۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
مدیرعامل سابق راه‎آهن در گفتگو با عیارآنلاین:

تأمین منابع مالی مهم‌ترین مانع تولید ریل ملی است

پورسیدآقایی گفت: در زمان مسئولیت بنده به دنبال این بودیم که از فاینانس خارجی استفاده کنیم؛ به این صورت که خارجی‌ها شمش‌های فولادی موردنیاز را به شرکت ذوب‎آهن بیاورند و ذوب‎آهن پول خود را از طرف خارجی بگیرد و در مقابل شرکت راه‌آهن اقساط آن را به طرف خارجی طی ۱۲ سال پرداخت کند.

محسن پورسید آقایی، مدیرعامل سابق راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حمل‌ونقل عیارآنلاین، پیرامون پروژه تولید ریل ملی توسط شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: پتانسیل تولید ریل‌های استاندارد UIC60 توسط شرکت ذوب آهن اصفهان وجود دارد و این شرکت، یک خط تولید آلمانی برای همین منظور خریداری کرده است.

وی ادامه داد: منتها اینکه به صورت عملیاتی اینکار را انجام دهند و برای آن مقرون بصرفه باشد که در کنار تولید تیرآهن، ریل را هم تولید کنند جای بحث دارد که باید از مسئولان فعلی پرسید.

پورسید آقایی در پاسخ به اینکه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، شرکت راه‌آهن تمایلی به خرید ریل از ذوب آهن را ندارد گفت: شرکت راه‌آهن همان موقع با ذوب آهن قرارداد داشت که در صورت تولید ریل آن را خریداری کند ولی در این میان مشکل پرداخت پول وجود داشت؛ در همین راستا، شرکت ذوب آهن درخواست پیش پرداخت و تسویه حساب نقدی داشت که از توان شرکت راه‌آهن خارج بود.

وی افزود: راه‌آهن وقتی از شرکت‌های خارجی اقدام به خرید ریل می‌کند، ۵الی۱۰ درصد آن را نقدی پرداخت و باقی رو به صورت اقساطی و ۱۲ ساله تسویه می‌کند. این درحالی است که شرکت ذوب آهن اصفهان مطالبات خود را به صورت نقدی طلب می‌کند.

مدیر عامل سابق شرکت راه‌آهن در پایان پیرامون راهکار پیشنهادی خود برای حل مشکلات مالی بین راه‌آهن و ذوب آهن گفت: در زمان مسئولیت بنده به دنبال این بودیم که از فاینانس خارجی استفاده کنیم. به این صورت که خارجی‌ها بیلت (شمش‌های فولادی) مورد نیاز را به شرکت ذوب آهن بیاورند و کار تولید در شرکت ذوب آهن صورت بگیرد و ذوب آهن پول خود را از طرف خارجی بگیرد و در مقابل شرکت راه‌آهن اقساط آن پول را به طرف خارجی طی ۱۲ سال پرداخت کند.

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: