معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با عیارآنلاین:

اگر معضل تامین مالی رفع شود واردات ریل هیچ توجیهی ندارد

خادمی با بیان اینکه تامین منابع مالی مهم‌ترین مانع پیش روی تولید ریل ملی است گفت: درحال حاضر درصد بالایی از بودجه شرکت ساخت به صورت اسناد خزانه دو ساله و یا اوراق مشارکت است. این درحالی است که ذوب آهن اصفهان پول نقد می‌خواهد. اگر به شرکت ساخت پول نقد بدهند تمایل فراوانی داریم تا به صورت نقدی از ذوب آهن اصفهان ریل خریداری کنیم.

خیراله خادمی، رئیس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در گفتگو با پایگاه خبری-تحلیلی عیارآنلاین، پیرامون نحوه همکاری شرکت ساخت با ذوب آهن اصفهان جهت خرید ریل ملی گفت: جلسات متعددی جهت همکاری با ذوب آهن اصفهان برای خرید ریل ملی داشته‌ایم. اخیراً کارگروهی هم برای این موضوع تشکیل شده است که در آن نمایندگان ذوب آهن و شرکت ساخت وجود دارند.

وی ادامه داد: تمام مجریان پروژه‌های ریلی تمایل دارند ریل مورد نیاز خود را از تولید داخلی تامین کنند. هیچ دلیل و توجیهی وجود ندارد که به سمت تولید خارجی برویم به همین دلیل امیدواریم ریل ملی هرچه سریع‌تر به تولید انبوه برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تامین منابع مالی مهم‌ترین مانع پیش روی تولید ریل ملی است گفت: گره اصلی تولید ریل ملی تامین مالی آن است. درحال حاضر درصد بالایی از بودجه شرکت ساخت به صورت اسناد خزانه دو ساله و یا اوراق مشارکت است. این درحالی است که ذوب آهن اصفهان پول نقد می‌خواهد.

وی ادامه داد: اگر به شرکت ساخت پول نقد بدهند تمایل فراوانی داریم تا به صورت نقدی از ذوب آهن اصفهان ریل خریداری کنیم. ولی در شرایط فعلی این کار عملی نیست و تاکید داریم ذوب آهن اصفهان خود را با شرایط وفق دهد.

خادمی در خصوص مدل خرید ریل از شرکت‌های خارجی گفت: درحال حاضر دلیل واردات ریل از کشورهای مثل هند و چین این است که شرکت ساخت پول نقد پرداخت نمی‌کند بلکه از فاینانس استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات مالی ریل ملی دو راهکار وجود دارد. راهکار اول این است که ذوب آهن اصفهان در قبال فروش ریل، مدل اسناد خرانه و اوراق مشارکت را قبول کند. راهکار دوم این است که از فاینانس و یا سرمایه گذار داخلی استفاده کنیم.

چهره‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: