۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۵

سوال از آشتیانی درباره ساماندهی نیرو و مدیریت منابع در کمیسیون آموزش و تحقیقات

محمدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات: نمایندگان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مسائل مختلفی همچون ساماندهی امور انسانی و مدیریت منابع آموزش و پرورش را در قالب سوال با این وزیر پیشنهادی دولت مطرح کردند که برای هر کدام از آنها جواب مشخصی داشت؛ در هر حال برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

به گزارش عیارآنلاین، در ادامه جلسه مجلس شورای اسلامی که به رای اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اختصاص داشت، داود محمدی نماینده تهران با اشاره به اینکه دانش آشتیانی از دست پروردگان شهید رجایی بود، اعلام کرد: شهید رجایی در زمان نخست وزیری گروهی را تشکیل داد برای بررسی اوضاع کشور تا اطلاعات لازم را از استان های مختلف به او منتقل کنند و این ۱۵ نفر و این گروه همچنان در کشور فعال و یکی از آنها دانش آشتیانی است که مورد تایید شهید رجایی بود.

او افزود: دانش آشتیانی در حوزه تعلیم و تربیت، از تخصص کافی برخوردار است و او سابقه تدریس در دبیرستان دارد از معلمین موفق رشته ریاضی در مدارس است. همچنین کارهای او در موسسات آموزشی نشان دهنده این است که او به خوبی می‌تواند سکان آموزش و پرورش را به دست بگیرد .

محمدی با بیان اینکه افراد در تماس با دانش آشتیانی به پاکدستی و اعتقاد به مبانی اسلام ایمان داشته و این ویژگی‌ها را در وی مثال زدنی می دانند، گفت: این وزیر پیشنهادی در زمینه تعلیم و تربیت از تخصص کافی برخوردار است و کار خود را نیز با تدریس در مدرسه آغاز کرده است. برخی از دوستان به عدم مرتبط بودن تحصیل وی با تخصص آموزش و پرورش انتقاد داشتند لذا باید بگویم که آقای آشتیانی نیز مانند شهید رجایی، معلم ریاضی بود و بعد وارد دولت شد. دکتر آشتیانی در مسائل آموزشی و مدیریتی از تخصص و توانایی‌های لازم برخوردار است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات وی در مسائل آموزشی نشان می دهد که می‌تواند سکان وزارتخانه آموزش و پرورش را بر عهده بگیرد، گفت: دکتر آشتیانی از دبیران متعهد و متدین مدرسه مفید بودند که نزدیک به ۸۰ نفر از دانش آموختگان این مدرسه به درجه والای شهادت نائل شدند که بر اساس شواهد و قرائن این افراد تحت تأثیر تعلیمات آشتیانی چنین مسیری را برای خود انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه احمدی دانش آشتیانی حضور موثر در مدیریت کلان و خرد کشور داشته است، گفت: زمانی که آقای احمدی آشتیانی از آموزش و پرورش به وزارت علوم رفتند، همچنان فعالیت و مدیریت خود را بر این حیطه اعمال کرده در حالی که ۳ دوره متوالی معاون وزارت علوم بودند لذا باید بگویم اگر او توانمندی لازم را نداشت به یقین برای دوره‌های بعدی انتخاب نمی‌شد.

محمدی ادامه داد: سال ۶۸ رهبر معظم انقلاب به ایلام سفر کردند و دستور تبدیل دانشکده ایران را دادند که آقای آشتیانی خودشان مسئولیت این دانشگاه را بر عهده گرفته و کارهای قابل توجه و بزرگی را انجام دادند چرا که در این استان محروم، دبیرستان‌های وابسته به دانشگاه تأسیس و برای بسیاری از دانش‌آموزان محروم در این دبیرستان‌ها شرایط ادامه تحصیل را فراهم کرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عملکرد احمدی دانش آشتیانی در حوزه علم و اندیشه بر اساس استانداردها بوده و کارایی لازم را نیز داشته است، افزود: نمایندگان در کمیسیون آموزش  و تحقیقات مسائل مختلفی همچون ساماندهی امور انسانی و مدیریت منابع آموزش و پرورش را در قالب سوال با این وزیر پیشنهادی دولت مطرح کردند که برای هر کدام از آنها جواب مشخصی داشت؛ در هر حال برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

منبع: خبرآنلاین

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: