۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۳

کمبود ۲۷ هزار مشاور در وزارت آموزش و پرورش

شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش: اگر بخواهیم ریشه ای عمل کنیم پیشنهاد ما این است که برای هر ۱۵ نفر دانش آموز ابتدایی یک ساعت مشاوره داشته باشیم و البته در مقطع متوسطه نیاز به مشاوره بیشتر احساس می شود و ما برای اینکه در سطح مطلوب عمل کنیم ۲۷ هزار مشاور کمبود داریم.

به گزارش عیارآنلاین، مسعود شکوهی با اشاره به این مطلب که شناخت آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان یکی از فعالیت های اداره کل امور تربیتی و مشاوره به شمار می‌رود گفت: مثلا ما در نیمه نخست امسال پروژه شناخت آسیب های روانی – رفتاری دختران دوره دوم متوسطه را اجرا کردیم که جامعه آماری ما در این پروژه یک میلیون دانش آموز بود.

 

وی افزود: این کار به سفارش معاونت امور زنان ریاست جمهوری و با همکاری دفتر زنان و خانواده آموزش و پرورش اجرا شد که مجری آن اداره کل امور تربیتی و مشاوره بود.

 

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره ادامه داد: آمارها و نتایج حاصل از این آسیب شناسی ها می تواند به مدیران و تصمیم گیران ما کمک کنند تا آگاهانه قدم بردارند و برای مشکلات چاره اندیشی کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت شروع مشاوره از پایه ابتدایی گفت: اگر بخواهیم ریشه ای عمل کنیم پیشنهاد ما این است که برای هر ۱۵ نفر دانش آموز ابتدایی یک ساعت مشاوره داشته باشیم و البته در مقطع متوسطه نیاز به مشاوره بیشتر احساس می شود و ما برای اینکه در سطح مطلوب عمل کنیم ۲۷ هزار مشاور کمبود داریم.

 

شکوهی با ذکر این مطلب که برای درس “تفکر و سبک زندگی” اولویت تدریس با مشاوران است، اضافه کرد: با توجه به اینکه تعلیم و تربیت ما درس‌محور است، وقت چندانی برای مشاوران ما وجود ندارد تا بعضی خدمات را ارائه دهند؛ بنابراین ما به همه استان ها تاکید کردیم که ۶ ساعت برای تدریس در اختیار مشاوران قرار دهند تا با حضور بیشتر مشاور در کلاس ها، مشاور بتواند ارتباط بیشتر و بهتری با دانش آموز برقرار کند. این امر می تواند به کار مشاوره کمک کند.

منبع: معلم ایرانی

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: