احداث راه اهن همدان ملایر تنها را جلوگیری از شکست راه اهن کرمانشاه است

احداث مسیر ریلی ۹۳ کیلومتری همدان – ملایر می‌تواند موجب رونق راه‌آهن کرمانشاه شده و از شکست این پروژه ریلی جلوگیری کند.

به گزارش عیارآنلاین، مطلب بالا بخش از دیدگاه‌های یک کاربر تین‌نیوز است که در پیامی به این شبکه خبری در مورد خط ریلی کرمانشاه و احتمال عدم استقبال از آن، ارسال کرده است.

این کاربر تین‌نیوز در پیام خود نوشت: در کتابخانه راه‌آهن نقشه راه‌آهن ایران که متعلق به سال ۱۳۵۲ است، وجود دارد. در این نقشه مسیر  راهآهن غرب این‌گونه بود که آن زمان تا شهر صنعتی کاوه (ساوه) خط موجود بود و هنوز هم در کنار اتوبان تهران ساوه می‌توان آثار آن‌را دید. قرار بود این مسیر ادامه پیدا کند تا همدان و از همدان دو شاخه منشعب شوند یکی به کرمانشاه و دیگری به سنندج.

این کاربر تین‌نیوز افزود: اما در میانه راه و در اوایل دهه ۸۰ خورشیدی و با لابی‌گری برخی نمایندگان، اتفاقاتی افتاد و مسیر جدیدی تعریف شد که از اراک ( ایستگاه سمنگان) مسیر مذکور منشعب شد و به ملایر آمد و در ادامه از فیروزان (نهاوند) به کنگاور و نهایتا کرمانشاه رسید.

این کاربر با بیان‌ این‌که در چهارم مهرماه ۱۳۹۰ راه‌آهن ملایر و در ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ نیز راه‌آهن کرمانشاه افتتاح شد، اظهار کرد: از ابتدا مشخص بود که این مسیر با عدم استقبال مردم مواجه خواهد شد، چراکه طولانی بودن مسیر و زمان زیاد برای رسیدن از کرمانشاه به تهران باعث می‌شود تا همچنان جاده اولویت مردم باشد.

او ادامه داد: مسیر یک‌خطه قدیمی قم اراک با سرعت کم و ترافیک بالا اجازه سرعت گرفتن به قطار را نخواهد داد همچنین مسیر بدون علایم سمنگان به ملایر و تا کرمانشاه هم جلوی سرعت را خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: همچنین به لطف اتوبان‌های خوب همدان، با اتوبوس از کرمانشاه در حدود ۶ ساعت می‌توان به تهران رسید اما با ریل شاید این سفرحدود ۱۰ ساعت به طول بینجامد.

این کاربر افزود: پس هیچ دلیلی وجود ندارد که مسافر ریل را انتخاب کند البته فراموش نکنید هواپیما همچنان در کرمانشاه پر طرفدار است.

وی با طرح این پرسش که چاره چیست؟ آیا راه حلی هست تا از شکست راه آهن کرمانشاه جلو گیری کند، گفت: احداث مسیر ریلی ۹۳ کیلومتری همدان – ملایر تنها راه حل این موضوع است.

این کاربر تین‌نیوز،  تاکید کرد: درصورت احداث این مسیر فاصله دسترسی از کرمانشاه به تهران به‌صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت و می‌تواند با جاده رقابت کرد. همچنین برای دسترسی به عراق نیز زمان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. البته مسیر همدان تهران تازه تاسیس است و دارای نواقص بسیار که  باید حل شود.

منبع: تین نیوز

۱ دیدگاه

  1. عبدالله حقجو همدانی :

    از میانه مسیر همدان به سمت سنندج یعنی طرف قروه سنندج به سمت اسدآباد و کنگاور به مراتب مسیر کوتاهتری برای کرمانشاه به تهران میباشد
    در حالیکه مسیر همدان به ملایر دور تر میباشد
    همدان تا کنگاور از مسیر اسدآباد خیلی دور باشد حدود ۹۰ کیلومتر است در حالیکه همدان تا ملایر ۹۳ کیلومتر اضافه میشود به مقدار ملایر تا کنگاور

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: