همکاری مشترک روسیه و چین برای درهم شکستن دوقطبی غرب در ساخت هواپیما

روسیه و چین با همکاری هم قصد دارند تا سال ۲۰۲۵ اقدام به شکستن انحصار شرکت های هواپیمایی ایرباس و بوئینگ کنند. این شرکت ها بازار هواپیماهای مسافری را به طور کامل در دست دارند.

به گزارش عیار انلاین و به نقل از خبرگزاری [۱]Reuters ، روسیه و چین با همکاری هم قصد دارند تا سال ۲۰۲۵ اقدام به شکستن انحصار شرکت های هواپیمایی ایرباس و بوئینگ کنند. این شرکت ها بازار هواپیماهای مسافری را به طور کامل در دست دارند. شرکت COMAC و شرکت ملی هواپیماسازی روسیه قصد دارند با ورود به بازار هواپیماهای جت پهن پیکر اقدام به طراحی و ساخت جت ۲۸۰ نفره با توانایی پرواز ۱۲۰۰۰ کیلومتر کنند. مدتی قبل شرکت COMAC اقدام به ساخت نسخه های اولیه C919 کرده بود. این هواپیما که کاملا در چین تولید شده قصد دارد با هواپیما های A320 ایرباس و B737 بوئینگ رقابت کند وتاکنون موفق بوده و در حال دریافت مجوز FAA است.

هواپیمای ۲۸۰ نفره مشترک چین-روسیه برای رقابت با A330 ایرباس B777 بوئینگ خود را آماده می کند تا بدین وسیله انحصار ساخت هواپیماهای پهن پیکر و بزرگ از دست این دو شرکت خارج کند و به عنوان بازیگری جدید در این عرصه وارد شود همچنین مطابق پیش بینی شرکت بوئینگ تا سال ۲۰۳۵ نیاز جهانی هواپیماهای پهن پیکر به ۹۱۰۰ هواپیمای جدید می رسد، در حالی که هواپیماهای فعلی نیز نیاز به جایگزینی پیدا خواهند کرد. این پیش بینی  بازار مناسبی برای همکاری مشترک چین-روسیه فراهم می‌کند.

مطابق توافقات صورت گرفته بین این دو کشور قرار است مراکز تحقیقاتی این مجموعه ی مشترک در کشور روسیه و بخش ساخت و مونتاژ ان در کشور چین باشد. از این رو این مجموعه با اعلان بین المللی از شرکت های تامین کننده موتور درخواست کرده است شرایط و نحوه ی همکاری خود را اعلام کنند. در این همکاری مشترک هر دو سهم های برابری را دارند و پیش بینی کرده اند ۱۰-۱۵ درصد هزینه تمام شده کمتری را خواهند داشت و این سبب رقابت پذیری بیشتر محصولات این شرکت می شود.

 

[۱] https://www.reuters.com/article/us-china-comac-russia/china-russia-set-up-wide-body-jet-firm-in-new-challenge-to-boeing-airbus-idUSKBN18I0KZ

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: