قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت در گفتگو با عیارآنلاین:

ورود آستان قدس به پروژه چابهار-سرخس جدی نیست

خطیبی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی نامه‌ای به رئیس جمهور درخصوص استفاده از منابع صندوق توسعه ملی جهت تکمیل خط ریلی زاهدان به مشهد نوشته‌اند گفت: پیشنهاد آستان قدس رضوی برای سرمایه‌گذاری در پروژه چابهار-سرخس در حد خبر رسانه‌ای مطرح شده است. چیزی از اینکه به صورت جدی بخواهند به پروژه ورود کنند و کار را پیش ببرند احساس نشده است.

عباس خطیبی، قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور در گفتگو با پایگاه خبری-تحلیلی عیارآنلاین، درخصوص ضرورت تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر خط ریلی چابهار-سرخس گفت: وزیر راه و شهرسازی چند روز قبل نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال کرده است. این نامه درخصوص استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل خط ریلی زاهدان به مشهد است که شامل کریدور چابهار-سرخس هم می شود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در پاسخ به اینکه آستان قدس رضوی برای سرمایه‌گذاری در پروژه چابهار-سرخس اعلام آمادگی کرده است گفت: پیشنهاد آستان قدس رضوی در حد خبر رسانه‌ای مطرح شده است. چیزی از اینکه به صورت جدی بخواهند به پروژه ورود کنند و کار را پیش ببرند احساس نشده است.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی درخواست مکتوب در مورد سرمایه‌گذاری در پروژه چابهار-سرخس به شرکت ساخت نداده است. امیدواریم آستان قدس به این پروژه ورود پیدا کند.

خطیبی با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری در پروژه چابهار-سرخس هستیم گفت: شرکت ساخت از سرمایه گذاری بخش‌های غیر دولتی همچون آستان قدس رضوی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سایر بخش‌های خصوصی در این پروژه استقبال می‌کند.

قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه آهن با بیان اینکه استفاده از فاینانس خارجی ازجمله دیگر راهکارهای تامین منابع مالی پروژه چابهار-سرخس است گفت: درحال حاضر کشور چین تنها گزینه فاینانس است. فرقی بین شرکت‌های سرمایه‌گذار چینی وجود ندارد. آنچه باعث تفاوت می‌شود، هزینه و دیگری مشارکت شرکت‌های ایرانی با آن‌ها است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین چالش موجود این است که شرکتی که بتواند ۱۵ درصد هزینه‌های کارفرمایی را تامین کند اعلام آمادگی نکرده است.

چهره‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: