۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۸

ضرورت تغییر رویکرد آموزشی آموزش و پرورش به تربیتی

ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش: رویکرد آموزشی آموزش و پرورش باید به تربیتی تغییر پیدا کند. ۴۳ راهکار سند تحول بنیادین نیازمند همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش است. در سال جاری برای نخستین مرتبه فعالیت‌های مشترک حوزه‌های عملیه و آموزش و پرورش احصاء شده که سه برنامه با ۱۳ فعالیت مربوط به آموزش و پرورش است.

به گزارش عیارآنلاین، حجت‌الاسلام مجتبی ملکی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گیلان در بیت نماینده ولی فقیه در این استان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از موضوع‌های مهم در امر تعلیم و تربیت دانست.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند هر فردی در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کند باید نقش خود را در سند تحول بنیادین بداند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را فصل مشترک در عرصه تعلیم و تربیت خواند و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه متولی اصلی در حوزه دین هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند تحول بنیادین است، ادامه داد: رویکرد آموزشی آموزش و پرورش باید به تربیتی تغییر پیدا کند.

ملکی با اشاره به اینکه ۴۳ راهکار سند تحول بنیادین نیازمند همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش است، گفت: در این راستا کمیته همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش در استان‌ها تشکیل شده و تشکیل کمیته‌های منطقه‌ای و شهرستانی مد نظر است.

وی افزود: در سال جاری برای نخستین مرتبه فعالیت‌های مشترک حوزه‌های عملیه و آموزش و پرورش احصاء شده که سه برنامه با ۱۳ فعالیت مربوط به آموزش و پرورش است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش از شناسایی روحانیون شاغل در آموزش و پرورش و توانمندسازی آنها خبر داد و یادآور شد: یکی از مشکلات در استان‌ها بی‌نظمی در استفاده از مبلغان مناسبتی است.

وی استقرار مبلغان در مدارس را از برنامه‌های کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ذکر کرد و متذکر شد: نشان دادن الگوهای موفق بسیار موثر است.

منبع: فارس

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: