۱۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۱
رئیس شرکت پست ایران:

عرضه مستر کارت به صورت محدود انجام میپذیرد

مهری، مدیر عامل شرکت ملی پست: عرضه کارت‌های اعتباری به شکل محدود صورت می‌گیرد اما در عرضه گسترده آنها به دلیل برخی مشکلات جزئی هنوز وارد نشده ایم که این مشکلات در حال حل شدن است.

به گزارش عیارآنلاین، مدیر عامل شرکت ملی پست صبح دیروز در نشستی خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شده بود به ارائه توضیحاتی درباره‌ی فعالیت‌های این شرکت پرداخته و موضوعاتی چون مسترکارت ایرانیان، فعالیت شرکت‌های الکترونیکی که کالاهای غیرمجاز ارائه می‌دهند،علاقمندی اپراتورهای تلفن همراه برای فعالیت به عنوان اپراتور پستی، اساسنامه جدید شرکت پست، حجم فعالیت‌های این شرکت و مسائلی از این دست پرداخت.
وی در پاسخ به سئوالی که درباره سرنوشت طرح مسترکارت ایرانیان مطرح شده بود نیز توضیح داد:عرضه این کارت‌ها به شکل محدود صورت می‌گیرد اما در عرضه گسترده آنها به دلیل برخی مشکلات جزئی هنوز وارد نشده ایم که این مشکلات در حال حل شدن است. همچنین به دلیل موضوع تحریم‌ها صلاح بر آن است که فعلا توضیحات بیشتری دراین خصوص مطرح نشود اما در نهایت زیرساخت‌های اجرای طرح در حال آماده سازی است.

فعالیت ۷۰۰ شرکت تجارت الکترونیک با کالای غیر مجاز
به نوشته ایسنا، مهری در ادامه‌ صحبت های خود به بحث تجارت الکترونیک اشاره کرد و گفت: لازم است خرید و فروش‌هایی که دراین بخش صورت می‌گیرد از طریق شرکت پست نظارت و ساماندهی شود تا بدین ترتیب از ترانزیت کالاهای غیرمجاز به کشور جلوگیری شود.
وی در عین حال یادآور شد: برهمین اساس طی ماه‌های گذشته بیش از ۷۰۰ شرکت که تشخیص داده شده مرسولات غیرقانونی را وارد می‌کنند از ادامه فعالیت از طریق شرکت پست بازداشته شده‌اند. مدیر عامل شرکت ملی پست در پاسخ به سوالی که درباره فعالیت‌های شبکه‌های موازی پست که غیرمجاز محسوب می‌شوند هم توضیح داد: طبق اساسنامه جدید لازم است ظرف مدت یکماه تمامی شرکت‌هایی که تحت عنوان پست فعالیت دارند از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مجوزهای لازم را دریافت کنند، چرا که در غیر این صورت اجازه فعالیت به آنها داده نخواهد شد. مدیر عامل شرکت ملی پست در بخش دیگری از صحبت های خود به ارائه‌ی آمار پرداخت و عنوان کرد: در شش ماه اول سال جاری کیفیت مرسولات از نظر توزیع به موقع آنها با رشدی هشت درصدی نسبت به شش ماهه دوم سال قبل به ۹۷ درصد رسیده است.
مهری با تاکید بر این‌که در فعالیت‌های شرکت پست بحث قیمت، سرعت، کیفیت و امنیت ارائه خدمات از اهمیت بسزایی برخوردار است از همکاری با مجموعه جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: قرار است از طریق این ارگان بررسی‌های کیفی بر روی خدمات شرکت پست صورت گیرد.
وی همچنین عنوان کرد: در سال گذشته مرسولات عادی ما هفت درصد و مرسولات سفارشی ما ۲۳ درصد نسبت به سال قبل آن رشد داشته‌اند، اما مرسولات پیشتاز با کاهشی ۱۰ درصدی و مرسولاتی که از طریق پست ویژه ارسال می‌شدند، کاهشی یک درصدی داشته‌اند همچنین سرویس امانات پستی دراین مدت رشدی ۵۰ درصدی داشته است. مهری همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود مرسولات عادی را بیشترین بخش از مرسولات پستی دانسته و عنوان کرد: حدود ۴۰ درصد مرسولات ما به شیوه‌ی عادی ۱۲ درصد به شیوه پیشتاز و حدود شش درصد مرسولات از طریق پست سفارشی ارسال می‌شوند.
وی همچنین یادآور شد: ترافیک شرکت پست در حوزه کالاهای تجارت الکترونیک حدود ۳۸۵ هزار مرسوله در ماه است که برهمین اساس در شش ماه اول سال جاری حدود دو مرسوله از طریق تجارت الکترونیک جابه‌جا شده‌اند.

منبع: بنکر

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: