۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۴
مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش:

باید در ۵ سال آینده به رقم ۵۰ درصدی حضور دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی برسیم

حسینی‌ مقدم مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش: ما باید در ۵ سال آینده به رقم ۵۰ درصدی حضور دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی برسیم؛ امسال سال پایه است و رقم ۳۸ درصد پیش‌بینی شده و برای رسیدن به رقم تعیین شده ۵۰ درصد باید سالانه ۳ درصد به دانش‌آموزان رشته فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش اضافه شوند. از مجموع ۹۸۰ هزار دانش‌آموزی که امسال وارد پایه دهم می‌شوند تاکنون ۷۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این میزان ۳۰٫۵ درصد وارد رشته‌های مهارتی شده‌اند.

به گزارش عیارآنلاین، سید محسن حسینی‌مقدم مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه ۳ ردیف بودجه‌ در راستای تجهیز هنرستان‌ها و سیاست ترویج مهارت‌آموزی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: یک ردیف، رقم ۵۴ میلیارد تومانی است که دولت در بودجه پیش‌بینی کرده که ۱۰۰ درصد آن تخصیص خواهد یافت.

وی افزود: ردیف دیگر مبلغ ۲۰۰ میلیاردی از محل تسهیلاتی است که دولت اختصاص داده و به هنرستان‌هایی که بتوانند در قالب آموزش همگام با تولید ایفای نقش کنند و این تسهیلات را بازگردانند تعلق خواهد یافت که این هنرستان‌ها برای دریافت تسهیلات شناسایی شده‌اند.

حسینی‌مقدم اضافه کرد: ردیف سوم از محل درآمدهای حاصل از فروش گاز است که از این محل بخشی از تجهیزات برای هنرستان‌ها تهیه شده و بخش دیگر در قالب مزایدات در حال خریداری است.

مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: ما باید در ۵ سال آینده به رقم ۵۰ درصدی حضور دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی برسیم؛ امسال سال پایه است و رقم ۳۸ درصد پیش‌بینی شده و برای رسیدن به رقم تعیین شده ۵۰ درصد باید سالانه ۳ درصد به دانش‌آموزان رشته فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش اضافه شوند.

وی ادامه داد: از مجموع ۹۸۰ هزار دانش‌آموزی که امسال وارد پایه دهم می‌شوند تاکنون ۷۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این میزان ۳۰٫۵ درصد وارد رشته‌های مهارتی شده‌اند.

حسینی‌مقدم با اشاره به تهیه نظام جامع آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش خاطر نشان کرد: در این نظام مشخص شده است که برای رسیدن به سقف ۵۰ درصد در رشته‌های مهارتی به چه تعداد نیروی انسانی، فضا و تجهیزات نیازمندیم و در این راستا چند لایحه برای ارائه به هیأت دولت هم تهیه شده است.

وی در خصوص ادغام برخی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش برای کاهش موازی‌کاری، عنوان کرد: تقسیم‌بندی‌های این ۲ رشته طبق برنامه درسی ملی انجام شده است و آموزش‌های هر یک از دوره‌ها هم تعریف شده و بر این اساس تفاوت‌هایی بین دروس این ۲ رشته وجود دارد و فعلاً بعید است که ادغام‌ها صورت گیرد.

منبع: فارس

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: