عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: خودروسازان برای انتقال تکنولوژی در قراردادها باید زمان تعیین کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تاکید کرد که خودروسازان باید در قراردادهای جوینت ویچر برای انتقال تکنولوژی مدت زمان تعیین کنند و در درازمدت باید برای خودروهای داخلی برندسازی انجام شود.

به گزارش عیارآنلاین، حمید گرمابی ، درباره انعقاد قراردادهای جدید مشترک خودرویی، گفت:بنده قراردادهای جدید خودرویی را مشاهده نکرده ام، اما آنچه که  کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر آن تاکید کرده و صحبتی که دراین خصوص صورت گرفته،حتما باید ۳۰ درصد از محصولات صادر شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از مسائل مهم؛ ایجاد و فراهم بودن بستر لازم برای انتقال تکنولوژی است، افزود:متخصصان داخلی که با شرکتهای خارجی خودرویی همکاری می‌کنند، باید دوره‌های لازم را دیده باشند و تجربه‌ی کافی داشته باشند، تا بتوانند تکنولوژی را در این فعالیت مشترک بگیرند.

لزوم ارتباط مستقیم متخصصان داخلی با خودروسازان خارجی برای اخذ تکنولوژی

گرمابی ادامه داد: این قطعا یکی از شروط اساسی است که امیدواریم با تجربه‌ای که خودروسازان دارند به این موضوع توجه کنند که کسانی‌ در ارتباط مستقیم با متخصصان خارجی قرار بگیرند که تخصص و تجربه‌ی لازم را داشته باشند و بتوانند این تکنولوژی را از آنها اخذ کنند.

وی با بیان اینکه در قراردادها باید مشخص شود، که در مدت زمان مشخصی انتقال تکنولوژی انجام شود،یادآور شد: به‌ویژه درطراحی پلت‌فرم جدید و یا مدل‌های جدید بر مبنای پلت‌فرم‌هایپیشین متخصصان داخلی باید به صورت مستقیم با متخصصان خارجی کار کنند و بتوانند توسعه‌ی مدل و پلت‌فرم را داشته باشند که امیدواریم در قراردادهایشان دیده شده باشد.

لزوم برندسازی خودروهای داخلی در درازمدت

گرمابی با اشاره به اینکه در قراردادهای جدید خودرویی دیده شده تا ۳۰ درصد از خودروهای مشترک ساخت داخل به کشورهای منطقه صادر شود،افزود: صادرات خودروهای جدید باید در دو مرحله انجام شود و باتوجه به‌ این‌که خودروهای خارجی همانند” پژو” برند شناخته شده‌تری دارند،بنابراین قطعا این صادرات باید  با نام پژو انجام شود.

وی با بیان اینکه در درازمدت باید برندسازی برای خودروهای داخلی انجام شود، ادامه داد: کارخانجات خودرسازی داخلی که مقرر شده به صورت مشترک با خودروسازان خارجی فعالیت کنند و همچنین صادرات داشته باشند، باید به این فکر کنند، که برند خودشان را به بازارهای منطقه و حوزه‌های بین‌المللی بشناسانند تا ان‌شاالله در درازمدت با برند خودشان صادر کنند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:در جلسه‌ای که کمیسیون صنایع و معادن با خودروسازان داشته بر روی این موضوع تاکید شده که به انتقال تکنولوژی در قراردادهای جدید توجه جدی شود و  خودروسازان اظهار کردند که در قراردادهای جدید این موضوع دیده شده است.

منبع: خانه ملت

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: