نماینده مجلس:

بخشنامه عدم اعمال مدرک تحصیلی برای معلمان بازدارنده تعالی نظام آموزشی است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس بخشنامه عدم اعمال مدرک تحصیلی برای معلمان را یک عامل بازدارنده برای تعالی نظام آموزشی دانست.

به گزارش عیارآنلاین، مجید کیان‌پور با انتقاد از بخشنامه «ممنوعیت ادامه تحصیل بیش از یکبار پس از استخدام» گفت: ادامه تحصیل و روزآمدسازی دانش ضرورت جهان امروز است و  معلمان به عنوان تربیت‌کنندگان نسل‌های آینده کشور نه تنها از این قاعده مستثنی نیستند بلکه وزارت آموزش و پروزش باید با فراهم ساختن بستر مناسب، راه را برای ادامه تحصیل آنان فراهم ساخته و آنان را به این کار تشویق و ترغیب کند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، بهره‌مندی از  حقوق و مزایای قانونی ناشی از اخذ ارتقای مدرک تحصیلی را حق طبیعی معلمان کشور دانست و افزود: رضایت شغلی و کاهش دغدغه‌های معیشتی معلمان در وهله اول به نفع جامعه و نظام آموزشی است؛ ما باید فرصت را به گونه ای فراهم سازیم که فکر و ذکر معلمان فقط متوجه تعلیم و تربیت دانش آموزان باشد.

کیان‌پور صدور بخشنامه سختگیرانه عدم اعمال مدرک تحصیلی برای معلمان را یک عامل بازدارنده برای تعالی نظام آموزشی خواند و تصریح کرد: نباید به بهانه بار مالی فرصت پیشرفت علمی را از معلمان و به تبع آن از کشور  سلب کنیم.

نائب رییس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: این مشکل یکی از مهمترین دغدغه‌های حال حاضر اکثر معلمان است از این رو لازم است دولت برای رفع این مشکل نسبت به اصلاح و بازنگری بخشنامه صادر شده اقدام کند.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: