۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۶
نماینده مجلس:

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مهندسی راه و ساختمان و دکترای زلزله شناسی دارد

فلاحت پیشه، نماینده مجلس شورای اسلامی: ایشان مهندسی راه و ساختمان و مهندسی زلزله دارند،‌ سوابق غیر آموزش و پرورشی دارند و سابقه‌ای هم که هست در برخی موارد مثل مجتمع مفید است که خودش در میان غیرانتفاعی‌ها اشرافی‌تر از آنهاست. تاکنون در راستای اصل سی قانون اساسی عمل نشده، روز به روز از آموزش دولتی دور شدیم به جای این که نزدیک شویم و در برنامه وزیر پیشنهادی هم جای این موضوع خالی است. اگر میخواستید مشکل حل شود بهتر بود وزیری از آموزش و پرورش می‌آوردید، کسانی که از جای دیگر آمدند درد صنفی معلمان را ندارند. مشکل اصلی جامعه این است که سند تحول بنیادین در کشور اجرا نمی‌شود. این سندی است که مقامات عالی کشور آن را تایید کرده‌ و مسئولان درباره آن نظر داده‌اند.

به گزارش عیارآنلاین، امروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی که به رای اعتماد سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داشت، وزرای موافق و مخالف درباره فخرالدین احمدی آشتیانی سخن گفتند.

مخالف اول وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب بود که حرف‌هایش را با گلایه از دکتر روحانی شروع کرد و گفت: دید ترمیمی ایشان خوب است ولی باید آسیب‌شناسانه باشد، مشکلات اساسی مملکت ضعف مدیریتی و مفاسد اقتصادی است که بیش از تحریم به کشور آسیب زده و انتظار این بود که در این حوزه ترمیم صورت بگیرد ولی در حوزه‌ دیگری این اتفاق افتاد.

او در ادامه با اشاره به این که بهتر است صنفی حرف بزنیم نه سیاسی، ادامه داد: به نظر من تحصیلات وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش به کار آموزش و پرورش نمی‌آید چراکه اگر فضای فکری همخوان با حوزه مدیریتی نباشد نمی‌توانیم به نتیجه برسیم. ایشان مهندسی راه و ساختمان و مهندسی زلزله دارند،‌ سوابق غیر آموزش و پرورشی دارند و سابقه‌ای هم که هست در برخی موارد مثل مجتمع مفید است که خودش در میان غیرانتفاعی‌ها اشرافی‌تر از آنهاست.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: تاکنون در راستای اصل سی قانون اساسی عمل نشده، روز به روز از آموزش دولتی دور شدیم به جای این که نزدیک شویم و در برنامه وزیر پیشنهادی هم جای این موضوع خالی است در حالی که این نگرانی کلی کشور است.

این نماینده مجلس افزود: چون ایشان با بدنه آموزش و پرورش ارتباط نداشته امیدی نیست که مشکلات آموزش و پرورش حل شود. مدیرانی که با چندصد میلیون پاداش پایان کار بازنشسته می‌شوند چطور می‌توانند درد معلمین و بازنشسته‌های معمولی را بفهمند؟

او خطاب به دکتر روحانی گفت: اگر میخواستید مشکل حل شود بهتر بود وزیری از آموزش و پرورش می‌آوردید، کسانی که از جای دیگر آمدند درد صنفی معلمان را ندارند.

فلاحت پیشه خطاب به وزیر پیشنهادی نیز تاکید کرد: برنامه‌های شما را با برنامه‌های وزیر سابق و بعضی دیگر مقایسه کردم، ‌فقط شعار است، طرح عملیاتی داده نشده و کرامت، معیشت، رتبه‌بندی و … در عمل غایب است. روز به روز شکاف بین حقوق معلمان با متوسط کشوری بیشتر می‌شود. شما چقدر با درد معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران آشنا هستید؟

او با بیان این که درک نمی‌کنم  چطور برخی از مدیرانی که بخش اعظم خانواده‌شان در خارج از کشور درس می‌خوانند و زندگی می‌کنند، بیایند برای ملت ایران مدیریت کنند، اظهار کرد: اگر ایران سرزمین ماست چرا خانواده ما اینجا زندگی نکنند و درس نخوانند؟

او ادامه داد: در برنامه تاکید شده بر این که بر اساس تعهدات بین‌الملی نظام آموزشی شکل بگیرد. اینها همان یونسکو و یونیسف است که در قالب نظام لاییک غربی است. اینها روش تجربی است که هر محصلی هر چیزی را در حوزه آموزش و پرورش در مدرسه تجربه کند که بسیار خطرناک است، پس آموزه‌های فرهنگی ما کجا میرود؟

فلاحت پیشه گفت: شما در این برنامه گفتید تمرکز می‌کنید بر اجرای مضامین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در حالی که مشکل اصلی جامعه این است که این سند در کشور اجرا نمی‌شود. این سندی است که مقامات عالی کشور آن را تایید کرده‌ و مسئولان درباره آن نظر داده‌اند اما ‌تازه شما گفته‌اید تمرکز بر اجرای مضامین، و جای دیگر گفتید می‌خواهید بررسی محتوایی انجام دهید. یعنی این سند را قبول ندارید؟ یعنی بازگشت به اول و شکل‌دهی یک سری سندهای دیگر؟

او در پایان گفت: ضمن این که از رییس‌جمهور سپاسگزارم، خواهش می‌کنم به کسی رای بدهیم که فضای فکری‌اش با بدبختی‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش متفاوت نباشد.

منبع: خبرآنلاین

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: