۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۳
معاون بهره‌برداری راه آهن:

راه آهن، حمل ۶۲ میلیون تن بار در سال ۹۶ را هدف گذاری کرده است

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف راه آهن در سال ۹۶ رسیدن به حمل و نقل ۶۲ میلیون تن بار در شبکه ریلی کشور است.

به گزارش عیارآنلاین، ابراهیم محمدی افزود: در سال ۹۵ در راه آهن کشور توانستیم حمل و نقل بار را از ۳۵ میلیون تن به ۴۰/۳ میلیون تن افزایش دهیم که این آمار در تاریخ راه آهن بی سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه امسال رشد ۵۰ درصدی حمل و نقل ریلی هدف گذاری شده است، گفت: با توجه به اینکه امکاناتی برای رسیدن به این هدف اضافه نشده است این مهم تنها با مساعدت همکاران و افزایش بهره وری انجام می شود.
محمدی با بیان اینکه تا امروز بیش از ۱۴/۵ درصد رشد تناژ بار داشته ایم، افزود: امیدواریم با همکاری، برنامه ریزی، افزایش قطارهای برنامه ای و توسعه قطارهای کانتینری به رشد مدنظر برسیم.
وی اضافه کرد: امروز در راستای تحقق اهداف راه آهن کشور معاونین بهره برداری مناطق راه آهن در نشست دوم خود در راه آهن لرستان گردهم آمده اند تا با تحلیل نقاط ضعف و قوت و بررسی اقداماتی که تاکنون انجام داده اند بتوانند اهداف راه آهن را محقق کنند.

** بازسازی ۱۴۰ کیلومتر از خطوط راه آهن لرستان
معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری نزدیک به ۱۴۰ کیلومتر از ۱۵۰ کیلومتر خطوط ریلی راه آهن لرستان بازسازی شد به طوری که در ۴۰ سال گذشته هیچ اقدامی در راستای بازسازی این خطوط انجام نشده بود.
وی با بیان اینکه در مدت بازسازی خطوط ریلی لرستان ۱۲ درصد نسبت به سال قبل رشد حمل بار داشته ایم، افزود: با توجه به بازسازی و مسدود بودن خطوط، همزمان قطارهای باری از این مسیر عبور داده می شدند که نشان دهنده تلاش همکاران ما در راه آهن لرستان بود.
وی راه آهن لرستان را شریان حیاتی راه آهن کشور دانست و گفت: مواد اولیه فولاد خوزستان، صادرات نفت پالایشگاه اراک، صادرات دانه های روغنی و روغن های صنعتی از بندر امام از این محور عبور می کنند.

** تأخیر در حرکت قطارها به حداقل می رسد
معاون بهره برداری راه آهن کشور تصریح کرد: با توجه به بازسازی خطوط ریلی راه آهن لرستان و با بررسی آمار پنج ماه گذشته تأخیر در حرکت قطارها به حداقل رسیده و سرعت قطارها افزایش یافته است.
وی با اشاره به کاهش ۹۲ درصدی حوادث در خطوط ریلی ناحیه لرستان افزود: حوادث ریلی با توجه به فرسودگی خطوط اتفاق می افتد که با بازسازی این خطوط تأخیرها کم و قطارها با توجه به برنامه زمانبندی شده حرکت می کنند.
محمدی با بیان اینکه بازسازی خطوط ریلی ناحیه زاگرس آغاز شده است، اظهار کرد: در سه تا چهار ماه آینده بازسازی این خطوط نیز به اتمام می رسد و به طور قطع این قول را می دهیم که تأخیر حرکت قطارها در ناحیه لرستان و زاگرس به هفت تا ۱۰ دقیقه کاهش پیدا کند.

** راه آهن به صورت مستقیم استخدامی ندارد
وی گفت: با توجه به قوانین حاکم بر مدیریت شرکت راه آهن، این شرکت به صورت مستقیم استخدامی ندارد بلکه با برون سپاری که صورت گرفته توسط شرکت هایی که خدمات راه آهن را انجام می دهند، این کار انجام می شود.
وی بیان کرد: تمام استخدامی ها براساس استانداردهای تعریف شده به ویژه در بخش ترافیک و براساس نیاز راه آهن صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران روز شنبه برای شرکت در گردهمایی معاونین فنی در امور بهره برداری، ناوگان و مدیران پایانه شبکه ریلی کشور در محل مجتمع تفریحی آموزشی بیشه لرستان حضور یافت.
۴۵ نفر در این گردهمایی شرکت کردند.

منبع:ایرنا

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: