۲۴ خرد ۱۳۹۷

معدل‌های دانش‌آموزان خیلی واقعی نیست/ در ارزشیابی تحصیلی مشکلاتی داریم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به دنبال این هستیم که کیفیت آموزشی را بالا ببریم و از نظر سنجش و فرایند ارزشیابی تحصیلی دانش‌آموزان انتظار این است که دقت بیشتری وجود داشته باشد و دانش‌آموزان نمره‌های واقعی خود را به دست بیاورند و اگر نمره‌های دانش‌آموزان واقعی نباشد، آنها انگیزه تحصیلی‌شان را از دست می‌دهند.

۴ دی ۱۳۹۶
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی:

طرح ادعای اجرای چراغ خاموش ۲۰۳۰ به نفع نظام نیست

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزیر آموزش و پرورش اعتقادی به سند ۲۰۳۰ ندارد و با توجه به اجماعی که درباره کنار گذاشتن این سند وجود دارد، نمی‌توان زمینه‌ای برای اجرای آن متصور دانست.

۵ آذر ۱۳۹۶

نماینده مجلس: نبود ارزیابی دقیق از پذیرش دانشجو مانع جذب هیات علمی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه یکی ازشرایط اساسی تاسیس دانشگاه در اختیار داشتن اعضای هیات علمی است، نبود ارزیابی دقیق از میزان پذیرش دانشجو را مانعی در مسیر جذب اعضای هیات علمی دانست.

۲۴ آبا ۱۳۹۶
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:

در این شرایط خیلی ضرورتی به ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم وجود ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با طرح ادغام آموزش پزشکی زیر نظر وزارت علوم مخالفت کرد و گفت: در این شرایط خیلی ضرورتی به ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم وجود ندارد.

۲۳ آبا ۱۳۹۶
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

«اداره کردن دانشگاه فرهنگیان با سرپرست» ظلم به این دانشگاه است

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اداره کردن دانشگاه فرهنگیان با سرپرست، ظلم در حق این دانشگاه است، گفت: نباید این دانشگاه بزرگ با وظایفی که برنامه ششم توسعه بر عهده آن قرار داده است، بدون رئیس اداره شود.

۱۹ مهر ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

اگر تا دو هفته آینده وضعیت چای کاران تعیین تکلیف نشود، حجتی استیضاح می‌شود

عباسی: وزارت جهاد کشاورزی باید طلب چای کاران را بپردازد. اگر تا دو هفته آینده وضعیت چای کاران تعیین تکلیف نشود، با استفاده از ابزارهای نظارتی از جمله سوال و استیضاح وضعیت چای کاران را به طور مستقیم از وزیر جهاد کشاورزی دنبال خواهیم کرد.

۴ مهر ۱۳۹۶

جلسه غیرعلنی مجلس با حضور وزیر آموزش و پرورش

جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه) با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و در خصوص روند اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش برگزار شد.

۲۲ شهر ۱۳۹۶
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

آموزش‌وپرورش شهریورماه‌ها متوجه کمبود نیروی خود می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش آمار دقیقی از میزان نیاز خود به نیروهای جدید طی سال‌های آتی ندارد، گفت: این وزارتخانه باید ابتدا میزان نیاز خود را به نیرو مشخص کرده و سپس با مسئولان سازمان امور استخدامی وارد مذاکره شوند.

۳۱ مرد ۱۳۹۶

نماینده مجلس: اصلاح و ابلاغ اساسنامه دانشگاه پیام‌نور خلاف قانون است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است اگر اساسنامه دانشگاه پیام‌نور بدون طی شدن مراحل قانونی اصلاح و به دانشگاه ابلاغ شده باشد، خلاف قانون است.

۱۵ تیر ۱۳۹۶

تعیین تکلیف ریاست دانشگاه فرهنگیان در انتظار وزیر جدید

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بحران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: باید وضعیت ریاست دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از مسیر‌های جذب نیرو در دولت آینده مشخص شود.

۳ تیر ۱۳۹۶
عضو کمیسیون آموزش و درمان مجلس مجلس:

مجامع بین‌المللی باید هزینه بهداشت و درمان مهاجران را به کشورهای مهاجرپذیر پرداخت کنند

عباسی: مجامع بین‌المللی باید هزینه بهداشت و درمان مهاجران را به کشورهای مهاجرپذیر پرداخت کند و ایران باید حق خود را در این رابطه دریافت کند.

۲۴ خرد ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

لایحه تغییر تقویم آموزشی جامعیت لازم را نداشت

عباسی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: «لایحه تغییر تقویم آموزشی» کلیات خوبی داشت و واضح است که تنوع اقلیمی کشور و مسئله آلودگی هوای کلان‌شهرها، لزوم تغییر در تقویم آموزشی کشور را تأیید می‌کند. لایحه تغییر تقویم آموزشی که از سوی دولت ارائه شد مشابه برنامه تغییرات تقویم آموزشی سال ۷۵ بود با این تفاوت که بحث هوای پاک بیشتر در آن مطرح بود. این لایحه جامعیت لازم را نداشت و نیازمند کار کارشناسی بهتر و دقیق‌تر است.

۵ خرد ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

به دلیل گسترش انواع مدارس، آموزشگاه‌های دولتی رها شده‌اند

عباسی، نماینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: درکشورهای پیشرفته دنیا عموما مدارس دولتی و غیردولتی وجود دارد اما این مهم در حالیست در کشورمان تنوع مدارس سبب ایجاد فاصله طبقاتی می‌شود. به دلیل گسترش انواع مدارس، آموزشگاه‌های دولتی رها شده‌اند و در برخی اوقات تعداد دانش آموزان یک کلاس به بیش از ۳۰ نفر می‌رسد. این مهم در حالی رقم می‌خورد که کیفیت آموزش در سایر مدارس غیر دولتی به دلایل مختلف بیشتر است بنابراین عدالت آموزشی با افزایش تنوع مدارس رعایت نشده است.

۲۰ ارد ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

مشکل آلودگی هوا باید ریشه‌ای حل شود نه با تغییر تقویم آموزشی مدارس

عباسی، نماینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: مجلس با پیشنهاد تنظیم تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به وضعیت آلودگی هوای مناطق مختلف به دلیل آنکه قدرت حل ریشه‌ای مشکل را ندارد، مخالفت کرد. اید مشکل آلودگی هوا را در شهرهای بزرگ حل کرد نه آنکه تقویم آموزشی مدارس را به دلیل ناتوانی در حل مشکلی دیگری به هم ریخت چراکه این موضوع برای فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها مشکل ایجاد می‌کند. تغییر زمان‌بندی مدارس و حل مشکل دانش‌آموزان و معلمان در شهرهای دیگر به دلیل شرایط آب و هوایی مناطق گرمسیر و سردسیر و قومی باید جدا از لایحه هوای پاک مورد بررسی قرار گیرد.

۲۰ بهم ۱۳۹۵

ناکارآمدی مدیران ارشد آموزش و پرورش در تخمین هزینه‌ها بخشی از مشکلات مالی وزارتخانه

عباسی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: برای حل مشکل معوقات فرهنگیان چهار هزار میلیارد تومان از خزانه برای مشکلات مالی آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان در نظر گرفته شده است. دلیل پرداخت نشدن این معو‌قات اکنون مربوط به تأخیر در عملیاتی کردن بوده که متوجه وزیر آموزش و پرورش و سازمان مدیریت است چرا که مصوبه آن در مجلس تصویب شده و این مسئله در حالی است که وزیر آموزش و پرورش وعده پرداخت معوقات تا پایان دهه فجر را داده بود. مشکلات مالی و بودجه‌ای در آموزش و پرورش در موار‌دی به دلیل ناکارآمدی مدیران ارشد آموزش و پرورش در تخمین هزینه‌های این نهاد آموزشی است. برخی مدیران هزینه‌های فرآیندی دارند که موجب بدهی چند میلیاردی برای آموزش و پرورش شده و موجب تاثیر بر هزینه‌های سنواتی و معو‌قات می‌شود. در مجموع انتظار داریم مطالبات انباشته شده فرهنگیان در سال ۹۶ وجود نداشته باشد و در این راستا در تلاش برای تخصیص صدد‌رصدی اعتبارات در سال آینده هستیم.