۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۹

لزوم مدیریت صحیح هدایت تحصیلی به جهت رونق فضای کسب و کار

محبی، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: مدیریت صحیح هدایت تحصیلی دانش آموزان ارتباط مستقیمی با توسعه کشور دارد و فضای کسب و کار را در جامعه رونق می بخشد. مدیران و مشاوران باید با پرورش استعدادهای درونی دانش آموزان امکان انتخاب درست رشته و در نهایت شغل را برای آن ها امکانپذیر کنند. دانش آموزان باید آگاه شوند ماهیت مشاغل در کشور تغییر کرده است و استخدام های دولتی نیز تقریبا به صفر رسیده است.

به گزارش عیارآنلاین، عظیم محبی روز چهارشنبه درگردهمایی مدیران مدارس آموزش متوسطه اول درقم افزود: هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش باعث رونق اقتصادی جامعه و مانع از بیکاری جوانان می شود.
وی با بیان این که هدایت تحصیلی یک فرصت است، اضافه کرد: مدیران و مشاوران باید با پرورش استعدادهای درونی دانش آموزان امکان انتخاب درست رشته و در نهایت شغل را برای آن ها امکانپذیر کنند.
به گفته وی، نیازهای شغلی کشور، استعداد، علاقه و امکانات منطقه از جمله مسائلی است که باید در هدایت تحصیلی مدنظر قرار گیرد.
محبی با تاکید بر این که کسب مهارت فناوری های جدید جزو ضروریات جامعه امروز است، گفت: مادامی که دانش آموزان در مسیر درست شناسایی و پرورش استعدادهای خود قرار نگیرند نباید انتظار داشت جامعه به سمت کارآفرینی پیش رود.
وی با اشاره به افزایش بیکاری بین تحصیل کرده های فاقد مهارت، افزود: امروز صدها شغل در کشور به دلیل نبود مهارت های لازم در افراد بیکار بلاتصدی مانده است.
وی تاکید کرد: دانش آموزان باید آگاه شوند ماهیت مشاغل در کشور تغییر کرده است و استخدام های دولتی نیز تقریبا به صفر رسیده است.
محبی همچنین گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش، ترویج کارآفرینی و افزایش تولید و صادرات غیرنفتی است که باید در دستور کار تمام مسئولان این نهاد قرار گیرد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم نیز در این همایش گفت: سال گذشته هفت میلیارد ریال برای تجهیز کارگاه های کاردانش و فنی و حرفه ای هزینه شد، ولی همچنان این مدارس با کمبود تجهیزات مواجه هستند.
علیرضا یاری افزود: امکانات مدارس کاردانش و فنی و حرفه ای باید به حدی برسد تا دانش آموزان نسبت به تحصیل در این رشته ها رغبت داشته باشند.
وی بر انگیزه مند کردن دانش آموزان در انتخاب رشته های مهارتی تاکید و بیان کرد: مدیران و مشاوران دلسوزانه و متعهدانه در هدایت تحصیلی دانش آموزان عمل و علاقه و رغبت نیز در آن ها ایجاد کنند.
به گفته وی، با وجود تمام تلاش ها در سال تحصیلی جاری ۴۲ درصد پایه دهم در رشته علوم تجربی مشغول به تحصیل شده اند که تعدادی نیز پس از گذشت یک ماه از آغاز سال تحصیلی از این رشته انصراف داده اند و در رشته دیگری مشغول به تحصیل شده اند.
۲۶۰ واحد آموزشی متوسطه اول درقم با ۵۳ هزار دانش آموز و تراکم ۳۰ نفره در کلاس ها فعال است.
گردهمایی مدیران مدارس آموزش متوسطه اول استان قم روز چهارشنبه با حضور سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان و مدیران آموزش و پرورش قم در خانه معلم این استان برگزار شد.

منبع: ایرنا

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: