۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۹

حمایت شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور از تولید ریل ملی!

هرچند برای تولید شمش ریل، توان داخلی وجود دارد، اما می‌توان اقدام شرکت ساخت برای انتقال تولید ریل از هند به داخل کشور را با توجه به افتتاح خط تولید ریل ملی در شرکت ذوب‌آهن، مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش عیارآنلاین، آبان ماه سال ۹۴ بود که مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن در مصاحبه‌ای، خبر خرید ۲۵۰ هزار تن ریل با فاینانس هندی را بنا بر نیاز کشور به ۷۰۰ هزار تن ریل، در جهت توسعه شبکه ریلی، رسانه‌ای کرد.

حال باگذشت بیش از ۲ سال از قرارداد فوق، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه‌ای با اشاره به اعتبار ۴۵۰ میلیون دلاری هند برای خرید ۲۵۰ هزار تن ریل توسط ایران اظهار کرد: تاکنون ۱۵۰ هزار تن از این ریل‌ها تحویل ایران شده است. همچنین به‌طرف هندی پیشنهاد داده‌شده که ۱۰۰ هزار تن باقیمانده ریل با همکاری طرف هندی در ذوب‌آهن اصفهان تولید شود.

وی در ادامه افزود: تلاش کردیم توافقنامه‌ای بین تولیدکنندگان ریل هند با شرکت ذوب‌آهن اصفهان برقرار شود تا پس از واردات شمش از این کشور در کارخانه ذوب‌آهن تبدیل به ریل شود.

لازم به ذکر است پیش‌ازاین تأمین مالی به‌عنوان یکی از دلایل تأخیر در تولید ریل ملی عنوان‌شده بود.

هرچند برای تولید شمش ریل، توان داخلی وجود دارد، اما می‌توان این اقدام شرکت ساخت برای انتقال تولید ریل از هند به داخل کشور را با توجه به افتتاح خط تولید ریل ملی در شرکت ذوب‌آهن، مثبت ارزیابی کرد. چراکه تأمین شمش ریل با فاینانس هندی می‌تواند هزینه‌های شرکت ذوب‌آهن برای تأمین ماده اولیه تولید ریل را کاهش و زمینه را برای سرعت بخشیدن به تولید این کالای راهبردی افزایش دهد.

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: