۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

پدیده تلخ کوچک انگاری آموزش‌وپرورش از زبان دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش

نوید ادهم، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش: سیستم و مراجع تصمیم گیر، آموزش و پرورش و نقش آن را در توسعه کوچک دیده‌اند و سرمایه گذاری لازم را در آن انجام نداده‌اند. باید نقش کلان آموزش و پرورش دیده شود و به تبع آن ارتقای جایگاه معلم نیز اتفاق بیفتد.

به گزارش عیارآنلاین، سید مهدی نویدادهم در پاسخ به این پرسش که وزیر جدید آموزش و پرورش ارتقای جایگاه معلمان را به عنوان یکی از اهداف اساسی خود معرفی کرده است، چگونه می‌توان به این مهم دست یافت؟ اظهار کرد: خوشبختانه بحثی را که دکتر دانش آشتیانی مطرح کرده امروز  آسیب جدی آموزش و پرورش است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: این موضوع که جایگاه ومنزلت آموزش و پرورش در کلان مناسب نیست، یک دغدغه بزرگ است و بنده نام این پدیده تلخ را «کوچک انگاری آموزش و پرورش» نهاده‌ام.  سیستم و مراجع تصمیم گیر، آموزش و پرورش و نقش آن را در توسعه کوچک دیده‌اند و سرمایه گذاری لازم را در آن انجام نداده‌اند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه استراتژی وزیر جدید آموزش و پرورش نیز ارتقای جایگاه آموزش و پرروش و به تبع آن ارتقای جایگاه معلمان است گفت: خوشبختانه بسیاری به این باور  رسیده اند اما این اتفاق در ابعاد کلان هنوز رخ نداده است. به عنوان مثال اگر بخواهیم به بحث آسیب‌های اجتماعی ورود کرده و درمان ریشه ای برای آن انجام دهیم باید از دوران ابتدایی  و حتی پیش دبستانی شروع کنیم تا در دوران بزرگسالی افراد شاهد مشکلاتی چون بزه‌ها و طلاق نباشیم.

نویدادهم تاکید کرد: اگر در مدرسه و کلاس‌های درس ما این فرهنگ نهادینه نشود مشکلات و آسیب ها در جامعه حل نمی‌شوند . باید نقش کلان آموزش و پرورش دیده شود و به تبع آن ارتقای جایگاه معلم نیز اتفاق بیفتد که بخشی از آن درون سیستمی است و به دانش و توانمندی معلم بازمی گردد و بخشی از آن برون سازمانی است و باید همگان جایگاه معلم را به رسمیت بشناسند.

منبع: ایسنا

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: