معاون اداره‌کل ساخت روسازی راه‌آهن شرکت ساخت در گفتگو با عیارآنلاین:

ذوب آهن توانایی تولید ریل استاندارد را دارد/ به دنبال بسترهای قراردادی جدید هستیم

صیدگر درخصوص ضرورت حمایت از تولید ریل ملی گفت: مدیران فعلی ذوب آهن برای تولید ریل ملی مصمم هستند. خط نورد خریداری شده توسط این شرکت جزء به روزترین دستگاه‌های تولید ریل است. شرکت ساخت به عنوان کارفرما در نظر دارد بستر قراردادی مناسبی جهت ادامه همکاری فراهم کند و چند قدم رو به جلو بردارد.

مهدی صیدگر،‌ معاون اداره‌کل ساخت روسازی راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در گفتگو با پایگاه خبری-تحلیلی عیارآنلاین در خصوص همکاری شرکت ساخت با ذوب آهن اصفهان جهت خرید ریل ملی گفت: تصور ما این است که شرکت ذوب آهن اصفهان قابلیت تولید ریل‌ با استانداردهای جهانی را دارد. شرکت B.V فرانسه ریل‌های تولیدی ذوب آهن را تائید کرده و درحال حاضر ۵۰۰ تن از آن هم به شرکت راه‌آهن تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر ذهنیت‌ها نسبت به مجموعه ذوب آهن اصفهان تغییر کرده و پیشرفت‌های قابل توجهی توسط آن‌ها درخصوص بومی کردن تولید ریل ملی صورت گرفته است. در همین راستا، ذوب آهن اصفهان در مناقصه خرید ۱۵ هزار تن ریلی که توسط شرکت ساخت برگذار شد، شرکت کرده است. به اعتقاد ما  اقدام خوبی در قدم اول همکاری بین دو مجموعه بود.

معاون اداره‌کل ساخت روسازی راه‌آهن شرکت ساخت با بیان اینکه ریل مورد نیاز محور چابهار-سرخس و میانه-تبریز را از ذوب آهن اصفهان خریداری خواهیم کرد گفت: توافق سه جانبه‌ای میان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، ذوب آهن اصفهان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انجام شده است. بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد، ریل مورد نیاز محور چابهار-سرخس و میانه تبریز توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از ذوب آهن خریداری شود. شرکت ساخت هم حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

صیدگر در پاسخ به اینکه آیا مشارکت در این قرارداد سه جانبه برای ذوب آهن اصفهان اقتصادی خواهد بود گفت: درحال حاضر ذوب آهن اصفهان محصولات فولادی خود را با دلار ۴۲۰۰ تومان به فروش می‌رساند. این شرایط برای ذوب آهن و شرکت ساخت قابل قبول است.

وی ادامه داد: مدیران فعلی ذوب آهن برای تولید ریل ملی مصمم هستند. خط نورد خریداری شده توسط این شرکت جزء به روزترین دستگاه‌های تولید ریل است. شرکت ساخت به عنوان کارفرما در نظر دارد بستر قراردادی مناسبی جهت ادامه همکاری فراهم کند و چند قدم رو به جلو بردارد. ما قائل بر این نیستیم که ذوب آهن باید ریل استاندارد تولید کند و بعد از آن برای قرارداد بیایید. ما معتقدیم از این مجموعه ریلی در مسیر تولید ریل باید حمایت شود.

معاون اداره‌کل ساخت روسازی راه‌آهن شرکت ساخت در خصوص اهمیت حمایت از ذوب آهن اصفهان گفت: موفق‌ترین واحدهای تولیدی دنیا که محصولات آن‌ها جهانی شده کارخانه‌های هستند که حمایت‌های کارفرمایی دولتی پشت آن‌ها است. در این کشورها، دولت به واحدهای تولیدی تضامین متعددی جهت کاهش ریسک می‌دهد.

وی ادامه داد: مدل قراردادی در کشورهای موفق صنعتی به این شکل نیست که دولت‌ها به واحدهای تولیدی بگویند بروید محصول تولید کنید و اگر موفق بودید مورد حمایت قرار می‌گیرد. بلکه به این شکل است که از همان ابتدا واحدهای تولیدی خود را حمایت می‌کند.

صیدگر در پایان تصریح کرد: شرکت ساخت قطعا در کنار ذوب آن خواهد ایستاد. امیدواریم این مجموعه تولیدی تمام مشکلات فنی تولید ریل را حل کند و بتواند محصولات خود را بدون فوت وقت و در موعد مقرر تحویل دهد تا به دلیل نوسانات ارزی محصولاتشان دچار تغییرات قیمتی نشود.

چهره‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: