۱۲ آذر ۱۳۹۶

نماینده مجلس: طرح تفکیک آزمون‌های دانشگاه آزاد اسلامی از سازمان سنجش کارشناسانه است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح جداسازی آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی از سازمان سنجش در مجلس خبر داد.

۱ آذر ۱۳۹۶
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

برای تعیین تکلیف استخدام حق التدریسی‌ها آزمون برگزار می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از برگزاری آزمون برای تعیین تکلیف استخدام حق التدریسی ها و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی خبر داد.

۹ آبان ۱۳۹۶
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان:

رفع مشکلات و موانع همکاری‌های بانکی زمینه ساز ارتقاء روابط تجاری میان دو کشور است

سلشحوری: رفع مشکلات و موانع همکاری های بانکی زمینه ساز ارتقاء روابط تجاری میان دو کشور است. باید هرچه سریعتر تفاهمنامه های امضا شده میان دو کشور هرچه سریعتر اجرایی شود تا بتوان آینده‌ای درخشان تر در روابط میان جمهوری اسلامی ایران و صربستان شاهد بود.

۲۸ شهریور ۱۳۹۶

نماینده مجلس: تحقیق و تفحص از وزارت علوم به قوت خود باقی است

عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» گفت: قرار است مجددا پس از تعطیلات مجلس، جلساتی درباره تحقیق و تفحص از وزراتخانه «علوم، تحقیقات و فناوری» با مسئولان این وزارتخانه از سر گرفته شود. با این حال تحقیق و تفحص همچنان به قوت خودباقی است.

۱۴ شهریور ۱۳۹۶
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس:

ورود صندوق ذخیره فرهنگیان به بورس در شرایط کنونی خسارت‌بار است

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس با بیان اینکه اکنون وضعیت منابع صندوق مشخص نیست، گفت: هر نوع گردش در دارایی‌های صندوق می‌تواند خسارت‌هایی به دنبال داشته باشد.

۱۷ مرداد ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

بسیاری از برنج‌های خارجی همچون تایلندی و اروگوئه ای که وارد کشور می‌شوند، برنج‌های مانده در انبارها هستند

کوچکی نژاد: بسیاری از برنج های خارجی همچون تایلندی و اروگوئه ای که وارد کشور می شوند، برنج های مانده در انبارها هستند و بسیاری از برنج بی کیفیت خارجی به وسیله مواد شیمیایی نگهداری می شود. بالاترین نگرانی کشاورزان توزیع برنج خارجی در فصل برداشت است، توزیع برنج خارجی در فصل برداشت خلاف قانون و انسانیت است. خریداران برنج که همان سرمایه گذاران و تجار در این بازار استراتژیک تلقی می شوند،اگر ورود به بازار خرید برنج نکند، بازار وارد رکود می شود.

۲۰ تیر ۱۳۹۶

نماینده مجلس: بر طبق طرح دوفوریتی مجلس، دانشگاه آزاد براساس قانون سال ۶۷ و مصوبات کمیته سه نفره عمل می‌کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد براساس طرح دو فوریتی الزام وزارت علوم در حل و فصل رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی که به زودی تقدیم هیات رئیسه می‌شود، این دانشگاه می‌تواند قانون سال ۶۷ در این زمینه را ادامه و کمیته سه نفره را مرجع تصمیم‌گیری‌های خود قرار دهد.

۲۹ خرداد ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

وزیر، اوضاع آموزش و پرورش را رها کرده است

کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:آموزش و پرورش دچار مشکلات اساسی است؛ ضمن اینکه کمیسیون آموزش مجلس فهم مشترکی از اوضاع آموزش و پرورش ندارد؛ عده‌ای طرفدار دولت بوده و در مقابل، عده‌ای منتقد هستند. حتی لایحه‌ای که دولت در خصوص سامان دادن تقویم آموزشی به مجلس آورد، در کمیسیون آموزش رد شد؛ چراکه دولت چیزی آورده بود که به عنوان چک سفید بود و هرکاری دلش می‌خواست می‌توانست انجام دهد. در حال حاضر اوضاع آموزش و پرورش خیلی مناسب نیست؛ چراکه وزیر فعلی به دلیل اینکه احتمالاً برای پُست وزارت آینده معرفی نمی‌شود، اوضاع آموزش و پرورش را رها کرده است.

۲۳ خرداد ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

وزیر آموزش‌وپرورش درخصوص بلاتکلیفی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی۹۵ پاسخگو باشد

کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۵ باید تا مهر ماه ۹۶ تعیین تکلیف شوند؛ حتی اگر لازم به برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و آموزشی است باید از فرصت تابستان برای این امر استفاده شود یعنی یک دوره سه ماهه فشرده برای آنها برگزار شود و در صورت نیاز می‌توان از دوره‌های ضمن خدمت بهره گرفت. در این مورد به وزیر تذکر داده خواهد شد زیرا آموزش و پرورش در این مقوله خلاف داشته است؛ لذا باید طی مراحل تسریع و این افراد تعیین تکلیف شوند چرا که در غیر این صورت در مهرماه در تقسیم معلم بین مدارس دچار مشکل خواهند شد.

۳ خرداد ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

ادغام دانش‌آموزان تیزهوش فعلی با عادی جایز نیست/ توسعه مدارس تیزهوشان اشتباه است

کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: در حال حاضر علاوه بر آنکه توسعه مدارس تیزهوشان اشتباه است بلکه ادغام آنها با مدارس عادی نیز جایز نیست، چراکه اقدام برای ادغام به دلیل مشکلاتی که برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها ایجاد می‌کند کاملا افراطی است و توسعه این مدارس نیز کاملا به ضرر نظام آموزشی کشور است. مدارس تیزهوشان فقط باید افراد بسیار تیزهوش و با ضریب هوشی خاص را در خود جای دهند در حالی که نظام آموزشی اشتباه با گسترش این مدارس دانش‌آموزان معمولی را هم تیزهوش جلوه داده است. قلع و قمع کردن دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان و انتقال آن‌ها به مدارس عادی راه حل معضل مدارس چندگانه و مقابله با توهم تیزهوش بودن در میان قشری از جامعه نیست.

۲۹ فروردین ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

تقویت مدارس دولتی برای نظام آموزشی کشور بسیار مفیدتر از گسترش مدارس غیردولتی است

کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: تنوع مدارس از نظر مالی و آموزشی فساد ایجاد می‌کند و به طبقاتی شدن جامعه منجر می‌شود، درحالی که مدارس باید تنها به دولتی و غیردولتی تقسیم شوند تقویت مدارس دولتی برای نظام آموزشی کشور بسیار مفیدتر از گسترش مدارس غیردولتی تحت هر عنوانی است. بسیاری از دانش‌آموزان محصل در مدارس به اصلاح تیزهوشان با مشکلات متعددی رو به رو بوده و تجدید و حتی اخراج می‌شوند. فعالیت مدارس هیات امنایی خلاف قانون است و از وزیر آموزش و پرورش می خواهیم برای جمع کردن این مدارس برنامه‌ریزی کرده و این مهم را با کاهش تعداد مدیرکل‌ها و تجمیع مدیریت مدارس آغاز کند. دانش‌آموزان تیزهوش، عادی و حتی کم‌هوش باید در کنار هم تحصیل کنند چراکه قرار است در جامعه در کنار یکدیگر زندگی و کار کنند.

۲۸ فروردین ۱۳۹۶

تعدد قوانین درخصوص نحوه پرداخت حقوق معلمان زمینه‌ساز رفتار سلیقه‌ای مسئولان

کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: تعدد قوانین درخصوص نحوه پرداخت حقوق معلمان، سبب رفتار سلیقه‌ای مسئولان و مدیران شده درحالی که در قانون برنامه ششم حکمی تحت عنوان اینکه “تمامی فعالیت‌های آموزش و پرورش باید در قالب سند تحول تعریف شوند”، آمده است که براساس آن مدیران از این رفتار سلیقه‌ای منع می‌شوند لذا برنامه ششم مسیرهای منتهی به رفتار سلیقه‌ای را بسته است. معتقدم تاکنون برای رتبه‌بندی معلمان حتی یک قدم برداشته نشده است درحالی که دولت همان طور که در برنامه توسعه نیز آمده، موظف بود “لایحه نظام رتبه بندی معلمان” را به مجلس ارائه دهد اما از این کار سر باز زده‌اند.

۷ اسفند ۱۳۹۵

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان از «مازاد فروش نفت» برای پرداخت پاداش فرهنگیان و سرانه مدارس

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه بودجه سایر، در آموزش و پرورش برای سال ۹۶ رشد منفی داشته است، گفت: مجلس تبصره‌ای ارائه کرده است که یک درصد هزینه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها کسر شود و به بودجه آموزش و پرورش اختصاص یابد.

۷ اسفند ۱۳۹۵

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان از «مازاد فروش نفت» برای پرداخت پاداش فرهنگیان و سرانه مدارس

کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: آنچه در بودجه ۹۶ اتفاق افتاده است، این است که بودجه سایر یعنی سرانه مدارس، پرداخت حق‌التدریس‌ها و فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی، در بودجه آموزش و پرورش منفی است و متأسفانه دولت فصل اول بودجه را رشد داده است، اما بودجه سایر را کاهش داده است. مجلس تبصره‌ای ارائه کرده است که یک درصد هزینه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها کسر شود و به بودجه آموزش و پرورش اختصاص یابد. امسال نیز در ماده واحده بودجه، دولت فقط یک حکم داشت و آن نیز این بود که آموزش و پرورش ۱۰ درصد واحدهای آموزشی را واگذار کند که مجلس با آن مخالفت کرده است. اعلام کرده‌ایم تا ۵۰۰ میلیارد تومان برای سرانه مدارس اختصاص پیدا کند که معتقدم برای واحدهای آموزشی می‌تواند سال خوبی باشد.

۶ اسفند ۱۳۹۵
نماینده مجلس:

تعطیلات زمستانی مدارس هنوز به تصویب هیات وزیران نرسیده‌است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تعطیلات زمستانی مدارس هنوز به تصویب هیات وزیران نرسیده است.