۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
رئیس اسبق کارگروه‎صنایع‎ریلی در گفت‎وگو با عیارآنلاین:

توانایی ساخت واگن باری، مسافری و حتی لوکومتیو در کشور وجود دارد

عباس قربانعلی بیگ درباره صادر شدن مجوز از سوی وزارت صنعت جهت واردات واگن به کشور، گفت: توانایی ساخت واگن باری، مسافری و حتی لوکومتیو در کشور وجود دارد و ما در ساخت واگن باری و مسافری، ۷۰تا۸۰ درصد خودکفا هستیم و می‌توانیم با برنامه ریزی و حمایت مسئولین به خودکفایی کامل برسیم.

به گزارش عیارآنلاین، عباس قربانعلی بیگ، معاون اسبق برنامه ریزی و امور بین الملل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پیرامون صادر شدن مجوز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات واگن به کشور، گفت: توانایی ساخت واگن باری، مسافری و حتی لوکومتیو در کشور وجود دارد و ما درساخت واگن باری و مسافری، ۷۰تا۸۰ درصد خودکفا هستیم و می‌توانیم با برنامه ریزی و حمایت مسئولین به خودکفایی کامل برسیم.

وی در خصوص علت تمایل وزارت صنعت، معدن و تجارت به واردات واگن خارجی، ادامه داد: نکته ای که وجود دارد این است که، قیمت تمام شده ساخت این واگن‌ها در داخل کشور بالاتر از قیمت واگن های وارداتی است، به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت که مسئول تجهیز و تعبیه زیرساخت های ریلی می‌باشد ترجیح می‌دهد از واگن‌های ارزان وارداتی استفاده کند که این خود ضربه‌ای به اقتصاد کشور می‌باشد.

قربانعلی‌بیگ، در خصوص علت بالا بودن قیمت واگن‌های ساخت داخل، افزود: پائین بودن ظرفیت تولیدی کارخانه‌های ساخت واگن کشور به دلیل عدم سفارش و حمایت از تولید آنها، علت اصلی بالا بودن قیمت واگن‌های داخلی است.

رئیس اسبق کارگروه صنایع ریلی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در خصوص راهکار پیشنهادی خود، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، اهرم های اصلی حمایت از تولید داخل هستند و اگر با‌اتفاق تصمیم بگیرند می‌تواند با حمایت از شرکت‌های داخلی، که در زمینه ساخت واگن فعالیت می‌کنند، نیاز کشور به واگن را تامین کنند.

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: