۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۱
رئیس سازمان پژوهش:

کیفیت تولید کتاب‌های درسی ایرانی با استاندارد‌های بین‌المللی منطبق است

محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی: برای ارزیابی فرآیند تولید کتاب درسی در سه سال گذشته به فرصت بیشتری نیاز داریم؛ اما معتقدم که وزارت آموزش و پرورش با سرعت و شتاب‌ مختلف در این حوزه همیشه یک گام به جلو در حرکت است. جریان فعلی تولید کتاب درسی در برخی موارد با استاندارد‌های جهانی منطبق و در برخی موارد دیگر در فاصله اندکی قرار دارد. دانش‌آموزان ابتدا اهل کتاب هستند و بعد مطبوعات و کتاب منبع اصلی سواد‌آموزی آن‌هاست.

به گزارش عیارآنلاین، حجت‌‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، درحاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات در بازدید از بیست ‌و ‌دومین نمایشگاه مطبوعات درباره وضعیت کتاب درسی سه سال گذشته اظهارکرد: برای ارزیابی فرآیند تولید کتاب درسی در سه سال گذشته به فرصت بیشتری نیاز داریم؛ اما معتقدم که وزارت آموزش و پرورش با سرعت و شتاب‌ مختلف در این حوزه همیشه یک گام به جلو در حرکت است.

وی افزود: در سه سال روی کار آمدن دولت یازدهم تولید برنامه‌ درسی ملی و سند تحول تولید محتوای آموزشی قاعده‌مند شده است؛ به‌عبارت دیگر همراه با راهنمای برنامه، سیاست‌گذاری مبتنی بر اسناد تولید می‌شود؛ بنابراین تنوع در موضوع، پیشبرد تولید با منطق موجب شده تا فرآیند تولید کتاب از حیث محتوایی و تصویر‌گری با کیفیت دنبال شود.

محمدیان درباره جایگاه کتاب‌های درسی ایران با استاندارد‌های جهانی ادامه داد: جریان فعلی تولید کتاب درسی در برخی موارد با استاندارد‌های جهانی منطبق و در برخی موارد دیگر در فاصله اندکی قرار دارد. تعدادی از کتاب‌های درسی تولید شده در نظام آموزش و پرورش ایران با کتاب‌های درسی کشور‌های پیشرفته قابل رقابت است.

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به تغییر وزیر فرهنگ و ارساد اسلامی گفت: سیاست آموزش و پرورش مبتنی بر اسناد است به‌عبارت دیگر شاید در شیوه‌ و روش تفاوت‌هایی دیده شود اما آمد و ‌رفت افراد در این جریان تاثیر چندانی ندارد. بدنه وزارت آموزش و پرورش خود را به عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، اجرای سند تحول و برنامه‌های دولت موظف می‌دانند.

محمدیان در پاسخ به پرسشی درباره میزان مطالعه دانش‌آموزان از دو منبع روزنامه و کتاب اظهار کرد: دانش‌آموزان ابتدا اهل کتاب هستند و بعد مطبوعات و کتاب منبع اصلی سواد‌آموزی آن‌هاست؛ به‌عبارت دیگر از طریق کتاب با سایر مواد خواندنی آشنا می‌‌شوند.

منبع: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

تلگر

چهره‌

    دیدگاه تازه‌ای بنویسید: