۱۶ آذر ۱۳۹۶
نماینده مردم رشت:

طبق قانون کنترل بازرگانی محصولات کشاورزی با وزیر جهاد‌کشاورزی است و در این راستا حجتی هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند بیاورد

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مافیای برنج در دولت نفوذ کرده‌ است، گفت: وزیر جهاد کشاورزی باید در مجلس به سؤال من در مورد آشفتگی بازار برنج پاسخ دهد.

۱ آبان ۱۳۹۶
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

نظام رتبه‌بندی معلمان در اجرا ناکام ماند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی، معلمان را به جای ارتقاء از رسالت خود دور کرده است، افزود: نظام رتبه‌بندی حواس معلمان را از کلاس درس به جشنواره‌ها برده است.

۱۸ مهر ۱۳۹۶
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان:

رقم نهایی تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان ۱۵ هزار میلیارد تومان است

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: ۱۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تخلف بانک سرمایه نهایی شد و تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان در حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که مجموعاً حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.

۱۶ مهر ۱۳۹۶
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

گزارش تفحص از «صندوق ذخیره فرهنگیان» اوایل آبان ماه در صحن مجلس قرائت می‌شود

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: پس از به پایان رسیدن ارائه گزارش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، قرائت آن در نوبت صحن قرار می‌گیرد که با توجه به تعطیلی یک هفته‌ای مجلس، اوایل آبان ماه ارائه خواهد شد.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

استیضاح دانش‌آشتیانی به جریان افتاد/تهیه گزارش مجلس از سند ۲۰۳۰ یونسکو

کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: به دلیل دوشغله بودن وزیر آموزش و پرورش و حضور او در شرکت خصوصی واردات کالا، بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح و به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تحویل شد. نمایندگان مجلس همچنین ماده ۲۳۶ را امضا کردند که امروز اعلام وصول می‌شود و براساس این ماده گزارشی از روند تهیه سند آموزش ۲۰۳۰ جمع آوری می‌شود تا مشخص شود که چرا دولت سند ۲۰۳۰ یونسکو را تأیید و ابلاغ کرد و وزیر‌آموزش و پرورش آن را در برنامه های خود قرار داده است.

۱۵ بهمن ۱۳۹۵

تلاش دولت برای واگذاری بخشی از آموزش و پرورش تحت عنوان واگذاری ۱۰ درصدی حاکمیت

کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: با توجه به اصل ۳ و ۳۰ قانون اساسی، آموزش و پرورش جزء حاکمیتی است و نمی‌توان آن را فروخت یا واگذار کرد؛ اما در حکمی آمده که آموزش و پرورش ۱۰ درصد از فعالیتهای خود را واگذار کند یعنی ۱۰درصد از کلاسهای خود را واگذار کند در صورتی که بر اساس قانون اساسی فروش و واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی مطلقا ممنوع است و این حکم نشان می‌دهد، همچنان تفکری در دولت است که آموزش و پرورش را بر اساس خلاف قانون اساسی واگذار کند؛ یقینا مجلس به این موضوع واکنش نشان می‌دهد چرا که باعث بروز مشکلاتی در آینده برای آموزش و پرورش می‌شود. آنچه که در بودجه آموزش و پرورش دیده می‌شود جای پایی از تغییرات حقوقی فرهنگیان دیده نمی‌شود که باید تلاش شود در تلفیق بودجه، برخی از احکام را به نفع فرهنگیان کشور تغییر دهیم.

۲۴ دی ۱۳۹۵
نماینده مجلس:

نمی‌توان زمان تحصیل دانش‌آموزان کل کشور را به آلودگی هوای تهران گره زد

کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی: «لایحه هوای پاک»، «لایحه اصلاح تقویم آموزشی کشور»، «لایحه لغو قانون بازگشایی مدارس در اول مهرماه هر سال» از جمله تلاش‌های دولت برای ایجاد تغییر در زمان‌های تعطیلی مدارس و هماهنگی این تعطیلات با شرایط اقلیمی و بومی مناطق مختلف محسوب می‌شود اما پیچیدگی‌های بسیاری در پی ایجاد تغییرات در تعطیلات کشوری و مدارس وجود دارد. تعطیلات بیش از اندازه عید نوروز که برای عموم مردم کسل کننده است و هنوز بر سر تعطیل بودن یا نبودن روزهای پنج‌شنبه همچنین تعطیلی ۱۲ فروردین و…. بحث و اختلاف‌نظر وجود دارد. تقسیم تعطیلات در دو نیم سال تابستان و زمستان علاوه بر حل مشکل ایجاد شده برای آموزش دانش‌آموزان به دلیل آلودگی هوا و یا مشکلات اقلیمی هر منطقه کمک میکند، اما یکی از مشکلات اصلی این است که نمی‌توان برای تعطیلات زمستان پایتخت‌نشینان زمان مشخصی قرارداد باید در مناطق گرمسیر، سردسیر و معتدل تقویم آموزشی مجزایی پیش‌بینی کرد و نمی‌توان شرایط تحصیلی دانش‌آموزان در مناطق دیگر را به آلودگی هوای تهران گره زد.

۶ دی ۱۳۹۵

مطرح شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی

کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی: اگر آموزش و پرورش درگیر موضوعات سیاسی شود با مشکل مواجه خواهد شد، ضمن اینکه تعدادی از نمایندگان بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش را نیز مطرح کرده‌اند. اعتبار ۳ میلیارد دلاری بهسازی مدارس با رأی بسیار بالایی در مجلس مصوب خواهد شد.

۶ دی ۱۳۹۵

مطرح شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی

کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی: اگر آموزش و پرورش درگیر موضوعات سیاسی شود با مشکل مواجه خواهد شد، ضمن اینکه تعدادی از نمایندگان بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش را نیز مطرح کرده‌اند. اعتبار ۳ میلیارد دلاری بهسازی مدارس با رأی بسیار بالایی در مجلس مصوب خواهد شد.

۱۱ آذر ۱۳۹۵

شورای عالی آموزش و پرورش مرجع تعیین کننده تقویم آموزشی

کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی: تغییر ساختار آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قید شده است. برای اینکه دولت‌ها از قانون عدول می‌کنند و مشکلاتی نیز در سیستم آموزش کشور پیش می‌آید؛ در قانون برنامه ششم حکمی آورده‌ایم و دولت و وزارت آموزش و پرورش موظف است تمام فعالیت‌های خود را در چارچوب سند تحول بنیادین انجام دهد. در خصوص تغییر در تقویم آموزشی آئین‌نامه‌های داخلی داریم و شورای عالی آموزش و پرورش بر اساس قانون به عنوان یک مرجع عالی می‌تواند تقویم آموزشی مدارس را ابلاغ کند.

۹ آبان ۱۳۹۵

مصوبه مجلس مبنی بر تخریب و بازسازی بافت فرسوده مدارس با اولویت مناطق محروم

کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای را مبنی بر اختصاص ۳ میلیارد دلار برای افزایش ایمنی مدارس و حذف کلاس‌های درس فرسوده کشور داشت. این مبلغ با اولویت مناطق محروم و مرزی کشور است که این رقم ۳ میلیارد دلار به همراه ۴ میلیارد دلاری که در گذشته برای نوسازی مدارس فرسوده مصوب شده بود، می‌تواند مشکل کشور در این رابطه را حل کند. هم اکنون ۱۲۰ هزار کلاس درس در کشور نیازمند تخریب و بازسازی هستند که با این اعتبار می‌توان آنها را نوسازی کرد.

۱۷ تیر ۱۳۹۵

احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش از زبان یکی از نمایندگان مطرح شد

کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: دولت تدبیر و امید همانند دولت‌های گذشته از نقاط ضعف و کمبودهای زیادی برخوردار است./ کمبودها در بدنه وزارت آموزش و پرورش زیربنایی و روبنایی است. / مشکلات زیرساختی و کمبودهای پیش روی فرهنگیان هنوز برطرف نشده است. / پرونده استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس دهم شورای اسلامی باز است، خطر استیضاح هنوز دکتر فانی را تهدید می‌کند.

۱۱ خرداد ۱۳۹۵

استقبال معاون وزیر آموزش و پرورش از هیئت امنایی شدن مدارس

بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: هیئت امنایی کردن وزارت آموزش و پرورش یک گام مثبت برای مشارکت سایر نهادها است. اعتبارات دولتی در اختیار آنان [هیئت امنا] قرار می گیرد و سایر منابع مورد نیاز را نیز از جاهای مختلف به دست می آورند و آموزش وپرورش را اداره می کنند.

۵ خرداد ۱۳۹۵

هرج‌ومرج موجود در تنوع دانشگاه‌ها، دامن مدارس را هم گرفته است/ لزوم کاهش تنوع مدارس

کوچکی نژاد، نماینده مجلس: تنوع مدارس آسیب‌هایی به دنبال دارد. مدارس دولتی، نمونه دولتی، استثنایی، تیزهوشان، سمپاد، عشایری، سما، ورزش، قرآنی شاهد، هیات‌امنایی و… این فهرست را تشکیل می‌دهد، در حالی که دست‌کم مدارس سمپاد، تیزهوشان و نمونه دولتی باید اصلاح اساسی شوند و دانش‌آموزان تیزهوش معمولی (باهوش) به مدارس عادی بازگردند و فقط تیزهوشان فوق برتر در مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) باقی بمانند.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

خرید تضمینی گندم توسط دولت فساد ایجاد می‌کند/بخش خصوصی در عرصه کشاورزی نیازمند حمایت است

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه خرید تضمینی گندم توسط دولت فساد ایجاد می‌کند، گفت: دولت باید به جای خرید گندم بخش خصوصی را در سیلو سازی یاری دهد.