۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰

تولید ریل ملی در گرو حمایت از پیکره نیمه جان ذوب آهن

در حال حاضر حدود ۳هزار کیلومتر خط راه آهن در دست احداث وجود دارد که برای به اتمام رساندن آن نیاز به حجم بالایی از ریل می باشد که می‌توان با راه اندازی خط تولید ریل ملی علاوه بر حمایت از پیکره نیمه جان ذوب آهن، بعد از گذشت بیش از ۳دهه انتظار، شاهد تولیدریل راه آهن در کشور بود.

به گزارش عیارآنلاین، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی اظهار داشته است که تولید ریل در ذوب آهن آغاز شده و این کارخانه می‌تواند تا ظرفیت ۴۰۰ هزار تن ریل تولید کند. وی با اشاره به نحوه تامین مالی شرکت ذوب آهن برای تولید گفته است که با توجه به بدهی‌های ذوب آهن درقبال فاینانس‌های قبلی این شرکت، تصمیم بر این شد که راه‌آهن ریل تولید شده توسط کارخانه ذوب آهن را به طور نقدی خریداری کند در تایید صحبت های وزیر صنعت و معدن می توان به مصاحبه سال گذشته مدیرعامل شرکت ذوب آهن اشاره کرد.آبان ماه سال گذشته بود که صادق سعد محمدی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در آئین افتتاحیه کارخانه تولید ریل ذوب‌آهن اصفهان گفته بود: ذوب آهن اصفهان بالغ بر ۶۶۶۵ میلیارد تومان بدهی دارد و در سال گذشته نیز ۱۲۰۰ میلیارد تومان زیان داشته است.

این اخبار می تواند توضیحی برای تاخیر در  تولید و بکارگیری از ریل ملی باشد چرا که با گذشت بیش از ۷ ماه از بهره برداری همچنان اخبار ضد و نقیضی پیرامون تولید این محصل استراتژیک از زبان مسئولین به گوش می رسد. در آخرین واکنش نسبت به استفاده از ریل ملی، ذاکری معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بهمن ماه سال گذشته اظهار داشته که با توجه به مذاکرات انجام‌شده با ذوب آهن تولید ریل ملی از ۲ ماه آینده آغاز می‌شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر حدود ۳هزار کیلومتر خط در دست احداث وجود دارد که برای به اتمام رساندن آن نیاز به حجم بالایی از ریل می باشد. همچنین برای رسیدن به اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ ، کشور نیاز به ۱۳ هزار کیلومتر خط جدید دارد و همه این موارد نشان دهنده اهمیت تولید ریل داخلی برای توسعه کمی و کیفی شبکه ریلی می باشد.

آنچه که بیش از پیش باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد ، اهتمام کافی برای به سرانجام رساندن این پروژه ملی است.

حال که با گذشت بیش از ۳دهه انتظار برای راه اندازی خط تولید ریل ملی این مهم به گام های آخر خود رسیده است، این قبیل حمایت های دولتی که در ابتدا به آن اشاره شد می تواند روح دوباره ای به بدنه نیمه جان ذوب آهن بدمد و داستان پر فراز و نشیب تولید ریل در داخل کشور را به سرانجام خود برساند.

 

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: