برنامه اتحادیه اروپا برای گسترش بازار محصولات کشاورزی در کشورهای جهان

برای تقویت بخش کشاورزی، اتحادیه اروپا در نظر دارد برنامه‌هایی با هدف تبلیغ و گسترش بازار محصولات کشاورزی در اروپا و دیگر کشور‌ها اجرا کند. به این منظور به سازمان‌ها و کشور هایی که برنامه ارائه دهند، بوجه اختصاص می‌یابد. تولیدکنندگان و کشاورزان نیز برای کمک به این فرایند روی کیفیت محصولات خود و برندسازی کار می‌کنند.

به گزارش عیارآنلاین، کمیسیون اروپا از بودجه کشاورزی اتحادیه اروپا ۱۷۲.۵ میلیون یورو را برای تبلیغ و توسعه بازار محصولات کشاورزی و مواد غذایی در قاره اروپا و سراسر جهان تخصیص می دهد. اتحادیه اروپا قصد دارد ۷۹ا کمپین که روی دامنه وسیعی از محصولات کشاورزی مانند محصولات لبنی، زیتون و میوه و سبزیجات تمرکز دارد را در سه سال آینده اجرا کند.

فیل هگن، کمیسر کشاورزی و روستایی اتحادیه اروپا در این رابطه گفت: “اروپا در سراسر جهان به خاطر محصولات غذایی با کیفیت خود شناخته شده است. تولید کنندگان محصولات غذایی اتحادیه اروپا می‌توانند روی حمایت  اتحادیه اروپا برای بخش محصولات با کیفیت در اروپا و خارج آن حساب کنند. من به چندین کشور مانند چین، ژاپن، مکزیک و کلمبیا سفر کرده‌ام تا بازارهای جدیدی برای محصولات ما باز کنند. فرصت‌های زیادی پیش روی ماست”.

این برنامه برای کمک کیفیت محصولات تولید کنندگان بخش کشاورزی و غذای اتحادیه اروپا، بوسیله توجه به تبلیغات و پخش محصولات در اتحادیه اروپا و همچنین بازارهای جدید، طراحی شده است. تولید کنندگان بر روی تعدادی از اولویت‌ها مانند برند‌سازی کیفیت غذای اروپایی بوسیله نشانه‌های جغرافیایی[۱] یا تولیدات اورگانیک تمرکز می‌کنند.

از ۷۹ برنامه تصویب شده، ۴۸ برنامه برای کشورهای غیر اروپای در نظر گرفته شده اشت. بخش مهمی از برنامه‌ها نیز به محصولات مهم اختصاص داده شده. مثلا، ۲۳ برنامه به بخش میوه و سبزی اختصاص داده شده است. بخش‌های دیگر شامل پنیر و محصولات لبنی است.

امسال، در مجموع ۹۷ میلیون یورو به برنامه‌های یک جانبه و ۷۵.۵ میلیون یورو به چند جانبه اختصاص داده شده است. برنامه‌های یک جانبه توسط یک یا چند سازمان اروپایی پیشنهاد شده و از طرف یک کشور عضو ارائه می‌شوند. برنامه‌های چند جانبه توسط حداقل دو سازمان اروپایی پیشنهاد شده و از طرف حداقل دو کشور عضو ارائه می‌شوند. برنامه‌های انتخاب شده، ۱۹ کشور عضو را پوشش می‌دهند.

توضیح : طیف گسترده‌ای از سازمان‌ها مانند سازمان های تجاری، سازمان‌های تولیدی و سازمان های کشاورزی و مواد غذایی امکان درخواست بوجه داشته اند که بعد از ثبت درخواست توسط  آژانس مشتریان، سلامت، کشاورزی و مواد غذایی اروپا یا CHAFEA[۲] به همراه کارشناسان خارجی ارزیابی شده‌اند و به عنوان سازمانی که امکان ارائه پروپزال دارد انتخاب شده‌اند.

***********

لینک مرجع خبر:

سایت خبری اتحادیه اروپا

[۱] geographical indication (GI)

[۲] Consumers, health, agriculture and food executive agency (CHAFEA)

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: