۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۲۵
مدیر کل نظارت و ‎اعتباربخشی وزارت بهداشت:

بیمه‌ها به بحث قصورات پزشکى ورود نکنند

میردهقان، مدیر کل نظارت و ‎اعتباربخشی وزارت بهداشت: ورود بیمه‌ها به ثبت و رسیدگی به قصورات پزشکی، مغایر با قوانین و اسناد بالادستی است. بر اساس بند ب ماده ۳۶ برنامه پنجم توسعه و ماده ۱-۷ سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و سایر اسناد بالادستی، تولیت و نظارت بر امور سلامت برعهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار داده شده است.

به گزارش عیارآنلاین، محمد حسین میردهقان، مدیر کل نظارت و ‎اعتباربخشی وزارت بهداشت در پی اظهارات اخیر یکی از مسئولین وزارت رفاه مبنی بر ورود بیمه ها در رسیدگی به قصورات پزشکی گفت: ورود بیمه‌ها به ثبت و رسیدگی به قصورات پزشکی، مغایر با قوانین و اسناد بالادستی است.

وى عنوان کرد: بر اساس بند ب ماده ۳۶ برنامه پنجم توسعه و ماده ۱-۷ سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و سایر اسناد بالادستی، تولیت و نظارت بر امور سلامت برعهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار داده شده است.
میردهقان بیان کرد: در ماده ۲ مواد ۲۸ تا ۴۳ قانون سازمان نظام پزشکی مصوب سال ۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون به صراحت اعلام شده که رسیدگی به تخلفات حرفه ای و صنفی گروه شاغلان حرف پزشکی که جنبه عمومی نداشته باشند بر عهده سازمان نظام پزشکی است که با دریافت شکایات به طرق مختلف از طریق دادستان انتظامی نظام پزشکی و هیات‌های انتظامی نظام پزشکی به آنها رسیدگی می‌شود.
مدیر کل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت ادامه داد: دادسرای جرایم پزشکی نیز به عنوان نهاد قانونی دیگری که از سوی قوه قضائیه مسئولیت پیگیری شکایات مربوط به شاغلین حرف پزشکی را برعهده دارد، با بهره گیری از نظرات تخصصی کمیسیون های پزشکی قانونی، در این خصوص اقدامات لازم را به عمل می آورد. در حوزه تخلفات مالی مرتبط با اضافه دریافتی حرف شاغلین پزشکی نیز سازمان تعزیرات حکومتی نیز بر حسب وظایف قانونی مسئولیت نظارتی را بر عهده دارد.
وى یادآور شد: در راستای نظارت بر حسن اجرای برنامه تحول نظام سلامت و رسیدگی بهتر و بیشتر به شکایات و نگرانی های مردم، معاونت درمان وزارت بهداشت، در سال ۱۳۹۳ اقدام به راه‌اندازی سامانه های رسیدگی به شکایت بیماران ۱۶۹۰ و ۱۵۹۰ نموده و جلسات منظمی با حضور نمایندگان سازمان های مرتبط از جمله سازمان نظام پزشکی، سازمان های بیمه گر و سایر مسئولین مربوطه برگزار نموده تا به شکایت مردمی رسیدگی نماید.
به گفته میردهقان، حمایت از حقوق بیماران در دستور کار مستمر وزارت بهداشت است و از مجازی قانونی اقدام می شود و ورود دیگر سازمان‌ها و نهادها که وظیفه ای در این حوزه برای آنها تعریف نشده، مغایر با قوانین است و نه تنها کمکی به حل مشکلات مردم نمی کند، بلکه منجر به سردرگمی ایشان می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تلگر

چهره‌

    دیدگاه تازه‌ای بنویسید: