عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با عیارآنلاین:

آستان قدس به پروژه ریلی چابهار سرخس ورود پیدا کند

امیر حسنخانی پیرامون نقش آستان قدس رضوی جهت سرمایه‌گذاری برای تکمیل پروژه ریلی چابهار-سرخس گفت: ورود آستان قدس به این پروژه ایده‌ خوبی است در همین راستا نامه و در خواستی به مسئولین آستان قدس رضوی خواهیم فرستاد. درصورت ورود پیشنهاد می‌دهیم مسیر را قطعه بندی کنند و آن قطعاتی را در اولویت بهره‌برداری قرار دهند که به سرعت توان بازگشت سرمایه دارند.

محمدرضا امیر حسنخانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی عیارآنلاین، پیرامون تکمیل خط ریلی چابهار به سرخس گفت: اتصال ریلی چابهار به سرخس یکی از کلیدی‌ترین پروژه عمرانی شرق کشور است که درصورت بهره‌برداری می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه و آبادانی شرق کشور باشد. با تکمیل این خط ریلی سرخس و کشورهای آسیای میانه به دریای عمان و آب‌های آزاد دسترسی پیدا می‌کند.

وی پیرامون آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی  این مسیری ریلی گفت: درحال حاضر قطعه چابهار به زاهدان این مسیر ریلی درحال اجرا است ولی متاسفانه قطعه زاهدان به سرخس به دلیل کمبود اعتبارات مالی مسکوت مانده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل مسئولین درصدد جذب سرمایه‌گذار خارجی هستند چراکه به این جمع‌بندی رسیده‌اند با اعتبارات دولتی نمی‌توان این پروژه را به اتمام رساند.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در پاسخ به اینکه چه ظرفیت‌هایی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که با راه اندازی این محور شکوفا خواهند شد گفت: وجود معادن فراوان طبیعی که درحال حاضر غیرفعال هستند ازجمله مهم‌ترین ظرفیت‌های این منطقه است. بهره‌برداری از این معادن مستلزم وجود ریل هست چراکه بار این معادن به وسیله جاده قابل حمل نخواهند بود. موقعیت ترانزیتی ازجمله دیگر ظرفیت‌های منطقه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون نقش راه‌اندازی این خط در توسعه و آبادنی شرق کشور گفت: ورود ریل به این منطقه موتور محرک توسعه خواهد بود. ازجمله مهم‌ترین شروط سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان‌های واقع در شرق کشور وجود ریل و اتصال به شبکه ریلی است.

امیر حسنخانی در پاسخ به اینکه نقش آستان قدس رضوی جهت سرمایه‌گذاری برای تکمیل این محور را چگونه ارزیابی می کنید گفت: قطعا ورود آستان قدس به این پروژه ایده‌ خوبی است در همین راستا نامه و در خواستی به مسئولین آستان قدس رضوی خواهیم فرستاد.

وی ادامه داد: درصورت ورود آستان قدس رضوی به این پروژه پیشنهاد می‌دهیم مسیر را قطعه بندی و اولویت بندی کنند و آن قطعاتی را در اولویت بهره‌برداری قرار دهند که به سرعت توان  بازگشت سرمایه را دارند.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: