۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹

افزایش بهره‌وری و مدیریت تولید متناسب بازار، سیاست راهبردی وزارت جهادکشاورزی در تولید محصولات کشاورزی از جمله دام و طیور است

وزارت جهاد کشاورزی ضمن روشنگری در خصوص ادعای خبرگزاری تسنیم، افزایش بهره وری و مدیریت تولید متناسب بازار را سیاست راهبردی این وزارت در تولید محصولات کشاورزی از جمله دام و طیور اعلام کرد.

به گزارش عیارآنلاین، ضمن روشنگری در خصوص ادعای خبرگزاری تسنیم مبنی بر درجا زدن تولید گوشت در ایران،مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در توضیحاتی، افزایش بهره وری و مدیریت تولید متناسب بازار را سیاست راهبردی این وزارت در تولید محصولات کشاورزی از جمله دام و طیور اعلام کرد.متن این توضیحات به شرح زیر است:

سالانه نزدیک به ۲.۲ میلیون تن گوشت مرغ و بیش از ۸۰۰ هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید می شود و ایران در تولید گوشت مرغ در زمره هفت کشور برتر دنیا قرار دارد.

این گزارش با اشاره به این که با برنامه اصولی دولت تدبیر و امید، ایران در تولید گوشت مرغ خودکفا شده و جزو کشورهای صادرکننده این محصول قرار گرفته است،تاکید می کند: خودکفایی در تولید گوشت مرغ با اجرای سیاست افزایش بهره وری حاصل شده و توسعه تولید آن منوط به بازاریابی و حضور مستمر در بازارهای صادراتی جدید است.

این گزارش در ادامه،با اشاره به رایزنی ها و برنامه ریزی برای بهینه سازی نژادهای مرغ گوشتی و تخم گذار و همچنین اصلاح نژاد دام های سنگین و سبک می افزاید:در دولت های یازدهم و دوازدهم و با گسترش همکاری های بین المللی،برنامه های تنوع بخشی و بهره گیری از نژادهای برتر و تجاری مرغ و همچنین اصلاح و جایگزینی نژادهای دام سنگین با دام های دو منظوره (نظیر سیمنتال) و دام های سبک پربازده و چندقلوزا با قابلیت پرورش در محیط های بسته به منظور افزایش تولید و کاهش فشار بر مراتع از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری می باشد.

این گزارش تصریح می کند: تامین گوشت مرغ و گوشت قرمز مصرفی مردم با اتکا به تولید داخل،ایجاد و تقویت زنجیره های تولید و همچنین توسعه تولید هدفمند و متناسب با نیاز بازارهای صادراتی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

منبع: وزارت جهاد کشاورزی

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: