۲۶ تیر ۱۳۹۷
پاسخ معاون فروش ذوب‌آهن به مصاحبه معاون وزیر راه و شهرسازی:

عدم اطلاع مسئولین وزارت راه از تحویل ریل تولیدی ذوب‌آهن به راه‌آهن جای تعجب دارد

دشتیانه در واکنش به ادعای خادمی مبنی بر عدم تحویل ریل از سوی ذوب‌آهن به این وزارتخانه گفت: اولین محموله ریل در خرداد ماه سال جاری تحویل راه‌آهن گردید و اخبار مربوطه در رسانه‌ها و جراید کشور منتشر شد. محموله دوم نیز در حال تولید است که به محض اعلام آمادگی حمل توسط راه‌آهن، تحویل خواهد شد. لذا به نظر می‌رسد آقای خادمی اطلاعات موثق و دقیقی در خصوص این موضوع دریافت نکرده باشند و این اظهار نظر ایشان جای تعجب دارد.

۲۵ تیر ۱۳۹۷
معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن:

حاضریم در صورت درخواست راه‌آهن، مقداری از قرارداد را به UIC60 تبدیل کنیم

دشتیانه با بیان اینکه نهایت همکاری را در خصوص پروژه ریل ملی با راه‌آهن خواهیم داشت گفت: حاضریم در صورت درخواست راه‌آهن، مقداری از قرارداد ۴۰ هزار تنی ریل U33 را به UIC60 تبدیل کنیم.

۲۵ تیر ۱۳۹۷
معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن در گفت‌وگو با عیارآنلاین:

از تبدیل قرارداد U33 به UIC60 استقبال می‌کنیم/فرایند تولید شمش ریل در مراحل نهایی است

دشتیانه با بیان اینکه نهایت همکاری را در خصوص پروژه ریل ملی با راه‌آهن خواهیم داشت گفت: حاضریم در صورت درخواست راه‌آهن، مقداری از قرارداد ۴۰ هزار تنی ریل U33 را به UIC60 تبدیل کنیم.

۵ اسف ۱۳۹۶
معاون بازاریابی و فروش ذوب‌آهن اصفهان:

جذابیت واردات، تولید ریل را عقب انداخته است

از نظر ما مشکل اصلی در زمینه عدم تولید ریل در داخل کشور نه تعلل ذوب آهن در انجام این کار، بلکه به‌دلیل جذابیت واردات است. کسب منفعت از واردات برای عده‌ای این اجازه را نمی‌دهد که ریل در داخل کشور تولید شود.

۳۰ دی ۱۳۹۶
معاون ذوب‌آهن اصفهان:

وزارت راه ریل‌سازان خارجی را ترجیح می‌دهد

با وجود آن که پیش از این قرار بود شرکت ذوب آهن اصفهان و وزارت راه و شهرسازی برای توسعه شبکه ریلی با یکدیگر وارد همکاری شوند، معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان می‌گوید “وزارت راه و شهرسازی ترجیح می‌دهد ریل را از سازندگان خارجی بخرد”.

۱۸ ارد ۱۳۹۶

آخرین وضعیت پروژه ریل ملی/ تعرفه پایین واردات، مانع رونق تولید داخل

معاون فروش و بازاریابی شرکت ذوب‌آهن با اعلام اینکه تولید ۴۰هزار تن ریل U33 در این شرکت در حال انجام است، عدم حمایت برخی دست‌اندرکاران در جهت استفاده از ریل تولید داخل و همین‌طور عدم اعمال تعرفه مناسب بر واردات ریل را موانع رونق تولید ریل ملی در کشور دانست.