۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۰

تقاضای القایی ویژگی ذاتی روش نظام پرداخت فعلی

حریرچی، سخنگوی وزیر بهداشت: یکی از اتهامات که به اجرای طرح تحول سلامت میزنند افزایش تقاضای القایی است، پاسخ روشن ما این بوده که تقاضای القایی یکی از خصوصیات قرین نظام هایی است که به روش فی‌فول سرویس خدمات ارائه می‌کنند.همچنین نظام القایی در متکامل ترین سیستم ها نیز است و طرح تحول سبب افزایش تقاضای القایی نشده بلکه ویژگی ذاتی سیستم‌های فیفول سرویس است.

به گزارش عیارآنلاین، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری صبح امروز در ارتباط با روش‌های پرداخت در نظام سلامت اظهارداشت: این مسئله به دو روش پرداخت به افراد و پرداخت از طریق سازمان های ارائه کننده خدمت مثل بیمارستان ها صورت می گیرد.

وی افزود: روش پرداخت به افراد به صورت حقوق، حقوق به همراه پاداش، کارانه و سرانه و روش پرداخت سازمان های ارائه کننده خدمت به اشکال بودجه ای، در ازای ارائه خدمات، بستری و یا از طریق گروه های تشخیصی مرتبط صورت می گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در تمام دنیا گفته می شود که بهترین مدل پرداخت برای خدمات سرپایی و سطح یک، سرانه است و برای بیمارستان بهترین روش، استفاده از گروه های مرتبط تسخیصی است.

حریرچی با بیان اینکه نظام پرداخت بر اساس کارانه یا فی‌فول سرویس مشکل ذاتی تقاضای القایی دارد، گفت: در بازار پزشکی اصلی ترین مشکل بین خدمت گیرنده و دهنده عدم تقارن اطلاعات و دانش است. در کشور امریکا فیفول سرویس شایع است و بیمار تصور می‌کند‌ و پزشک میخواد از آن سود بگیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اتهمات که به اجرای طرح تحول سلامت میزنند افزایش تقاضای القایی است، گفت: پاسخ روشن ما این بوده که تقاضای القایی یکی از خصوصیات قرین نظام هایی است که به روش فی‌فول سرویس خدمات ارائه می‌کنند.
همچنین نظام القایی در متکامل ترین سیستم ها نیز است و طرح تحول سبب افزایش تقاضای القایی نشده بلکه ویژگی ذاتی سیستم‌های فیفول سرویس است.

منبع: فارس

تلگر

چهره‌

دیدگاه تازه‌ای بنویسید: