۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۷
استاد دانشگاه:

نیاز به آموزش، توانمندسازی مدیران مدرسه و مهارت‌های مدیریتی داریم

تقی‌زاده استاد دانشگاه: امروز تنها راه رسیدن به کشوری توسعه یافته تربیت انسان های توسعه یافته و سرمایه گذاری روی نیروی انسانی است. آموزش و پرورش هم از این موضوع مستثنی نیست. هدف از برگزاری نشست های «مدرسه معیار در نظام اسلامی» این است که مدارس را به نتایج عالی برسانیم. برای اینکه نظام آموزشی توسعه یافته ای داشته باشیم، بدون شک باید روی آموزش، کادر مدیریتی و مسئولان مدارس و سیاستگذاری در مدارس سرمایه گذاری کنیم و مهارت های مدیریتی، سازماندهی و رهبری را در آنها پرورش دهیم. ما نیاز به آموزش و توانمندسازی مدیران مدرسه و مهارت های مدیریتی داریم.

به گزارش عیارآنلاین، علی تقی‌زاده استاد دانشگاه و مدرس نشست های آموزشی «مدرسه معیار در نظام اسلامی» درخصوص طرح تعالی سازمانی و ارتقاء مدیریت مدارس اظهار داشت: هدف از تعالی سازمانی ساختن مدارسی است که نتایج عالی از آنها به دست بیاید و نتیجه عالی در مدرسه یعنی اینکه ما دانش آموزانی پرورش دهیم که دانش ها و شایستگی ها و مهارت های لازم را برای یک موفقیت پایدار در وجودشان داشته باشند. هدف از برگزاری نشست های مدرسه معیار در نظام اسلامی این است که مدارس را به نتایج عالی برسانیم.

 

وی افزود: دستاوردهای یک مدرسه دانش آموزان موفقی است که تحویل جامعه می دهد اما برای این کار نیاز به برنامه ریزی، سازماندهی و مدیریت شایسته داریم. مدیران باید آگاه شوند که برای رسیدن به مدرسه ای با نتایج عالی نیازمند استراتژی عالی، معلمان و کادر اداری عالی، تکنولوژی ها و ساختمان های عالی و از همه مهم تر فرایندهای آموزشی، پرورشی و تربیتی عالی هستیم. بدون داشتن مجموعه توانمندسازهای عالی نتایج عالی به دست نمی آید.

 

این مدرس دانشگاه با اشاره به شرکت مدیران مدارس متوسطه در این سلسله نشست ها گفت: انشاء الله این مدیران در راستای اهداف تعالی جویانه خود بتوانند مدارسی تعالی جو بسازند.

 

وی با اشاره به موانع موجود در راه تعالی سازمانی در بخش آموزش و پرورش گفت: مشکل اصلی نیروی انسانی است. برخلاف باور رایج در کشور ما که قائل به این هستند که در پسابرجام با دستیابی به تکنولوژی و ماشین آلات و امکانات روز کشوری توسعه یافته خواهیم داشت، به عقیده من تنها راه رسیدن به کشوری توسعه یافته تربیت انسان های توسعه یافته و سرمایه گذاری روی نیروی انسانی است. آموزش و پرورش هم از این موضوع مستثنی نیست و سرمایه گذاری روی انسان ها نقش مهمی در این فرایند دارد.

 

تقی زاده ادامه داد: من فکر می کنم برای اینکه نظام آموزشی توسعه یافته ای داشته باشیم، بدون شک باید روی آموزش، کادر مدیریتی و مسئولان مدارس و سیاستگذاری در مدارس سرمایه گذاری کنیم و مهارت های مدیریتی، سازماندهی و رهبری را در آنها پرورش دهیم.

 

مدرس نشست های  مدرسه معیار در نظام اسلامی  با پرداختن به ضعف های مدیریتی موجود در مدارس گفت: اکثر مدیران مدارس ما معلم یا دانش آموخته رشته علوم تربیتی هستند. اینها در مواجهه با مسائل مدیریتی مثل مسائل مالی و لزوم مدیریت منابع مالی، همچنین در کارکردن با معلمان و کادر حساس این سازمان نیازمند مهارت های مدیریت منابع انسانی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: ایجاد ماموریت های جدید که مدرسه را از پرورش افرادی برای موفقیت در کنکور به پرورش افرادی برای موفقیت در زندگی تبدیل کند، نیاز به برنامه ریزی دارد؛ لذا ما نیاز به آموزش و توانمندسازی مدیران مدرسه و مهارت های مدیریتی داریم.

 

این گفت و گو همزمان با برگزاری همایش علمی آموزشی مدرسه معیار در نظام اسلامی انجام شد که آذرماه ۹۵ با هدف آشنایی با الگوی تعالی سازمانی برای بکارگیری در مدرسه معیار به همت آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران و مرکز آموزش نیروی انسانی شهید مهدوی و با حضور موسسان و مدیران مدارس متوسطه دوم منطقه ۵ شهرتهران در دبیرستان آئین تربیت شهرک اکباتان برگزار شد.

 

مرکز آموزش نیروی انسانی شهید مهدوی به عنوان اولین مرکز آموزش غیردولتی با کسب مجوز از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۳ تأسیس شده است. اصلی ترین رسالت آن ایجاد، تقویت و توسعه شایستگی ها و صلاحیت­ های حرفه ای کارکنان ارگان ها، نهادها و مؤسسات دولتی و غیر دولتی و افراد حقیقی و حقوقی است که برای ارتقاء عملکرد و موفقیت های شغلی خود در جستجوی کسب آگاهی و مهارت های نوین هستند.

منبع: پانا

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: