲۵ فروردین ۱۳۹۴

این ۱۲۰۰ نفر لغو استخدام می‌شوند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری موضوع بورسیه‌های غیرقانونی در دولت قبل، می‌گوید دست‌کم هزار و ۲۰۰ دانشجویی که به شکل غیرقانونی دکترا گرفته‌اند، لغو استخدام خواهند شد.

۱۹ فروردین ۱۳۹۴
رئیس کمیته آموزش عالی مجلس:

بازدیدهای سرزده از دانشگاه‌های کشور افزایش می‌یابد

هروی گفت: دغدغه اساسی حوزه آموزش عالی باز ماندن از کاروان توسعه جهانی است که این مهم در گرو ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم یا کارآفرین است.

۲۰ اسفند ۱۳۹۳
رییس کمیته آموزش عالی مجلس:

راه مقابله با صندلی خالی دانشگاه‌ها تنوع رشته‌ای است

هروی گفت: با توجه به اینکه معضل خالی شدن صندلی‌های دانشگاهی بسیار جدی است باید ضمن یک پارچه سازی دانشگاه‌ها تنوع لازم در رشته‌های دانشگاهی ایجاد شود.

۱۲ اسفند ۱۳۹۳
رئیس کمیته آموزش عالی مجلس:

قطار توسعه کمی در آموزش عالی متوقف شود/ رشته‌های دانشگاهی باید غربال شود

هروی گفت: در سال‌های گذشته متأسفانه با نگاه تک بعدی به آموزش‌های کمی، کمتر توجهی به مقوله کیفیت رشته‌های دانشگاهی، کیفیت و استانداردهای آموزش و تطابق آن با نیازهای جامعه شده است.