۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۶

وزیر صنعت: نیازمند شرکت‌های مشترک تجاری واقعی هستیم

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: برنامه سه ساله نوسازی صنعت قطعه سازی کشور را در دستور کار داریم که اگر در بودجه ۹۷ مورد موافقت قرار گیرد رقم قابل توجهی تسهیلات به نوسازی صنعت تعلق خواهد گرفت.

به گزارش عیارآنلاین، محمد شریعتمداری در مراسم آغاز تولید انبوه دناپلاس توربو و ۲۰۷ اتوماتیک، با بیان اینکه صنعت خودرو در ایران راه پر فراز و نشیبی را سپری کرده است،گفت: تاریخ نشان می‌دهد که باید گام‌هایمان را در این صنعت بهتر برمی داشتیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی درست جبران کنیم.

وی اظهار کرد: تحقق اهداف صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴مقدور است، همین امسال تا پایان آبان ماه تولید خودرو ۱۷درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت باید سهم خود را در خودروسازی‌ها به صفر برساند، اظهار کرد: برنامه ریزی برای خصوصی سازی واقعی در دو شرکت ایران خودرو و سایپا را انجام داده ایم و اصلاً موافق خصولتی سازی نیستیم.

او ادامه داد: سیستم تامین مالی در کشور برای خودروسازان با مشکلات جدی مواجه است، در حال حاضر نیاز به چهار هزار میلیارد تومان منابع مالی برای سرمایه در گردش و تحقق اهداف پیش بینی شده در صنعت خودرو وجود دارد.

شریعتمداری یکی از مشکلات صنعت قطعه سازی کشور را فقدان «ابر قطعه ساز» در کشور عنوان کرد و گفت: برنامه سه ساله نوسازی صنعت قطعه سازی کشور را در دستور کار داریم که اگر در بودجه ۹۷ مورد موافقت قرار گیرد رقم قابل توجهی تسهیلات به نوسازی صنعت ایران تعلق خواهد گرفت.

او گفت: نیازمند شرکت‌های مشترک تجاری (joint venture) واقعی هستیم، اگر ما می خواهیم به سمت توسعه خودروسازی حرکت کنیم توجه به خروج خودروهای فرسوده باید مورد تأکید قرار گیرد.

وزیر صنعت افزود: یکی از مشکلات فعلی صنعت خودرو تولید در مقیاس اقتصادی است، تولید خودرو در یک کارخانه نباید کمتر از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال باشد، لازم است صرفه مقیاس تولید را در دستور کار قرار دهیم.

شریعتمداری دستیابی به حداقل استاندارد در صنعت خودرو سازی را در اولویت کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و گفت: انتقال تکنولوژی و بومی سازی توان ساخت داخل باید با رعایت استانداردهای ایمنی انجام شود.

منبع: مهر

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: