۳۰ شهریور ۱۳۹۶
بررسی زوایای پنهان سند 2030 / بخش دوم

سند ۲۰۳۰ در روستاها چگونه عملیاتی می‌شود؟

سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ علاوه بر حوزه آموزش، در موضوعاتی مانند توسعه روستایی، کشاورزی و محیط زیست نیز اهداف مشخصی دارد که طرح بین‌المللی ترسیب کربن با قدمتی بیش از ۱۸ سال در کشور، در راستای این اهداف، در حال اجرا است.

۲۴ خرداد ۱۳۹۶
نگاهی به علل توجه به اسناد بین‌المللی مانند 2030

معطل ماندن سند تحول ناشی از عدم مطالبه نهادهای مسئول

مطالبه نهادهای بین‌المللی از دولت نسبت به پیشرفت اسناد بین‌المللی و لزوم گزارش‌دهی مستمر مسئولین در این خصوص، موجب می‌شود که این اسناد جدی گرفته شده و برای اجرای آن‌ها در اسرع وقت برنامه‌ریزی گردد. این در حالی است که نهادهای داخلی نسبت به اجرای اسناد ملی، مطالبه جدی انجام نمی‌دهند.

۲۴ خرداد ۱۳۹۶
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد:

هر سند مغایر با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ملغی می‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سند ۲۰۳۰ گفت: هر سند، بیانیه یا موضوع دیگر که مغایر سند تحول باشد از نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی ملغی و کان لم یکن است.

۲۳ خرداد ۱۳۹۶

سند ۲۰۳۰ ظرفیت بخش آموزش سازمان‌های جهانی، برای حاکمیت بر کشور

پژمان فر، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی: طراحی‌های امروز در سازمان‌های جهانی مسیری را طی می‌کند که حاکمیت مستحکم‌تر باشد و سند ۲۰۳۰ در عرصه تعلیم و تربیت ظرفیتی ایجاد کرده که با استفاده از ظرفیت های خود در آموزش تاثیر گذار باشد. این حق برای مصونیت از برخی بندهای این سند که مغایرت با قوانین ایران است در نظر گرفته شده اما در واقع چنین شرایطی محقق نخواهد شد و آنچه امروز در سند به آموزش و پرورش مربوط می‌شود تنها بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری لغو شده و حق تحفظ تاثیری نداشته است.

۲۳ خرداد ۱۳۹۶

نامه ۱۵۱ نماینده به رئیس جمهور برای ملغی کردن سند ۲۰۳۰

۱۵۱ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اعلام رسمی ملغی شدن سند ۲۰۳۰ شدند.

۲۳ خرداد ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

سند ۲۰۳۰ را هر جا با ایدئولوژی و فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد اجرا نمی‌کنیم

علی مطهری اظهار کرد: سند ۲۰۳۰ هر جایی که با ایدئولوژی و فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد ما آن را اجرا نمی‌کنیم.

۲۱ خرداد ۱۳۹۶

مقاومت در مقابل سند ۲۰۳۰ مقاومت برای استقلال و نفی نظام سلطه است

فارغ از محتوای سند ۲۰۳۰ این مساله که امورات نظام اسلامی در حوزه آموزش و پرورش را به جای آنکه سیاست‌های کلی تعیین شده از سوی ولی‌فقیه مشخص کند، یک سند بین‌المللی مبتنی بر تفکر اومانیستی مشخص کند مهم‌ترین مشکل پذیرش سند ۲۰۳۰ است.

۲۱ خرداد ۱۳۹۶
رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه:

سبک زندگی‌ای که سند ۲۰۳۰ بیان کرده است، مبتنی بر کدام مبنای فلسفی است؟

حجت الاسلام خسروپناه ضمن تأکید بر سابقه طولانی ایران اسلامی در حکمت، فلسفه، فقه و اخلاق، گفت: چرا باید در سبک زندگی و فرهنگ تعلیم و تربیت تابع سندی باشد که زاییده مبانی معرفتی و ارزشی دیگری است. سبک زندگی‌ای که این سند بیان کرده مبتنی بر کدام مبنای فلسفی است؟

۲۱ خرداد ۱۳۹۶

ناسازگاری اصرار به اعلام تحفظ سند ۲۰۳۰ با توصیه‌نامه خواندن این سند

عضو هیات‌رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شده است، اظهار کرد: باید ابعاد گوناگون این سند بررسی شود، زیرا مغایر قانون اساسی ا‌ست.

۲۱ خرداد ۱۳۹۶
نماینده مجلس:

۲۰۳۰ باید از صحنه اجرا دور شود/ کمیسیون آموزش اجرای سند تحول بنیادین را پیگیری می‌کند

زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: کمیسیون آموزش نیز اجرای سند تحول را بیش از پیش پیگیری خواهد کرد لذا مسئولان باید رهنمودهای رهبری را ملاک عمل قرار دهند. به دنبال تاکید رهبر انقلاب بر مواضع خود در رابطه با سند ۲۰۳۰ این سند باید از صحنه اجرا دور شود. در کلیات سند ۲۰۳۰ به نحله فکری و نوع اندیشه‌ای که پشت آن نهفته اشاره‌ای نشده اما با ورود به محتوا به وضوح مشخص می‌شود که جریانی اومانیسمی بر این سند حاکم است.

۲۰ خرداد ۱۳۹۶

انتقاد از روند محرمانه تصویب قوانینِ مغایر با اسناد بالادستی کشور

نماینده بسیج دانشجویی در دیدار با مقام معظم رهبری، گفت: اخیراً محرمانه بودن روند تصویب برخی لوایح و قوانین که غالبا با اصول بدیهی نظام و اسناد بالادستی کشور در تعارض است، شدت گرفته و به نظر می‌رسد حتی مطالبه‌گری فعال در این زمینه کارآمد عمل نمی‌کند و گاها موجبات دلسردی جوانان انقلابی را فراهم می‌کند.

۲۰ خرداد ۱۳۹۶

سرعت عمل در اجرای سند ۲۰۳۰ را در سند تحول نداشتیم!

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: اگر ما می‎توانستیم همان سرعت عملی که در اجرای سند ۲۰۳۰ به دلیل وجود یک فشار روانی بین‌المللی داشتیم، در اجرای سند تحول هم از خود نشان دهیم، فکر می کنم سند تحول خیلی زودتر از این‌ها می‌توانست وارد فرآیند اجرایی شود.

۱۸ خرداد ۱۳۹۶

تلاش همه‌جانبه برای غلبه گفتمان انقلاب در دانشگاه‌ها

مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان ضمن تأکید بر گفتمان انقلاب فرمودند: مسئله سند ۲۰۳۰، مسئله استقلال است. حالا بعضی‌ها می‌آیند میگویند ما تحفّظ داده‌ایم؛ نه، بحث سر اینها نیست. حرف این است که نظام آموزشی کشور نباید بیرون کشور نوشته بشود.

۱۸ خرداد ۱۳۹۶
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اگر دیدگاه ما لیبرال و سکولار باشد آن‌گاه سند ۲۰۳۰ قابل قبول است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه سند ۲۰۳۰ به مبانی اصلی تعلیم و تربیت اسلامی بی‌توجه است، گفت: آموزش سکولار یکی از تهدیدات این سند است.

۱۷ خرداد ۱۳۹۶
معاون آموزش متوسطه:

مجلس شورای اسلامی در جریان محتوای سند ۲۰۳۰ بود

زرافشان: آقای فانی نامه‌ای را به آقای زاهدی که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات. مجلس بودند نوشتن تا نمایندگانی را به اجلاس ژاپن که در مورد سند ۲۰۳۰ هست، اعزام کنند تا در جلسات حضور داشته باشند و نظارت کنند که دو نفر معرفی و اعزام شدند. جمهوری اسلامی رسماً اعلام کرده است که ملزم به اجرای سند ۲۰۳۰ نیست که در سایت یونسکو ثبت شده است. در کار گروهی که تشکیل شد تأکید شده بود که سند ۲۰۳۰ ذیل سند تحول بنیادین اجرا شود. ما در یونسکو با تصویب مجلس شورای اسلامی عضو بودیم که خروج ما نیز باید با تصویب مجلس باشد. باید سالانه حق عضویت بدهیم.